Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak kupować na ALIEXPRESS - PORADNIK

mi_ma 09 Mar 2017 12:19 49998 82
  • #61 09 Mar 2017 12:19
    33Monika33
    Poziom 1  

    Podczas zakupów na aliexpress należy zwrócić uwagę czy jest dostępna metoda wysyłki "aliexpress standard shipment" gwarantuje to 100% zwrotu wartości jeżeli paczka nie dojdzie, lub dojdzie po 60 dniach albo produkt zostanie uszkodzony. Do 100% zwrotu jeżeli produkt różni się od opisu na aukcji. Pieniądze zwraca nie sprzedający tylko aliexpress dlatego nie ma z tym większego problemu. Dostałem zwrot za zaginioną przesyłkę do 4 dni od reklamacji.

  • #62 23 Cze 2017 12:37
    nici
    Poziom 34  

    33Monika33 napisał:
    niby cenowo to się opłaca, choiaz czeka sie miesiąc
    Jak się wybiera free shipping to tak. DHL idzie 2-3 dni.

  • #63 23 Cze 2017 12:59
    Ronin64
    Poziom 35  

    Warto czasem poczekać miesiąc niż przepłacać za to samo na a**egro :)

  • #64 23 Cze 2017 19:10
    kkknc
    Poziom 42  

    Coś jest nie tak czy przyjdzie uszkodzone to nie ma problemu. Zwracają kasę. A na naszym Allegro......
    Towar ci się zostaje bo drobiazgi nie trzeba odsyłać, a kasa jest.

  • #66 21 Mar 2018 08:01
    barondary
    Poziom 15  

    Chciałbym dodać, że Aliexpress weryfikuje użytkownika. Zablokowali mi konto bo niby stwierdzili podejrzaną aktywność. Musiałem podać jeszcze raz nr telefonu i od razu dostałem SMS od Taobao Alibaba Group, z 6 cyfrowym kodem weryfikacyjnym. Trzeba go było w ciągu minuty wpisać w rubrykę na ich stronie www. Dopiero po tym można się było zalogować.

  • #67 21 Mar 2018 10:03
    Samuraj
    Poziom 35  

    Miał ktoś taką sytuację :

    2018.03.19 20:31 (GMT-7): Shipped by air
    2018.03.19 11:51 (GMT-7): Export customs clearance complete
    2018.03.19 11:47 (GMT-7): arrive export exchange
    2018.03.03 11:25 (GMT-7): Shipped by air
    2018.03.02 15:32 (GMT-7): Package sent
    2018.03.02 13:23 (GMT-7): Export customs clearance complete
    2018.03.02 01:27 (GMT-7): arrive export exchange
    2018.03.01 21:49 (GMT-7): Posted

    Paczka dwa razy przekazana na samolot ?

  • #71 21 Mar 2018 11:40
    kkknc
    Poziom 42  

    Pytanie gdzie, sprawdzałeś status paczki. Bo czasem u niektórych jest to estymacja drogi a nie faktycznie jej położenie. Stąd takie klocki.

  • #72 22 Mar 2018 15:50
    Samuraj
    Poziom 35  

    Sprawdzane na stronie China Post:
    2018-02-24 20:32:02 Zamówienie logistyczne zostało utworzone
    2018-03-01 20:51:34 [Guangdong Shenzhen Collection Center] Otrzymano
    2018-03-01 21:37:25 [Guangdong Shenzhen Collection Center] został zamknięty
    2018-03-01 23:08:14 Opuścił "Shenzhen Shenzhen Collection Center", centrum przetwarzania kolejnych przystanków
    2018-03-02 01:27:21 [Shenzhen] otworzył eksport
    2018-03-02 13:23:51 [Centrum przetwarzania Shenzhen] zostało wyeksportowane jako pieczęć prosta
    2018-03-03 11:23:53 Przyjazd do Shenzhen Processing Center
    2018-03-03 11:25:48 Został przetransportowany do linii lotniczej
    2018-03-19 11:47:50 [Shenzhen] otworzył eksport
    2018-03-19 11:51:49 [Centrum przetwarzania Shenzhen] zostało wyeksportowane jako pieczęć prosta
    2018-03-19 20:30:40 Przyjazd do Shenzhen Processing Center
    2018-03-19 20:31:36 Został przetransportowany do linii lotniczej

  • #73 13 Kwi 2018 12:52
    barondary
    Poziom 15  

    Mam pilne pytanie do szanownych kolegów.
    Zamówiłem akumulatorek OKcell 9V przedwczoraj. Przesyłka została wysłana wczoraj a dzisiaj dostałem takiego maila od sprzedawcy:
    Przepraszam, że cię kłopoczę. Z przykrością informujemy, że otrzymaliśmy wiadomość z urzędu pocztowego, że Państwa przesyłka zaginęła. Jeśli jednak zostanie ponownie wysłany, urząd pocztowy będzie musiał zapłacić dodatkowe 2 USD, aby wysłać je ponownie. Czy mógłbyś za to zapłacić? Jeśli nie, to co powiesz na zwrot pieniędzy przez Paypal? Czy możesz podać nam swoje konto PayPal?
    Podejrzewam jakiś podstęp, bo w ciągu 2 dni zaginęła przesyłka?
    Jestem początkujący na Aliexpress - czy możecie mi poradzić, co w takim przypadku robić?

