Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen LT 35 - Nie odbija pedał sprzęgła

24 Sie 2015 18:22 3825 12
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie forumowiczów. Od pewnego razu zdarza się że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji początkowej, cofam go wtedy nogą,płyny są, nie wiem co to może być, czy ktoś miał podobny przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Czy nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pada Tobie prawdopodobnie pompa sprzęgła. Nic nowego, jak w Sprinterach.
  • Poziom 31  
    Ona już padła. Sprężyna w środku pękła.
  • Poziom 9  
    Kolego Pawel wawa czy wspomniana pompa znajduje się w skrzyni czy gdzieś w na zewnątrz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolego Toku 77, napisałeś ze pękła sprężyna, nie wiem o co chodzi ale jakby ona była uszkodzona to może cały czas ten pedał by wpadał a on co jakiś czas tak ma, sprawdzę czy tak się dzieje przy częstym wciskaniu pedału, pojeździć będę musiał w mieście.
  • Poziom 26  
    Opiszę ci podobną sytuacje ale w innym aucie . Płyn był pompa i siłownik sprawny ( pewnie masz hydrauliczne ) a pedał nie za każdym razem odbijał, i wysprzęglanie jak by było nie pełne ( biegi wchodziły z oporem. Po wyjęciu sprzęgła okazało się że, sprężyna centralna ( słoneczko ) docisku stracił swoje własności . Wymiana docisku załatwiła sprawę .
  • Poziom 31  
    rusek1971 napisał:
    Kolego Pawel wawa czy wspomniana pompa znajduje się w skrzyni czy gdzieś w na zewnątrz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolego Toku 77, napisałeś ze pękła sprężyna, nie wiem o co chodzi ale jakby ona była uszkodzona to może cały czas ten pedał by wpadał a on co jakiś czas tak ma, sprawdzę czy tak się dzieje przy częstym wciskaniu pedału, pojeździć będę musiał w mieście.

    Pękła sprężyna w pompie sprzęgła- przetarła się. Nie zawsze pedał zostaje, bo sprężyna działa częściowo /są dwa kawałki i jakoś tam odbija/. Pompę masz podłączoną do pedału sprzęgła. Nie pamiętam jak w LT, ale w części merców jest w kabinie.
  • Poziom 9  
    Dzięki za pomoc Toku 74 faktycznie pompa jest nad pedałem a sprężyna poniżej i wydaje się być całą jutro mam trochę jeżdzenia to zobaczymy a dzisiaj położyłem się pod auto jest sucho i zobaczyłem jeszcze na drugim końcu przewodu jest jakaś pompa przykręcona do skrzyni, czy to nie jest pompa wysprzeglika skrzyni
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie o tej sprężynie mówisz, ta o którą nam chodzi, jest wewnątrz pompy. Na skrzyni zamontowany jest siłownik sprzęgła. Temu daj spokój, jeśli płynu nie ubywa.
  • Poziom 9  
    No i chyba coś się wyprostowało dzisiaj kilka razy pedał odchodził z problemem później jak chciałem zredukować przy wyższym biegu na niższe położenie to coś chrobotało w skrzyni, następnie okazało się ze jak chciałem ruszyć pod górę, lub z wyższego biegu to szarpało, tak jak by łapał i puszczał przy okazji dźwięki jakby chrobotało coś. Także bez zdejmowania skrzyni biegów nie dowiemy się co jest grane.
  • Poziom 9  
    Witam kolegów ponownie. Mam pytanie odnośnie zamiany koła dwumasowego na sztywne firmy Valeo czy to zda egzamin w busie, który jednak wozi jakieś ciężary. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia. Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Ja kiedy pracowałem jako mechanik wymieniałem niewiele bo tylko w trzech autach sprzęgło ( zestaw ) z dwumasy na zwykłe . Nie było żadnego problemu ani z wymianą ani później z eksploatacją jednak były to auta osobowe . Co to busa ( moim zdaniem ) taka sama sprawa. Zanim zaczęto montować dwumasowe to były zwykłe ,i jakoś to funkcjonowało . Ja zakończę to tak , że bardzo dużo zależy to od techniki kierowania pojazdem , jak ktoś jest ,, delikatny ,, to sztywne sprzęgło też długo popracuje.
  • Poziom 9  
    Witam i już skrzynia zdemontowana okazało się uszkodzona tarcza sprzęgła, urwała się z nitów, oraz łożysko oporowe.