Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

Sabat666 25 Sie 2015 16:22 1572 15
  • #1 25 Sie 2015 16:22
    Sabat666
    Poziom 8  

    Witam wszystkich, mam starą fieste i w niej chcę wymienić radio (bo padło) a mam zamontowane aktualnie takie:
    Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

    Nie mam pojęcia jak mam je zdemontować i to jest pytanie nr. 1

    pytanie numer 2: w nowym radiu mam takie coś:
    Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

    kostka która lezy na radiu nie jest gotową przejściówką do podłączenia, a co jeżeli tam będzie inne wyjście (inna kostka) np taka:
    Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

    skąd mam wiedzieć co mam podłączyć z czym, niby mam taki schemat (dostałem razem z radiem):
    Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

    ale nie będe wiedział który kabel za co odpowiada w mojej kostce (ta która jest już w aucie podłączona z tym starym radiem) macie może jakieś schematy? (moje auto to Ford Fiesta 3 z 1994 silnik 1,3l)

    i pytanie numer 3: Jeżeli by się okazało że w starym radiu była taka sama kostka jak w tym to czy wszystkie kable będą tak samo ułożone czy raczej nie?

    Dodano po 38 [minuty]:

    co do punktu 1 to udało mi się wymontować radio

    0 15
  • #2 25 Sie 2015 16:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Demontaż radia. Sprawdź, czy przypadkiem te dwa pionowe prostokąty po obu strona radia nie odpinają się. Pod nimi powinny być otwory do demontażu.
    2. Kostka. Kup kostkę ISO "od strony radia" i polutuj sobie taką przejściówkę sam.
    3. Ta "taka" kostka, nosi nazwę kostki ISO i jest ustandaryzowana wraz z kolorami przewodów (nie dotyczy fabrycznych instalacji w samochoddach - kostka ISO ma główne zasilania wyprowadzone standardowo, mogą się pojawić dodatkowe sygnały, kolorystyka przewodów nie jest zachowana).
    4. Jak to skąd? Na radiu masz schemat. Jak kupisz kostkę ISO, to przewody z niej wychodzące są z reguły opisane nadrukiem. Poza tym widzę, że wyprowadzenia tego radia mają standardowe kolory, więc połączysz kostkę ISO z tą radiową kolor w kolor.
    5. Kostki na pewno nie będą takie same w tych radiach.

    0
  • #3 25 Sie 2015 16:58
    Sabat666
    Poziom 8  

    Co do punktu 1 to pisałem że zwaliłem już radio i tu mam zaskoczenie: nie mam żadnych z tych kostek, do starego radia (było to radio od kadeta chyba) szedł 1 kabel odpowiadający za oświetlenie, 2 kable odpowiadające za zasilanie (+ i -) jeden kabel jako masa przykręcona do radia (nie wiem do czego ten kabel ma być), antena samochodowa i 4 kable na głosniki przedni prawy i przedni lewy,

    Patrząc na schemat dołączony do radia to + i - bym podpioł głośniki też, antene też tylko nie wiem co z tym czerwonym przewodem od stacyjki (no i domyślam się że że kabel niebieski to jakieś wyjście anteny samochodowej które jest nie potrzebne)



    ----------------------------------------
    EDIT:

    Dobra wiem już jak to podłączyć, tylko mam jedno pytanie, czerwony przewód ma lecieć przez stacyjkę, tylko że ja nie mam w samochodzie kostki iso (szukałem) i pytanie moje jest takie czy mogę podłączyć zasilanie (czerwony) razem z pamięcią (żółty) , czy na czerwonym (zasilanie radia) nie jest potrzebny jakiś bezpiecznik? oraz ostatnie pytanie po co jest przewód przykręcany jako masa do radia (w starym tym od kadeta tak było i jestem ciekaw do czego on służy)

    0
  • #4 25 Sie 2015 19:01
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Poczytaj sobie o logice zapłonu w kostce ISO oraz o tym, co się dzieje po połączeniu ze sobą przewodu żółtego i czerwonego. Wszystko masz i na forum i w sieci.
    Masa przykręcana do radia nie zaszkodzi. Wypadałoby jeszcze sprawdzić, co z masą przewodu antenowego.

    0
  • #5 25 Sie 2015 19:37
    Sabat666
    Poziom 8  

    Wyślij link bo jakoś nic nie mogę znaleźć, jestem nowy w tym temacie więc nie wymagaj żebym znał jakieś logiki zapłony czy inne żeczy, wyślij link bo nie mam zielonego pojecia o co chodzi

    0
  • #6 25 Sie 2015 19:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To dziwne, bo jak wpisuję w gogle "radio samochodowe logika zapłonu", to od razu dostaję właściwe materiały. Korzystasz z innego internetu?
    Podpowiem, że ciekawe RZeczy znajdziesz na stronie Studio24 (polecanej zresztą w linkach przez nasze forum).

    0
  • #7 25 Sie 2015 19:40
    Sabat666
    Poziom 8  

    PS: szukałem i nic nie zalazłem oprócz zamiany przewodu czerwonego z żółtym i ale jako że mam forda to problem mnie nie dotyczy (podobno).

    0
  • #8 25 Sie 2015 19:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.

    0
  • #9 25 Sie 2015 19:47
    Sabat666
    Poziom 8  

    Przeczytałem to z Studio24 i jedyne co zrozumiałem to to że radio można podłączyć na stałe z akumulatora, i czasem jest potrzebny bezpiecznik a czasem nie (swoją drogą, za dużo tekstu, za mało konkretnych informacji ale cóż). a co do połączenia obydwu tych przewodów to nic nie znalazłem co się dzieje.

    Moderowany przez Dzimi:

    Kolego czytaj ze zrozumieniem. Pomimo iż jest to dział dla zupełnie początkujących to nikt nie wykona pewnych czynności za Ciebie, ani nie przeczyta informacji. Zostało wszystko podane, strona, co trzeba zrobić, ale nie oczekuj że ktoś to zrobi za Ciebie.

    0
  • #10 25 Sie 2015 19:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A o możliwym zwiększonym poborze prądu, to ani słowa nie było? Przecież to TWOJA sprawa, a ty lecisz po łebkach!

    0
  • #11 25 Sie 2015 20:20
    Sabat666
    Poziom 8  

    przeczytałem cały ten artykuł jakoś nic nie znalazłem (owszem o zwiększonym poborze było ale nikt nic nie wspominał dopiero pod koniec masz "lub też oba plusy wziąć z tego doprowadzenia gdzie zasilanie jest na stałe (wtedy możemy słuchać radia na postoju bez kluczyka)" oczywiście nie napisał o jakie plusy mu chodzi, wnioskowałem że o owy żółty i czerwony ale sam już nie wiem.

    Siedzę od 13 przy kompie, dzwoniłem po wszystkich znajomych i po rodzinie i nikt nie wie, mi już też się wszystko p***rzy, napisz mi po prostu czy mogę tak zrobić czy nie, jakie będą konsekwencje i czy w ogóle będą, nie stać mnie nawet za bardzo żeby zatankować mu porządnie, a znając życie skończy się na tym że będe musiał oddać auto do elektryka który za pociągnięcie brakujących przewodów, i zamontowanie tej kostki ISO weźmie sobie z 200zł

    ----------------------
    Edit:
    Dobra wyczytałem że spowoduje to rozładowanie aku, ale wtedy mam pytanie, jeżeli żółty to tylko podtrzymanie pamięci a czerwony nie może być na stałe podpięty to jak on ma być podpięty??

