Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator w Fordzie Escorcie

03 Cze 2005 11:01 4017 19
  • Poziom 20  
    W moim Fordzie Escorcie jest alternator Magneti Marelli. Czemu nie świeci się kontrolka ładowania? Przewody są sprawdzone, kontrolka też. Pomocy. ładowanie jest (chyba).
  • Poziom 19  
    Witam dotknij przewód cienki od wzbudzenia do masy chyba kolor niebieski i zobacz czy sie zapali lampka jak nie to przerwa w układzie,jak sie zapali to albo szczotki lub regulator napieia lub wirnik
  • Poziom 19  
    dokładnie tak . Hm nie wiem jak jest akurat w magnetii ale wszystkie bosche z forda potrzebuja troszke prądu z kontrolki na uzwojenie aby zacząć ładować . powinna być prostokątna wtyczka u ciebie beda szły 3 przewody do alternatora 2 czerwone grube i jeden właśnie zdaje sie niebieski cienki . postępuj jak napisał kolega . Jeśli zaróweczka na desce po zwarciu sie zapali to ok . Hm często sie wyłamuje we wtyczce ten magiczny kabelek . sprawdz czy szlak nie trafił ci samej żarówki . PAMIĘTAJ zeby wsadzić taka jaka była nie zamieniaj 3w z 5w bo to później różnie działa .
  • Poziom 15  
    Jeżeli kontrolka nie świeci po zapłonie to niemasz ładowania.
  • Poziom 20  
    Chyba napisałem w pierwszym poście, że sprawdziłem kontrolkę(dotknąłem niebieskiego kabelka do masy i zaświeciła). Ładowanie jest bo na odpalonym silniku jest 14v. Przewody są sprawdzone. Coś mi się widzi że to wina regulatora. I jeszcze jedno gdzie w tym alternatorze(Magneti Marelli) są diody wzbudzenia na mostku znalazłem tylko diody dodattnie i ujemne(dobre).
  • Poziom 21  
    Najprawdopodobniej są zatopione w masie.Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Wyjmij alternator i rozbierz go tak żebyś miałna wierzchu diody i je sprawdz prawdopodobnie padła któraś od wznudzenia dioda pozdrawiam Jacek:)

    Dodano po 30 [sekundy]:

    wzbudzenia
  • Poziom 16  
    Witam.
    Ten alternator może miec tylo 6 diód a kontrolka jest włączana przez regulator . Sam regulator pobiera sygnał z jednej z faz i na tej podstawie steruje kontrolką . Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Zaraz zaraz to jest te ładowanie????????????? bo napisałeś ze chyba jest!!!
  • Poziom 20  
    Tak ładowanie jest kiedy da się dobrze gazu to nawet pokazuje się na mierniku 14.2v.A ta kontrolka nie chce się zapalić. Regulator jest tak zbudowany że ma w sobie szczotki (taki czarny). Może ktoś wie o co chodzi . Jak zreperować świecenie tej kontrolki. Powtażam jest sprawdzona, przewody też, ładowanie jest.
  • Poziom 19  
    Może masz zwarcie tego przewodu od alternatora tego scienkiego od kontrolki do masy.
  • Poziom 20  
    Jeśli było by zwarcie to by się świeciła. Chyba napisałem że wszystko sprawdzone dlaczego t kontrolka nie świeci.(sama lampka dobra )
  • Poziom 28  
    na przewód kontrolki jest podane to samo napięcie co na wzbudzenie wirnika alternatora (+) podczas pracy z drugiej strony jest też plus kontrolka nie świeci.
    Na postoju diody pomocnicze (na penno są)nie podają napięcia i zamyka się obwód do masy przez wirnik- kontrolka świeci Jeśli więc alternator ładuje (czego nie jestem pewny) to cienki przewód jest żle podłączony.
    ale sprawdź jakie są napięcia na wyłączonym i włączonym silniku na "obrotach". powodzenia.
  • Poziom 25  
    Coś mi się wydaje, że za świecenie kontrolki ładowania odpowiedzialne są diody wzbudzenia ( te 3 małe połączone w gwiazdę ).
    Normalnie kontrolka ładowania z jednej strony dostaje stały (+) z deski rozdzielczej a z drugiej strony podłączona jest do punktu gwiazdowego diod wzbudzenia alternatora. Po włączeniu zapłonu jest +12V z deski i nie ma +12V z alternatora i wtedy kontrolka świeci. W momencie uruchomienia silnika zaczyna się ładowanie i pojawia się +12 V z alternatora (zrównanie potencjałów) i kontrolka gaśnie.

    Sprawdź:
    1 Czy kontrolka dostaje +12V z deski rozdzielczej po włączeniu zapłonu.
    2 Czy po uruchomieniu silnika na wyjściu D+ alternatora jest +12V

    Reszta to ciągłość przewodu.
  • Poziom 28  
    JAFO Coś mi się wydaje, że za świecenie kontrolki ładowania odpowiedzialne są diody wzbudzenia ( te 3 małe połączone w gwiazdę ).


    one są odpowiedzialne za gaśnięcie lampki ładowaniaa nie za świecenie. Co do reszty to sie zgadzam :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    te trzy małe diody oczywiście
  • Poziom 25  
    Jest, jak napisałem.

    Ale masz rację odpowiedzialne są za gaszenie lampki (RÓWNIEŻ).
    A co ją zapala? Wściekły kierowca zelektryzowany i zdenerwowany brakiem ładowania dotykajacy kciukiem lewej dziurki nosa a palcem wskazującym .... co chcesz?
    Czy uważasz, że potencjał zerowy nie jest brany z diod wzbudzenia?
    jeśli nie stamtąd, to skąd?

    Nie obraź się, :D
  • Poziom 28  
    JAFO jasne że nie zero idzie od wirnika diody jak wiesz są po to aby przewodzić tylko w jedną stronę a wszystkie 3 są zwrócone w strone wirnika i lampki diody nie mogą przewodzić inaczej
  • Poziom 25  
    Dobra, kończmy to, bo będą karne sekundy a Boszax już wie, jaki tor ma sprawdzić. :sm23:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Myślę że autor ostatniego postu ma całkowitą rację . Muszę kupić nowy regulator. Dzięki za zainteresowaniem tematu.