Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa prostownika 12/24V z rozruchem

Slavio29 25 Sie 2015 17:33 528 7
  • #1 25 Sie 2015 17:33
    Slavio29
    Poziom 2  

    Hej, posiadam prostownik 12/24V 40A z rozruchem ,podłączyłem go do sieci i nic nie działa odpiąłem diody prostownicze żeby zbadać samo trafo.Sprawdzając omomierzem rezystancję uzwojeń wtórne ok, natomiast pierwotne już jest coś nie tak.
    Mam pytanie dlaczego z uzwojenia pierwotnego jest wyprowadzone aż 7 końców uzwojeń przy czym 2 przewody są podłączone do przełącznika 1-0-2, kolejne dwa do przełącznika ROZRUCH-MIN i jeden przewód podłączony do zasilania 230V~, pozostałe dwa końce uzwojenia są połączone bezpośrednio ze sobą przez skręcenie i oblutowanie.
    Wszystkie pary przewodów pokazują między sobą oporność 0,08oma,jak podałem napięcie na wszystkich końcach tych uzwojeń jest napięcie lecz na jednym który podłączony jest do przełącznika z napisem MIN nie ma ani napięcia ani oporności.Zastanawiam się czy przez ten jeden przewód nie ma żadnej opcji ;rozruchu,12V czy24V skoro większa część uzwojenia jest dobra.Jakie funkcje spełniają powyższe przełączniki i czy jest sens naprawiać takie trafo.(Na trafo nie ma tabliczki znamionowej)induktorem zbadam jeszcze stan izolacji lecz wielkiej rewelki się nie spodziewam.

    0 7
  • #2 25 Sie 2015 17:44
    janek1815
    Poziom 38  

    Pewnie dlatego nie ma nic na tym jednym ponieważ uległo przepaleniu. Co do pozostałych zmierzonych oporności to też nie jest normalne aby oporność strony pierwotnej miała 0,08 oma wygląda na totalne zwarcie wszystkiego. Co robi przełącznik 1-0-2 ?
    Jak możesz to zamieść zdjęcie wnętrzności tego ustrojstwa.

    0
  • #4 25 Sie 2015 20:10
    Alemucha
    Poziom 28  

    janek1815 napisał:
    Pewnie dlatego nie ma nic na tym jednym ponieważ uległo przepaleniu.
    Takie trafa się nie palą tylko wypalają dziury w osprzęcie. Trzeba znaleźć dziurę.

    -1
  • #5 25 Sie 2015 20:55
    janek1815
    Poziom 38  

    Mostek jak na 40A też jest przyzwoity. Mam taki 35A w prostowniku przy prądzie ładowania 6A i przykręconym do radiatora musiałem dołożyć mały wentylator w obawie że wypali dziurę bądź odparuje.

    0
  • #6 25 Sie 2015 21:18
    Alemucha
    Poziom 28  

    janek1815 napisał:
    Mostek jak na 40A też jest przyzwoity. Mam taki 35A .
    -ten jest jak widać 15A-mizeria chłodzona rdzeniem :) Dawno powinien nie żyć

    -1
  • #7 26 Sie 2015 16:06
    Slavio29
    Poziom 2  

    Dodam że wcześniejszy właściciel zamiast oryginalnego bezpiecznika _zwykłym drutem_ pozwierał bezpieczniki, także prąd popłynął w trafo nieco większy szczególnie że mógł próbować odpalać auto na rozruchu.
    Odnośnie tej dziury to może jakieś konkrety? Tak jak napisałem wcześniej samo trafo po odpięciu uzw.wtórnego od mostka nie pokazuje żadnej wartości.Jeżeli chodzi o osprzęt posprawdzałem są przejścia także git.

    0
  • #8 26 Sie 2015 16:29
    Alemucha
    Poziom 28  

    Slavio29 napisał:
    konkrety?
    - no właśnie, może coś wreszcie narysujesz i opiszesz? Z fotki nie widać grubości i końców uzwojeń, a tym że kabelek pomiarowy ma ułamki oma nikogo nie szokujesz. Trafo około 1kVA ma prawo mieć niską oporność pierwotnego. Żarówka chociaż 200W lub coś podobne i zapuszczaj sprawdzając kolejne sekcje. Kiedy zamruczy radośnie to po robocie. Ja tylko jeżdżę pociągiem a ty piszesz żeś elektryk.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo