Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2.0 DI 121 km - Nie odpala, Turbina puszcza olej, właściwe parametry.

wyimaginowany29 24 Sie 2015 20:51 1122 13
  • #1 24 Sie 2015 20:51
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

Witam po długiej nieobecności :)
    Wszedłem w posiadanie Mazdy 6 z silnikiem 2.0 DI 121 km.
    Od razu zaznaczę że jestem początkującym mechanikiem samoukiem z dostępem do warsztatu samochodowego :)

Zakupiłem go ze świadomością usterki/ek :) Zasadniczo główny problem miał polegać na rozwalonym wirniku turbiny- po demontażu okazało się że faktycznie turbina wygląda jakby wybuchła od środka , po wymianie na rzekomo sprawną, wyczyszczeniu IC , oraz przewodów dolotu ,wyczyszczeniu "smoka", wymianie filtrów i oleju na ELF 5w30 dokonaliśmy próby odpalenia... Niestety auto nie reaguje ,kreci i po za tym nic :( Na "plaku" pali lecz nic po za tym...
    Ponadto zauważyłem że "rzuciło" olejem w intercoler przy kręceniu, po odłączeniu przewodu z TURBO na IC nie widzę by "pluło" olejem z owego turbo- dziwne :/
    W ECU brak błedów jakichkolwiek.

Brakło mi dnia na dalsze testy...

Chce się upewnić czy mój plan na jutro jest właściwy...

1) Sprawdzenie czy i jakie ciśnienie paliwa na listwie
    2) sprawdzenie czujnika wałka rozrządu- odpiecie -próba odpalenia.
    3) jeśli jest pozytywna reakcja po ww sprawdzenie ustawień rozrządu
    4) Sprawdzenie klina na Wale od strony wacum P.
    5) Jeśli wszystko z powyzszych ok to na Złom ! ;)

Bardzo proszę o jakieś sugestie, przydatne byłu by parametry :) takie jak : ciŚnienie na listwie ,opór na czujniku wałka, ITD