Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 II, 2000,1.1 TU1JP - Samochód nagle przestał zapalać,rozrusznik ok.

25 Sie 2015 11:12 1611 17
  • Poziom 7  
    Słowem wstępu moja 106 czasami musiała być dłużej lub nawet dwa razy pokręcona na gorącym silniku, na zimnym zawsze odpalała od strzału, w sobotę po trasie 15 km zatrzymałem się na 3 min, silnik nie chciał się uruchomić, odpuściłem, jeszcze raz, nic, wyłączyłem zapłon i wtedy, za trzecim razem zagadał, dojechałem na miejsce, w czasie jazdy żadnych objawów, wczoraj wieczorem to samo, tylko tym razem ze 3 razy, ale w końcu poszło, trasa 2 km, postał godzinę, ostygł, jednak ponowny rozruch to znowu kłopot, ze dwie, trzy próby, ruszył. Dzisiaj trochę pomyślałem, poczytałem i po pracy wsiadam, przekręcam kluczyk, aaa, mam cię, nie słychach pompy, ale za drugim włączeniem zapłonu już tak, ale mimo to nie odpala, mimo kilkunastu prób po 3 s nie udało mi się zapalić silnika :/. Wymieniłem bezpiecznik pompy paliwa, ta sama sytuacja, raz słychać, raz nie. Pytania: pompa, jej przekaźnik, a może czujnik wału? (szukałem go pod osłoną rozrządu, ale nie widziałem, gdzie szukać?) Proszę o wskazówkę. Jakiś czas temu (~2 mies.)miałem problem ze stacyjką, blokowała się, rozebrałem, złożyłem, było ok, czy gdyby było coś z immo, to pompa by się odzywała?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Załączanie pompy nie ma się nijak do immo. U Ciebie pewnie problem w wiązce albo przekaźniku.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Pompa jest zasilana z przekaźnika podwójnego. Przekaźnik jest wysterowany masą z komputera, a komputer podaje masę kiedy immo puści.
  • Poziom 19  
    Miałem podobnie u siebie tyle że w silniku 1.4 (TU3) jednak jednostki podobne. Czujnik położenia wału znajduje się u mnie na kole zamachowym przy skrzyni biegów (3 pinowa wtyczka). U mnie objawy były takie że auto czasem nie paliło ale jak zapaliło jechało cały czas bezobjawowo. Sprawdź czy jest iskra gdy nie zapala.Po wymianie właśnie tego czujnika problemy znikły.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jeśli styki czyste to pada pompa
  • Poziom 7  
    Dzisiaj postaram sie podmienić czujnik położenia wału i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. @intels, pamiętasz, na ilu i jakich śrubach się trzyma?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostaw Kolego ten czujnik, sam opisałeś, że pompy nie słychać po przekręceniu kluczyka. Na tym się skup.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przekaźnik podwójny sprawdzony? Masz na nim rozrysowane styki. Zobacz czego brakuje. Zasilania, wysterowania?
  • Poziom 19  
    ikmoll napisał:
    Dzisiaj postaram sie podmienić czujnik położenia wału i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. @intels, pamiętasz, na ilu i jakich śrubach się trzyma?


    U mnie trzyma się on na 1 śrubie przykryty jest plastikiem który się ściąga i jest do niego dostęp, zanim go wymienisz sprawdź czy jest iskra jak nie pali bo być może jest problem z tym podwójnym przekaźnikiem u siebie właśnie jego pierwsze sprawdzałem ale okazał się sprawny więc podejrzenia padły na właśnie ten czujnik.
    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Mam już oba elementy na wierzchu, czujnik wału (dwustykowy) pokazuje stały opór na poziomie 455 Ohm, przy zbliżeniu np. śrubokrętu wartość wzrasta o max 10 Ohm. Przekaźnik - idealnie czysty, styki niezaśniedziałe.

    Po teście przekaźnika - jeden obwód "cyka", drugi - cisza.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc przekaźnik uszkodzony. Możesz go zastąpić drugim, lub zmodernizować instalację i zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, w miejsce tego jednego, uszkodzonego. Ja to robiłem, dolutowując odpowiednio przewody do wiązki przekaźnika oryginalnego.
  • Poziom 7  
    @Intels, @PawelWawa, wiecie Panowie, gdzie ten przekaźnik można znaleźć pod maską Xsary I 1,4?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie będzie pasował.
  • Poziom 7  
    Ahhh, to nie to, nowy przekaźnik, nowy czujnik wału i to samo, nie chce odpalać. Podczas kręcenia rozrusznikiem opada wskazówka paliwa, tego nigdy nie było, o co może chodzić? :/ Podczas jazdy, jak już wystartuje jest idealnie, żadnego zająknięcia, chodzi, jak kiedyś, przyśpiesza, wkręca się, nie szarpie, a jak już zgaszę, to nie odpala.
  • Poziom 7  
    @atego20 - te pod maską, czy jeszcze gdzieś indziej?
  • Poziom 7  
    Panowie, Panie, temat do zamknięcia. Zaprosiłem do siebie kuzyna, usiadł za kierownicą, ja stanąłem nad silnikiem, on zakręcił, odpalił bez gadania, jak kiedyś... (nie było mnie 4 dni, pomyślałem, że może samochód przemyślał sprawę i się naprawił...) poprosiłem, aby zgasił, zgasił, zapalił drugi raz, ok, wsiadłem przejechaliśmy się, po drodze postój, ja prowadziłem, nie mogłem zapalić, ale w końcu się udało, pod domem zgasiłem, znowu kręcę, nic, nie odpala, kuzyn siedział obok, poprosiłem, aby on zapalił - zagadał od razu, hmm, powtarzamy, literalnie na 10 prób - jemu za każdym zapalił, mi ani razu, przyczyna, przekręcając na pozycje rozrusznika dociągałem kluczyk do końca, a on tylko na tyle, że rozrusznik zaczynał kręcić, historia ma pewnie związek z awarią stacyjki z czerwca, pójdzie w najbliższym czasie do wymiany. Chylę głowę i dziękuję wszystkim, jeżeli ktoś potrzebuje nowy przekaźnik podwójny lub czujnik wału... zapraszam do mnie. :)