Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.9 130 km

Cwiety_79 23 Aug 2015 22:50 1293 6
Texa Poland
  • #1
    Cwiety_79
    Level 2  
    Witam. Szukałem na Forum podobnych objawów , ale nie znalazłem nic co pomogłoby mojej Lagunie . A mianowicie od niedawna jestem posiadaczem Laguny II po lifcie,z rzekomo jednym z najlepszych silników Diesla w nich montowanych. Mój problem polega na tym , że świecą się kontrolki- serwisowa i od silnika, oraz wyświetlają się 2 komunikaty check injection i check emisions . Objawy to brak mocy , ale nie zawsze . Gdy odpalę auto ,cięgno od turbiny podnosi się i przez moment jest u góry po czym spada , jeżeli ruszę z miejsca od razu po odpaleniu za nim cięgno spadnie to auto chodzi normalnie i wystarczy , że podczas jazdy ,na przykład wrzucę na chwilę na luz i auto pochodzi na wolnych obrotach traci moc . Samochód 4 dni stał u elektronika po czym się poddał. Sprawdził instalację -OK, czujnik podciśnieniowy -OK, EGR -OK , turbo -OK, przewody podciśnieniowe- OK , stwierdził , że prawdopodobnie MAP-SENSOR ,wymieniłem i dalej to samo. Myślałem , że może coś od DPF-u , bo jak zaprowadziłem do elektronika to świeciła się kontrolka i mi ją zgasił, a po około 1000km znowu się zapaliła , ale to chyba nie to bo dzisiaj włączyło się wypalanie i po przejechaniu około 20km zgasła i chwilowe spalanie wróciło do normy. Pomóżcie ,bo już nie wiem co robić.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    Podaj jakie błędy wyrzuca sterownik.
  • Texa Poland
  • #3
    robi1214
    Level 31  
    Jakieś dane z diagnostyki? Szczególnie - odczyt zapełnienia fap oraz ciś.różnicowe.
  • #5
    Cwiety_79
    Level 2  
    Dziękuje za zainteresowanie. Jeżeli chodzi o błędy po podpięciu clipa , to pokazuje czujniki sterowania turbiną ,ale one ,jak wspomniełem wcześniej działają i można je skasować po czym gaśnie kontrolka silnika i komunikat check injection , jest jeszcze jeden błąd którego nie da się zgasić , przerwany obwód czujnika wyrównania ciśnień DPF ,myślałem ,że tam jest problem , ale po wczorajszym wypalaniu zgłupiałem , bo wszystko przebiegło zgodnie z instrukcją , a przecież to właśnie ten czujnik steruje wypalaniem ,chyba ,że się mylę. Natomiast jeżeli chodzi o Filtr cząstek stałych , to przed zaprowadzeniem do elektronika go wyciągnąłem i odciąłem tył, uwierzcie mi koledzy wyglądał jak nowy ,mimo to wziąłem karchera i go przemyłem najpierw czystą wodą ,dosłownie przez moment leciała czarna później czyściutka , dodatkowo przemyłem go płynem do czyszczenia sadzy i ponownie karcherem , więc wydaje mi się ,że nie tam tkwi problem. Naprawdę nie mam już pomysłów.
  • #6
    atego20
    Level 14  
    Daj zrzuty
    Ile popiołu widzi?
  • #7
    Cwiety_79
    Level 2  
    Sory , ale nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym popiołem