Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Charakterystyki osiągowe. - Silniki BLDC i BLAC

ŁKruczek 25 Sie 2015 12:04 780 3
  • #1 25 Sie 2015 12:04
    ŁKruczek
    Poziom 2  

Witam.
    Jestem studentem Lotnictwa i jako temat pracy inżynierskiej wybrałem sobie Charakterystyki osiągowe tłokowych i elektrycznych zespołów napędowych.
    W części teoretycznej chciałbym zawrzeć opis charakterystyk silnika BLDC lub silnika bezszczotkowego trójfazowego synchronicznego ze stałymi magnesami.
    I tu pojawia się problem. W toku studiów nie mieliśmy wiele do czynienia z elektrotechniką i tych zagadnieniach jestem laikiem. Mam mały problem ze znalezieniem odpowiedniej literatury, dostępnej w internecie, która opisywałaby charakterystyki tych konkretnych silników oraz metodykę ich wyznaczania. Dodatkowo nie bardzo jestem w stanie stwierdzić jakie konkretnie charakterystyki i zależności są istotne przy doborze silnika do zadań lotniczych.
    Tutaj może podsumuję moje pytanie.
    Czy moglibyście doradzić mi jakie charakterystyki są istotne dla silnika, ogólnie jako jednostki napędowej?
    Czy znacie, możecie polecić, jakąś godną literaturę dostępną w internecie na temat silników BLDC lub BLAC?

0 3
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 25 Sie 2015 19:32
    sopeleek
    Poziom 11  

Pan Krzysztof Krakowski z Politechniki Śląskiej napisał książkę na temat silników bezszczotkowych, na pewno coś z niej ciekawego możesz wziąć do cześci teoretycznej. Jeszcze w Sochockim "Mikromaszyny elektryczne" jest troche ciekawych rzeczy.

1
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 04 Wrz 2015 09:44
    mrgiver
    Poziom 12  

Cześć.

sopeleek napisał:
    Pan Krzysztof Krakowski

Chyba chodziło o prof. Krzysztofa KrYkowskiego z PŚl. Aczkolwiek jego książka jest bardzo ogólna i w raczej małym nakładzie papierowym.