Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fabia 1.2 htp - Szarpanie zimnego silnika

Arek104 23 Aug 2015 21:45 9408 30
  • #1
    Arek104
    Level 10  
    Witam,
    Mam problem z samochodem teścia : Skoda Fabia I, 1,2 htp w fabrycznym gazie.
    Po odpaleniu zimnego silnika strasznie nim szarpie, strzela z wydechu i przepustnicy, jest mocny zapach benzyny. Wygląda to tak jak by palił na 2 cylindry. Po krótkim czasie (około 90 sek) efekt ten zanika. Auto musi stać nie odpalane przynajmniej około 7 godzin. Podczas postoju np. 4 godzin i odpaleniu auta tego efektu nie ma. Jeśli silnik już się lekko podgrzeje to nie ma żadnych objawów, auto nie szarpie, nie przerywa, przyspiesza płynnie. Zaobserwowałem, że im niższa temp otoczenia tym bardziej szarpanie się nasila. Auto było oddane do dwóch serwisów skody i 2 mechaników "prywatnych". Wszyscy rozkładają ręce i nie wiedzą co się dzieje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, żadnego wypadania zapłonu itp., były podmieniane cewki zapłonowe, mierzone ciśnienia na cylindrach, podmieniana pompa paliwa, sprawdzane węże doprowadzające paliwo, była czyszczona przepustnica, świece wymienione . Po kontakcie z gazownikiem miałem przejechać kilka kilometrów na benzynie i zgasić auto na benzynie. Jeśli po nocy problem wystąpi tzn, że to nie wina gazu - no i niestety problem wystąpił. Został również zakręcony zawór z butli z gazem - brak efektu. Jeśli ktoś z użytkowników forum miałby jakiś pomysł odnośnie tej usterki, co można jeszcze wyeliminować - to proszę o podpowiedz.
    _________________
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Arek104 wrote:
    Wygląda to tak jak by palił na 2 cylindry.
    Arek104 wrote:
    Auto było oddane do dwóch serwisów skody i 2 mechaników "prywatnych". Wszyscy rozkładają ręce i nie wiedzą co się dzieje.


    Bez jaj --nie dość ze 3 cylindry i na 2 pali i nie wiadomo który- parodia a weź ręke i dotknij wydechu i już wiesz z grubsza.

    Po drugie jak masz te syfiastą instalacje Elpidżi to na dzień dobry mierzy się ciśnienie paliwa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jaki przebieg i w jakim stanie rozrząd.
    Czy świece wymieniane?
  • #3
    Arek104
    Level 10  
    To tylko wygląda tak jak by palił na 2 cylindry (szarpanie) ale ponoć pali na wszystkie. Instalacja to Landi Renzo.
    Przebieg auta to niecałe 105 tyś.
    Świece wymienione.
    W jakim stanie rozrząd.. hymm na to pytanie nie mogę odpowiedzieć precyzyjnie. Jak oddawałem auto do serwisu to prosiłem żeby sprawdzili rozrząd - czy przypadkiem nie przeskoczył łańcuszek - przy odbiorze auta za każdym razem dostawałem odpowiedź, że z silnikiem wygląda, że wszystko ok. Serwis w Gliwicach nie ma pojęcia co się może tam dziać (co mogli to podmienili) - obstawiali, że to coś z gazem, serwis w Zabrzu również nie miał pomysłu co jest przyczyną. Dwóch polecanych mi mechaników też się poddało. Gazownik polecił mi sprawdzić instalację tak jak opisałem w pierwszym poście.
    Jeśli mogę to proszę o porady dla amatora. "Fachowcy" nie potrafią zdiagnozować usterki dlatego próbuję szukać porady na forum.
  • #4
    andrend
    Level 26  
    Bloki pomiarowe i niech sprawdzą temp. Ja stawiam na czujnik temp.
  • #5
    Arek104
    Level 10  
    Czujnik temp. był sprawdzany i ponoć jest w porządku. Możesz troszkę jaśniej napisać o co chodzi z blokami pomiarowymi?
  • #6
    pablo8412
    Level 10  
    Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
  • #7
    Arek104
    Level 10  
    Hymm może warto to zrobić. Jest możliwość jakoś to sprawdzić? Miałeś podobny objaw tzn. co się działo?
  • #8
    andrend
    Level 26  
    Przy wyciągniętym łańcuchu po nocy przy odpaleniu słyszalny jest grechot po odpaleniu.
  • #9
    Arek104
    Level 10  
    Niczego takiego nie ma. Żadnego grechotu ani nawet "szuszczenia". Oprócz szrpania silnika i strzelania autu nic nie dolega. Zero negatywnych odczuć podczas jazdy.
  • #10
    andrend
    Level 26  
    kolego podjedź do kogoś kto ma tester, grupa 15 i sprawdź wypadanie zapłonów. Jak będą same zera to jest okey. Sprawdź ustawienie rozrządu jak proponowali koledzy powyżej.
  • #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Wtryskiwacz jest uszkodzony ,na zimnym łatwo sprawdzić po kilku minutach wykręcić świece.
  • #12
    Arek104
    Level 10  
    Wypadanie zapłonu było sprawdzane - komputer nie pokazuje nic. Rozrząd mieli mi sprawdzić w serwisie Skody - dostałem odpowiedź, że jest ok.

