Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H - Wysokie obroty na zimnym silniku po regulacji luzów zaworowych

jacek0503 24 Sie 2015 19:17 1827 12
  • #1 24 Sie 2015 19:17
    jacek0503
    Poziom 21  

Witam. Astra h 2007 r silnik 1,6 XEP 105 km, instalacja gazowa. Niestety stwierdzono małe luzy zaworowe zaworów wydechowych. Po naprawie (szlifowaniu? ) zaworów wydechowych samochód nabrał wigoru, nie spada już z obrotów i jest zdecydowanie lepiej. Martwi mnie jeden objaw - na zimnym silniku po odpaleniu obroty wchodzą na 1300-1400 obrotów i tak utrzymuje się przez parę minut do czasu aż się nie nagrzeje silnik. Bez względu na to czy jest na benzynie czy na gazie. Potem wszystko jest dobrze. Martwią mnie te wysokie obroty bo przedtem aż tak wysokie nie były. Brak błędów w Op-com. Czy mam się czym martwic? Przepraszam ze tak chaotycznie pisze ale nie jestem mechanikiem i moja wiedza na temat mechaniki nie jest wysoka. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. J

0 12
  • #2 24 Sie 2015 21:53
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

Co prawda nie znam tego silnika , ale o ile obroty nie falują , a dzieje się tak na zimnym silniku to zakładam że po prostu załącza się ssanie... Być może wcześniej tak nie było ,ale podnoszona była głowica i odpinane wtyczki-czujniki (do owej "zaworówki" o której piszesz) , być może ale to tylko spekulacja nie stykał czujnik temp i został przez przypadek poprawiony. Chyba że była robiona sama regulacja, ale tam są chyba hydropopychacze... :/

Tak czy inaczej podwyższone ( w granicach rozsądku) obroty na zimnym silniku to norma :0

Moderowany przez T5:

W myśl zasady- nie wiem, nie wypowiadam się.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Tym razem upomnienie.

0
  • #4 25 Sie 2015 15:38
    jacek0503
    Poziom 21