Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiesta 3 - Wymiana radia opel sc202 - demontaż i parę pytań

25 Aug 2015 16:22 2493 15
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. Demontaż radia. Sprawdź, czy przypadkiem te dwa pionowe prostokąty po obu strona radia nie odpinają się. Pod nimi powinny być otwory do demontażu.
    2. Kostka. Kup kostkę ISO "od strony radia" i polutuj sobie taką przejściówkę sam.
    3. Ta "taka" kostka, nosi nazwę kostki ISO i jest ustandaryzowana wraz z kolorami przewodów (nie dotyczy fabrycznych instalacji w samochoddach - kostka ISO ma główne zasilania wyprowadzone standardowo, mogą się pojawić dodatkowe sygnały, kolorystyka przewodów nie jest zachowana).
    4. Jak to skąd? Na radiu masz schemat. Jak kupisz kostkę ISO, to przewody z niej wychodzące są z reguły opisane nadrukiem. Poza tym widzę, że wyprowadzenia tego radia mają standardowe kolory, więc połączysz kostkę ISO z tą radiową kolor w kolor.
    5. Kostki na pewno nie będą takie same w tych radiach.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Poczytaj sobie o logice zapłonu w kostce ISO oraz o tym, co się dzieje po połączeniu ze sobą przewodu żółtego i czerwonego. Wszystko masz i na forum i w sieci.
    Masa przykręcana do radia nie zaszkodzi. Wypadałoby jeszcze sprawdzić, co z masą przewodu antenowego.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To dziwne, bo jak wpisuję w gogle "radio samochodowe logika zapłonu", to od razu dostaję właściwe materiały. Korzystasz z innego internetu?
    Podpowiem, że ciekawe RZeczy znajdziesz na stronie Studio24 (polecanej zresztą w linkach przez nasze forum).
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A o możliwym zwiększonym poborze prądu, to ani słowa nie było? Przecież to TWOJA sprawa, a ty lecisz po łebkach!
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/podlacze.htm
    Z polecanej ci wcześniej strony! Może wreszcie ruszysz palcem we własnej sprawie?!? Bo na razie, to bardzo cienko wypadasz!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sabat666 wrote:
    co to jest ACC (w googlach znalazłem że jest to środek chemiczny, ale to raczej nie to...)? - znalazłem, jest to ten żólty

    Bzdury!
  • #13
    dzimi
    Moderator
    Sabat666 wrote:
    Siedzę od 13 przy kompie,
    -i jak widać czytasz i nie rozumiesz.
    Sabat666 wrote:
    oczywiście nie napisał o jakie plusy mu chodzi
    - jeden z naszych polityków stwierdził że są "plusy dodatnie i p[lusy ujemne". Przecież sam napisałeś że do zasilania potrzebny jest '+" zasilania po stacyjce i z akumulatora.
    Przecież schemat zasilania radia masz, czytałeś wszystko na temat złącz ISO- nic tam więcej nie trzeba...
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    [quote="Błażej"]
    Błażej wrote:
    Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.

    I jest tam PEŁNY OPIS ZŁĄCZA FORD!!! Wprawdzie od strony radia, ale co to za różnica?
    I już ze zdjęcia widzę, że w tym złączu jest wszystko, co potrzeba.
    Ty nie jesteś "trudny", ty jesteś totalnie leniwy!
  • Helpful post
    #16
    James596
    Level 22  
    O ludzie :)

    Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco:

    przewód żółty - plus 12V po przekręceniu stacyjki
    przewód czerwony - stałe 12V niezależnie od stacyjki / podtrzymanie pamięci
    brązowy - masa
    szarożółty - plus 12V po włączeniu świateł / podświetlenie radia

    W radiu kolory są odwrotnie, więc żółty wychodzący z samochodu musisz podłączyć do czerwonego w radiu, czerwony w samochodzie łączysz z żółtym w radiu.

    Podłącz jak należy i ciesz się graniem.

    P.S. nie zdziw się, jeśli mimo podtrzymania radio będzie gubić ustawienia czy inne kwiatki, te chińskie radia często są bardzo niedopracowane.