  • #74 13 Kwi 2018 13:41
    kkknc
    Poziom 42  

    Faktycznie jest to dziwne. Ja bym się nie zgodził na dopłatę.
    To na naciąganie wygląda. W razie czego spór i kasę oddadzą. A jak dasz to powiadomienie to raczej już nie będą handlować na tym portalu.

  • #75 13 Kwi 2018 21:24
    strikexp
    Poziom 27  

    Dlatego ja wolę kupować drożej na banggood.com. Za dużo przekrętów na aliexpress, nie mam czasu na zawracanie sobie tym głowy.
    Ja bym się zgodził na zwrot pieniędzy na paypal lub po prostu na zwrot przez aliexpress poprzez dispute czy jak to się tam zwie.

  • #77 15 Kwi 2018 09:17
    Gienek
    Poziom 35  

    Też dużo kupuję na Ali i w zasadzie wszystko OK. Raz tylko miałem przypadek, że sprzedawca zwrócił mi pieniądze na konto (mała kwota), bo jak twierdził, wysyłkę odrzuciła mu ich poczta. Musiałem uwierzyć :D Więcej "incydentów " nie miałem.

  • #78 29 Kwi 2018 23:07
    barondary
    Poziom 15  

    Opiszę krótko dalszy ciąg tej historii z zakupem akumulatorka, która wygląda na jakiś kant sprzedawcy, z czym zgodził się też kolega kkknc
    Podejrzenie było, bo:
    - przesyłka zaginęła po 2 dniach od wysłania
    - namawianie do zapłacenia 2 dolarów za ponowne wysłanie.
    Nie zgodziłem się na zapłacenie i nie zgodziłem się na zwrot przez PayPal, bo potrąca sobie 10% prowizji!
    Poczekałem 10 dni roboczych od chwili zakupu i założyłem spór o zwrot całej kwoty z powodu zaginięcia towaru. Zacytowałem na sporze maila sprzedawcy.
    Na drugi dzień sprzedawca poprosił o odwołanie sporu i ponowne założenie, ale z przyczyn osobistych.
    Nie zgodziłem się na odwołanie sporu, bo uważałem, że Aliexpress powinien mieć info o takich „cwanych” sprzedawcach.
    Po kilku dniach Ali zakończyło spór i zwrócili mi pełną kwotę na konto.

  • #79 29 Maj 2018 12:45
    max-bit
    Poziom 24  

    W sumie z AE to korzystałem chyba raz, nie doświadczyłem tam eksperymentu co się stanie jak nie dojdzie.
    Na ogół korzystam z ebay pewnie jest trochę drożej (na ogół - choć to też nie zasada)
    Jedno jest lepsze na ebay system płatności PP działa na ogół nie zawodnie jak sprzedawca coś przytnie albo przesyłka zaginie.
    No ale za ta przyjemność trzeba trochę więcej zapłacić.
    Wygląda to na ogół tak Al. drogo - Eb taniej AE i pochodnie najtaniej,
    Wszystko tez zależy co kupujemy jeśli pierdułki do kilkudziesięciu $ to można ryzykować. Ale czegoś droższego to bym nie eksperymentował (pytanie jak tam działają zabezpieczenia)
    Niestety wysokie prowizje są na PayPal choć prowizje na allegro to też nie są małe a w niektórych dziedzinach nawet gigantyczne !

  • #80 17 Lip 2018 00:08
    adik121
    Poziom 1  

    Bardzo przydatny poradnik, dzięki.

  • #81 04 Lis 2018 18:58
    janko23
    Poziom 14  

    Witam, mam pytanie, otóż zakupiłem box-a tv, okazało się że nie do końca jest sprawny. Założyłem spór, zażądałem częściowo zwrotu. Oni stwierdzili że powinienem wymienić oprogramowanie, przesłano mi nowe, zaktualizowałem i nadal nie do końca poprawnie działa. Obiecują że wyślą inne, poprawione. Ogólnie są mili, ale za każdym razem proszą o czasowe zamknięcie sporu.cyt.: '' Chcą go rozwiązać w spokoju.''. W sumie nie wiem co zrobić. Czy po zamknięciu mogę go na nowo rozpocząć, czy ewentualnie coś uzyskać. Co radzicie?