Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H - Wysokie obroty na zimnym silniku po regulacji luzów zaworowych

jacek0503 24 Sie 2015 19:17 1827 12
  • #1 24 Sie 2015 19:17
    jacek0503
    Poziom 21  

    Witam. Astra h 2007 r silnik 1,6 XEP 105 km, instalacja gazowa. Niestety stwierdzono małe luzy zaworowe zaworów wydechowych. Po naprawie (szlifowaniu? ) zaworów wydechowych samochód nabrał wigoru, nie spada już z obrotów i jest zdecydowanie lepiej. Martwi mnie jeden objaw - na zimnym silniku po odpaleniu obroty wchodzą na 1300-1400 obrotów i tak utrzymuje się przez parę minut do czasu aż się nie nagrzeje silnik. Bez względu na to czy jest na benzynie czy na gazie. Potem wszystko jest dobrze. Martwią mnie te wysokie obroty bo przedtem aż tak wysokie nie były. Brak błędów w Op-com. Czy mam się czym martwic? Przepraszam ze tak chaotycznie pisze ale nie jestem mechanikiem i moja wiedza na temat mechaniki nie jest wysoka. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. J

    0 12
  • #2 24 Sie 2015 21:53
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Co prawda nie znam tego silnika , ale o ile obroty nie falują , a dzieje się tak na zimnym silniku to zakładam że po prostu załącza się ssanie... Być może wcześniej tak nie było ,ale podnoszona była głowica i odpinane wtyczki-czujniki (do owej "zaworówki" o której piszesz) , być może ale to tylko spekulacja nie stykał czujnik temp i został przez przypadek poprawiony. Chyba że była robiona sama regulacja, ale tam są chyba hydropopychacze... :/

    Tak czy inaczej podwyższone ( w granicach rozsądku) obroty na zimnym silniku to norma :0


    Moderowany przez T5:

    W myśl zasady- nie wiem, nie wypowiadam się.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Tym razem upomnienie.

    0
  • #4 25 Sie 2015 15:38
    jacek0503
    Poziom 21  

    Proszę o dalsze rady i sugestie.

    0
  • #5 25 Sie 2015 21:35
    Debel_007
    Poziom 12  

    Kolego jacek0503 możesz mi wytłumaczyć na czy polega szlifowanie zaworów jeśli luz zaworowy jest zbyt mały bo nie bardzo rozumiem co Ci mechanicy u Ciebie zrobili??Rozumiem płytki szlifować bądź zamieniać miejscami ale chyba nie powiesz że szlifowali trzonki zaworowe, przy których są zamki?? luzy mierzone na zimnym czy rozgrzanym silniku??

    0
  • #6 25 Sie 2015 23:25
    kwok
    Poziom 39  

    jacek0503 napisał:
    Proszę o dalsze rady i sugestie.

    Nie szukaj dziury w całym. Poprawione luzy - poprawiła się kompresja. Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Kompresja lepsza - więcej mocy to i obroty wyższe - ot co. Dla potwierdzenia podałem filmik który obrazuje to samo - nie sądzę żeby ktoś prezentował zepsuty samochód. Zwykle podwyższone obroty utrzymują się do temp silnika 25-30 stopni. Służy to szybszemu nagrzaniu katalizatora bo auto ma być jak najszybciej ekologiczne.

    0
  • #7 26 Sie 2015 05:20
    ociz
    Moderator Samochody

    -18 to nie to samo co dodatnie temperatury. Nie jest poprawnie, ale to pewnie wina adaptacji do poprzedniej niesprawności silnika. Po prostu jeździć i z czasem się przyuczy.

    0
  • #8 26 Sie 2015 08:16
    kwok
    Poziom 39  

    Wiem że -18 to nie to samo co +15 ale zauważyłem że jeśli to "ssanie" już jest to trzyma takie podniesione obroty aż się nie nagrzeje 25-30 stopni, tzn jak jest już blisko tych 25-30 to obroty wtedy zaczynają spadać. Tak czy inaczej jeździć - nic to szkodliwego.

    0
  • #9 26 Sie 2015 12:01
    helmud7543
    Poziom 42  

    kwok napisał:
    Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%.

    Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod obciążeniem to jednak trzyma obroty. Dodatkowo jadąc tak można wcisnąć sprzęgło - silnik zwolniony z obciążenia powinien nagle zwiększyć obroty - przypuszczam że opadną płynnie do magicznych 1400.

    P. S. U mnie w Toyocie Yaris pierwszej generacji jak padochonął całkiem akumulator (tak że nawet radio się rozprogramowało) to przez jakiś czas na nowym akumulatorze obroty były troszeczkę inne i nieco inaczej reagował przy ruszaniu. Po jakimś czasie chyba znowu się przyuczył bo teraz jest, tak jak odkąd pamiętam - po odpaleniu, przy temperaturach letnich, stabilizuje na 1000 obrotów i stopniowo spada w miarę nagrzewania. Przy odpaleniu w zimie, zwłaszcza przy bardzo niskich temperaturach, wolne obroty trzyma przez chwilę niemal na 2000. Przy w pełni nagrzanym silniku ma 600 obrotów na minutę.

    0
  • #10 26 Sie 2015 16:42
    jacek0503
    Poziom 21  

    Dziękuje za porady. Mam jeszcze jedno pytanie - podczas pracy silnika szczególnie jak się nagrzeje obroty są w granicach 800- 900 słychać takie dziwne "trrrrr" i lekkie drgania- nie jest to ciągle ale słychać wyraźnie. Byłem dziś u mechanika posłuchał i stwierdził iż może to być pompa wody lub napinacz - podczas "robienia" zaworów (luzy były mierzone na zimnym silniku) mechanik odpiął rozrząd nie zmieniając paska ani rolki i pompy założył go oraz pasek multivi . Sprawdzałem wszystko wokoło tzn. plastikowe obudowy skręcenie pokrywy zaworów i wszystko jest dobrze skręcone. Mechanik proponuje wymianę rozrządu - czy to może być rozrząd? Jak już wspomniałem jestem laikiem wiec proszę mi wybaczyć ze nie pisze dokładnie i fachowo. Pozdrawiam. J.

    0
  • #11 26 Sie 2015 19:46
    atego20
    Poziom 13  

    Za bardzo naciągnięty pasek rozrządu

    -2
  • #12 07 Wrz 2015 17:36
    jacek0503
    Poziom 21  

    Wymieniłem rozrząd - dźwięk trrrr znikł. Obroty niestety zostały bardzo wysokie przy zimnym silniku. Wymieniłem tez pasek osprzętu. Bez rezultatu. Na benzynie obroty nie są tak wysokie . Teraz mam zamiar jechać na regulacje instalacji gazowej.

    0
  • #13 24 Lis 2015 17:46
    jacek0503
    Poziom 21  

    Niestety - dalej martwię się podwyższonymi obrotami na zimnym silniku. Zauważyłem ze jak podwyższa się temperatura silnika obroty spadają - zaczyna się to tak od 65 stopni. Po przełączeniu na gaz - instalacja sama przełącza - obroty nadal są bardzo wysokie zamiast spadać, bo przecież temperatura wzrasta - po jakimś czasie jak temperatura silnika osiąga 80-90 stopni obroty na gazie spadają. Byłem u gazownika podłączył komputer i stwierdził ze wszystko jest dobrze - mapy się pokrywają. Martwię się ze jest cos nie tak. Proszę o rady.

    0