    Stanisław Chwalisz Uszkodzonego wtryskiwacza nie powinien pokazać komputer? W jaki sposób jest go łatwo sprawdzić? Podczas owego szarpania wypinałem po kolei cewki zapłonowe. Po odpięciu cewki praca silnika ani się nie poprawiła ani nie pogorszyła szarpał bez zmian. Będę szukał kogoś kto mi sprawdzi te wtryski bo może faktycznie ...ale żaden serwis ani mechanik by na to nie wpadł?
  • #13
    Jarzab M
    Level 17  
    A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
  • #14
    Arek104
    Level 10  
    Ciśnienie sprawdzone - ok
  • #15
    Arek104
    Level 10  
    Witam,

    odświeżam temat ponieważ problem powrócił. Od ostatniego posta auto trafiło do jeszcze jednego warsztatu z bardzo dobrymi opiniami. Było tam 3 razy i chłopaki sprawdzali coraz to inne rzeczy (nie wiem jakie) - nie pomogło. Po ostatnim odbiorze auta powiedzieli, że jak dalej się nie poprawi to została im ostatnia próba sprawdzenia jakiegoś czujnika ale żeby go sprawdzić muszą być minusowe temperatury na zewnątrz. Auto oczywiście dalej szarpało do czasu.... aż nadeszły minusowe temperatury. Całą zimę i wiosnę auto nie sprawiło problemu aż do nadejścia wyższych temp. (czyt. >20stC). Z obserwacji wynika, że im wyższa temperatura tym "wyraźniejsze", mocniejsze szarpanie i strzelanie. Ktoś miałby może jeszcze jakiś pomysł. Zastanawiam się cały czas czy to nie może mieć związku z ssaniem? w momencie gdy silnik szarpie obrotomierz pokazuje poniżej 1000 obr/min, później obroty wskakują powyżej 1000 i po chwili wyłącza się ssanie i silnik pracuje jakby nigdy nic. Wszystkie porady z mojego tematu zostały sprawdzone. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam Arek
  • #17
    Arek104
    Level 10  
    Kurcze.. fakt faktem, że nie byłem przy tych pomiarach ale jaki cel mieli by Ci wszyscy mechanicy żeby nie mówić mi prawdy? Każdy z warsztatów robił swoje diagnozy, oczywiście mówiłem im to co mi przekazali poprzednicy (co sprawdzali) ale i tak mówili, że sami sprawdzą.
  • #19
    Arek104
    Level 10  
    Mógłbyś podać przedział wartości ciśnienia jakie powinno być wskazane na manometrze?
  • #20
    Cinek111
    Level 11  
    Witam
    I jak poradziles sobie z tym problemem, mam to samo.
  • #21
    Arek104
    Level 10  
    Dziwna sprawa,

