Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 2 1,2 16v - błąd df025 nie odpala

robert199 24 Sie 2015 19:41 4287 22
  • #1 24 Sie 2015 19:41
    robert199
    Poziom 21  

    Clio nie odpala, brak iskry, błąd df025 wskazuje na czujnik położenia wału.
    czujnik wymieniony. Obroty na testerze ciągle pokazuje 0 podczas próby uruchamiania.
    Kable do sterownika przedzwonione, niema przerwy i zwarcia do masy lub plusa.
    Dorwałem sie nawet sterownika który juz kiedys była rozbierany, przelutowałem tak profilaktycznie i nadal to samo.
    Jeszcze mruga kontrolka od silnika ta czerwona z napisem stop w srodku

    Moze ma ktos jakies pomysły. Bede wdzieczny za pomoc

    0 22
  • #2 24 Sie 2015 19:45
    trumnica
    Poziom 17  

    Sprawdz oscyloskopem przy samym czujniku czy jest sygnal.

    1
  • #3 24 Sie 2015 20:20
    robert199
    Poziom 21  

    narazie oscyloskopu brak.
    koło foniczne też obejrzałem, zęby są

    0
  • #4 24 Sie 2015 20:30
    2645816
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Sie 2015 20:39
    atego20
    Poziom 13  

    Kontrolka immo gaśnie?

    0
  • #6 24 Sie 2015 20:56
    robert199
    Poziom 21  

    immo gasnie i błędów z immo brak, odczytuje prawidłowo
    dodam jeszcze, że zasilania i masy na sterownik sprawdzone

    0
  • #7 24 Sie 2015 23:50
    trumnica
    Poziom 17  

    Jeśli oscyloskopu brak ,multimetr na ACV , . podaj wynik.

    0
  • #8 25 Sie 2015 18:07
    robert199
    Poziom 21  

    sprawdzony mirnikiem i jakies napiecie sladowe pokazuje.
    włożyłem tez czujnik z jeżdżącego auta i nadal to samo.
    Można podejrzewac sterownik silnika?

    1
  • #9 25 Sie 2015 18:13
    atego20
    Poziom 13  

    Nie spotkałem jego uszkodzenia

    0
  • #10 25 Sie 2015 18:46
    tomek.777
    Poziom 1  

    df025 Injection - Pre-post jednostka grzewcza połączenia diagnoza

    0
  • #11 25 Sie 2015 19:39
    trumnica
    Poziom 17  

    Cytat:
    df025 Injection - Pre-post jednostka grzewcza połączenia diagnoza


    To w dieslu.

    Cytat:
    sprawdzony mirnikiem i jakies napiecie sladowe pokazuje.
    włożyłem tez czujnik z jeżdżącego auta i nadal to samo.



    Jakieś to znaczy ?

    1
  • #12 26 Sie 2015 13:50
    robert199
    Poziom 21  

    napiecie podczas kręcnia to około 0,6v na prądzi zmiennym

    pozatym niema tam żadngo napięcia, w innych strownikach zazwyczaj jest 5v tutaj niemam żadnej informacji czy mabyc

    0
  • #13 28 Sie 2015 10:40
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jakieś błędy w module UCH?

    0
  • #14 28 Sie 2015 14:15
    etanio
    Poziom 10  

    robert199 napisał:
    napiecie podczas kręcnia to około 0,6v na prądzi zmiennym
    ciekawe
    Podaje w ogóle paliwo?

    0
  • #15 28 Sie 2015 17:59
    robert199
    Poziom 21  

    w UCH brak błędów, paliwo oczywiscie podaje, tylko wtrysków nie otwiera.
    zastanawia mnie ta migajaca kontrolka
    Renault Clio 2 1,2 16v - błąd df025 nie odpala

    po włączeniu zapłonu zaczyna migac kontrolka silnika, ze błędu zadnego nie wyswietla, dopiero po chwili krecenia pojawia sie błąd czujnika wału

    0
  • #16 29 Sie 2015 08:06
    atego20
    Poziom 13  

    robert199 napisał:
    zaczyna migac mimo
    robert199 napisał:
    immo gasnie
    Jak będziesz tak myślał to odpalisz na wiosnę
    Przekaźnik od wtrysku sprawdź

    0
  • #17 30 Sie 2015 12:59
    robert199
    Poziom 21  

    Zle napisałem ale juz poprawiłem, po włączeniu zapłonu zaczyna migac czerwona kontrolka silnika z napisem stop.
    Przekaznik od wtrysku jet sterowany przez sterownik i działa, ale i tak wydaje mi sie ze nawet jego brak nie powinien powodowac blędu czujnika wału

    0
  • #18 30 Sie 2015 14:10
    Doktorr
    Poziom 34  

    Skoro wywala taki błąd to skup się na nim. Wiem że sprawdziłeś ciągłość przewodów ale może warto by było jeszcze raz sprawdzić oporność obwodu czujnika przy samym sterowniku, czy jest taka sama jak na pinach czujnika.
    Odbiegając od tematu miałem przypadek gdzie po wymianie sprzęgła samochód nie zapalił. okazało się ,że mechanicy nie założyli tulejki prowadzącej obudowy skrzyni. Powstała nadmierna szczelina powietrzna , doraźnie pomogło podpiłowanie oczek czujnika i jego obniżenie.

    0
  • #19 30 Sie 2015 17:45
    grzegorz.pilu
    Poziom 11  

    witam...clip w łapy i sparowanie immo do sprawdzenia

    1
  • #20 31 Sie 2015 10:35
    robert199
    Poziom 21  

    clipa mam i immo sprawdzałem jest komunikat ze rozruch dozwolony wiec ma byc dobrze
    skupiając sie na czujniku wału:
    ciągłośc przewodów sprawdzona, zwarc z masą i plusem tez niema
    przy podpietym sterowniku i czujniku pojawia sie napiecie podczas krecenia, niemam oscyloskopu wiec niewiem czy sygnał jest prawidłowy, ale czujnik działa, podmieniałem tez z auta które jeździ.
    pzrejście pinów w sterowniku tez sprawdziłem i jest ok.

    Wskazywałoby to na sterownik, pozatym ktos go wczesniej juz rozbierał.
    sterowniki są drogie więc pewnie cos jest na rzeczy, jak dzwoniłem do sprzedających to twierdzili, że czesto sie psują, struktura tego sterownika to hybryda

    sterownik to magneti marelli 5nr c2

    0
  • #21 31 Sie 2015 16:31
    atego20
    Poziom 13  

    robert199 napisał:
    dzwoniłem do sprzedających to twierdzili, że czesto sie psują, s
    powiedzą wszystko bylebyś kupił

    0
  • #22 09 Wrz 2015 20:38
    robert199
    Poziom 21  

    Wymiana sterownika pomogła.
    Auto odpala, ale jeszcze wszystko nie jest poprawnie.
    Sterownik kupiłem ze zdjętym immo i czasem działa poprawnie, ale zazwyczaj nie odpala po pierwszym włączeniu zapłonu.
    Swieci wtedy kontrolka od immo, jak zgasnie to odpali.
    jak wyjme elektronike z kluczyka to kontrolka immo szybko miga.

    Zaden moduł poza airbag nie zgłasza błędów

    0