    Edit2: dobra już kumam, żeby ominąć owe rozładowywanie, mógł bym połączyć ze sobą czerwony i żólty, ale ale po połączeniu, ale przed radiem musiał bym dać jakiś włącznik zasilania ON/OFF - dobrze rozumiem?? bo jak nie to odpadam...

    Dodano po 22 [minuty]:

    PS
    co to jest ACC (w googlach znalazłem że jest to środek chemiczny, ale to raczej nie to...)? - znalazłem, jest to ten żólty

    0
  • #12 25 Sie 2015 20:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/podlacze.htm
    Z polecanej ci wcześniej strony! Może wreszcie ruszysz palcem we własnej sprawie?!? Bo na razie, to bardzo cienko wypadasz!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sabat666 napisał:
    co to jest ACC (w googlach znalazłem że jest to środek chemiczny, ale to raczej nie to...)? - znalazłem, jest to ten żólty

    Bzdury!

    0
  • #13 25 Sie 2015 20:40
    dzimi
    Moderator

    Sabat666 napisał:
    Siedzę od 13 przy kompie,
    -i jak widać czytasz i nie rozumiesz.
    Sabat666 napisał:
    oczywiście nie napisał o jakie plusy mu chodzi
    - jeden z naszych polityków stwierdził że są "plusy dodatnie i p[lusy ujemne". Przecież sam napisałeś że do zasilania potrzebny jest '+" zasilania po stacyjce i z akumulatora.
    Przecież schemat zasilania radia masz, czytałeś wszystko na temat złącz ISO- nic tam więcej nie trzeba...

    0
  • #14 25 Sie 2015 21:06
    Sabat666
    Poziom 8  

    Byłem jeszcze raz w aucie pociągnełem pare kabelków, urwałem jakiś plastik bo się wkużyłem i znalazłem wtyczkę:

    Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

    Nie jest to kostka iso na pewno...

    - - - - - - - - - - - -
    @2UP
    Tego linku/artykułu nie widziałem, widziałem tylko ten o logice zapłonu

    - - - - - - - - - - - -

    Wziąłem miernik do ręki i zasilanie było tam na stałe (czyli w moim wypadku masa i podtrzymanie

    i teraz mam pytanie, jak mam pociągnąć ten czerwony przewód (zasilanie po przekręceniu stacyjki, ale wychodzi na to że u mnie aku sie będzie rozładowywać jeżeli będzie inaczej (chociaż radio z kadeta jakoś działało))?

    PS. sory że jestem taki "trudny", ale na początku to była fajna zabawa, a teraz dostaję powolutku szału przez to radio, i każdy kolejny artykuł czy post jaki czytam coraz bardziej miesza mi w głowie, wiem że ciężko mi pomóc ale proszę pomóżcie!

    0
  • #15 25 Sie 2015 21:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    [quote="Błażej"]

    Błażej napisał:
    Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.

    I jest tam PEŁNY OPIS ZŁĄCZA FORD!!! Wprawdzie od strony radia, ale co to za różnica?
    I już ze zdjęcia widzę, że w tym złączu jest wszystko, co potrzeba.
    Ty nie jesteś "trudny", ty jesteś totalnie leniwy!

    0
  • Pomocny post
    #16 25 Sie 2015 21:24
    James596
    Poziom 20  

    O ludzie :)

    Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco:

    przewód żółty - plus 12V po przekręceniu stacyjki
    przewód czerwony - stałe 12V niezależnie od stacyjki / podtrzymanie pamięci
    brązowy - masa
    szarożółty - plus 12V po włączeniu świateł / podświetlenie radia

    W radiu kolory są odwrotnie, więc żółty wychodzący z samochodu musisz podłączyć do czerwonego w radiu, czerwony w samochodzie łączysz z żółtym w radiu.

    Podłącz jak należy i ciesz się graniem.

    P.S. nie zdziw się, jeśli mimo podtrzymania radio będzie gubić ustawienia czy inne kwiatki, te chińskie radia często są bardzo niedopracowane.

    0