    sam doszedłem do tego, że podczas wymiany oleju i filtrów założono mi nieprawidłowy filrt paliwa, który "otwierał" się po osiągnięciu niższego ciśnienia niż powinien mieć. Wymieniony został filtr paliwa i usterka ustała.... na około 8 miesięcy i właśnie problem powrócił. Wymieniłem więc znów filtr paliwa - brak poprawy, wymieniłem pompę paliwa na nową - brak poprawy.
    Także właśnie mam powrót do przeszłości i wszedłem na forum znów podpytać o rady.
    Czy ktoś z użytkowników ma jakiś pomysł. do poprzednich moich postów trzeba dodać wymianę rozrządu (dla pewności, że jest ok) - brak poprawy.
    Mam również wrażenie, że przy niskich temperaturach nie załącza się ssanie.
    Proszę o porady co posprawdzać, wymienić.... zastanawiam się nad czujnikami temperatury (jak kilka postów wyżej mi doradzono) ale nie mogę znaleźć jakie i gdzie się znajdują, zastanawiam się również nad sterownikiem - czy idę w dobrym kierunku? W przypadku warsztatów nic się nie zmieniło, nikt nie może znaleźć przyczyny.
  • #22
    helmud7543
    Level 43  
    Podgląd parametrów i czasów wtrysków. Trochę dużo tego się nazbierało ale mocy zapach benzyny + problem nasilający się na zimny silniku w wysokich temperaturach otoczenia sugeruje zalewanie. Czujnik temperatury bądź instalacja LPG rozjechała benzynę. LPG należałoby nie używać przez kilkaset km i to najlepiej w nie mniej niż 3 cyklach odpalania i stygnięcia. Ew. zresetować adaptacje wtrysków do fabrycznych i sprawdzić na samej benzynie.
  • #23
    Arek104
    Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Jak rozumieć "podgląd parametrów i czasów wtrysków"? mam "zdobyć" takie informacje i przedstawić na forum? W tej chwili mocny zapach benzyny nie występuje. Problem występuje tylko na zimnym silniku w aktualnych temperaturach tj. około 10 st.C. Od 2 dni odłączone sterowanie gazem czyt. wyciągnięty bezpiecznik z instalacji (taki sposób zalecony przez "gazownika") oraz zakręcona butla.
  • #24
    helmud7543
    Level 43  
    Dalej problem z odpalaniem? Poprawiło się chociaż trochę czy w ogóle? Podgląd parametrów czyli jak to wszystko działa (co widzi i co robi ECU - czyli w jak długich cyklach są otwierane, temperatura, korekty - czyli czy chce dawać więcej benzyny czy mniej niż daje) - mechanik samochodowy, interface i poprosić o dane z zimnego silnika.
  • #25
    Arek104
    Level 10  
    Wygląda jak by się trochę poprawiło ale troszkę za krótko jeszcze żeby z całą pewnością powiedzieć "Tak jest lepiej". Postaram się w najbliższych dniach załatwić ten podgląd parametrów (muszę zsynchronizować dojazd do pracy i odstawienie auta do mechanika). Mam nadzieję, że odczyt tych danych dostanę jako wydruk lub plik....
  • #26
    helmud7543
    Level 43  
    Możesz też jeszcze pojeździć na benzynie, jak warunki finansowe pozwalają. Jeśli z czasem się poprawi (liczy się zarówno ilość przejechanych km, jak i liczba cykli odpalania nagrzewania silnika) to można podejrzewać, że jednak problem z LPG.
  • #27
    Arek104
    Level 10  
    Witam,

    tak póki co informacyjnie:
    jest dużo lepiej po nie całych 2 tyg. jeżdżenia bez gazu. Auto podczas zapalania prawie w cale nie szarpie. Jakieś pomysły? Zakręcona butla + wyciągnięty bezpiecznik ze sterowania.
  • #29
    sebap
    Level 41  
    Jeśli gaz fabryczny to Landi Renzo a co za tym idzie wtryskiwacze Med, które trzeba zregenerować.
  • #30
    Arek104
    Level 10  
    Tak gaz fabryczny Landi Renzo. Jest jeszcze jakiś sposób żeby potwierdzić te wtryski? Regeneracja wtrysków załatwi sprawę na dłużej czy lepiej nowe?