Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 2 g 1.6 16v brak wspomagania i nie można zgasić auta

25 Sie 2015 18:31 1401 7
  • Poziom 6  
    witam,

    problem polega na tym, że po wymianie maglownicy wszystko było dobrze, oprócz tego, że wspomaganie nieraz zanikało i palił się bezpiecznik od wspomagania. Dodam, że pompę mam elektroniczną, nie ma na niej paska. Na trasie do Niemiec zaczęła wariować kontrolka od akumulatora, zapalała się na chwilę, gasła lub mrygała. Zatrzymałem się i wymieniłem bezpiecznik, bo był spalony ale problem nie ustał, ponieważ bezpiecznika już nie paliło, a wspomagania dalej brak. Podniosłem maskę i zauważyłem, że kable od pompy wspomagania są przerwane i "dyndają" więc z braku czasu i sprzętu odizolowałem je, żeby się nie stykały i ruszyłem w drogę. Kontrolka akumulatora dalej wariowała i zegar prędkościomierza także dostał świra ale niestety musiałem jechać dalej. Kiedy po jakiś 2 godzinach zatrzymałem się na parkingu nie mogłem zgasić auta pomimo tego, że wyciągnąłem kluczyk silnik pracował ale coś szumiało i tak klekotało, dałem mu chwilę odpocząć, zgasiłem go strzałem ze sprzęgła na 5 biegu. Auto ostygło i zniknął tylko problem z klekotem i zgaszeniem silnika ale nic poza tym. Gdy dojechałem zgasiłem sinik kluczykiem i tak go pozostawiłem. Po 2 dniach odpaliłem auto i dalej klekocze, nie ma wspomagania i nie mogę zgasić silnika kluczykiem. Proszę o pomoc, bo jestem za granicą i nie mam pojęcia co zrobić, a muszę wrócić do domu.

    Na forum będę jakoś około godziny 19 każdego dnia kiedy wrócę z pracy, pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gawlatko napisał:
    problem polega na tym, że po wymianie maglownicy wszystko było dobrze, oprócz tego, że wspomaganie nieraz zanikało i palił się bezpiecznik od wspomagania.
    Kto wymieniał i ile czasu tak jeździłeś?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 6  
    mój znajomy , który jest mechanikiem i było to dokładnie w tę sobotę, czyli jeździłem tak 3 dni.

    Dodano po 1 [minuty]:

    najlepsze jest to, że teraz byłem sprawdzić i jak przekręcę kluczyk żeby go zgasić to nie zgaśnie dopóki nie wcisnę hamulca
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wybranie się niesprawnym autem w trasę, to był na prawdę dobry pomysł...
    Co spowodowało urwanie się przewodów od wspomagania?
  • Poziom 6  
    nie musisz mnie dobijać, bo wiem, że to nie był dobry pomysł ale nieraz trzeba i tyle. A auto przed wyjazdem było sprawne, tylko ten bezpiecznik się palił ale to tylko przy ostrym skręcaniu kołami. Właśnie nie mam pojęcia i nie mogę do tego dojść...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakieś zwierze nie wlazło i nie narobiło szkód? W sumie to by była najlepsza opcja, bo połatanie powinno pomóc. Trzeba dokładnie zajrzeć w komorę silnika.
  • Poziom 6  
    nie, nie heh :) a istnieje możliwość, że kontrolka nie świeci się, ponieważ pompa wspomagania jest całkowicie odcięta od prądu?
  • Poziom 11  
    Witam.A napiszę bo może komuś się przyda.Masz do pompy 2 kable grube +/- i dwa cienkie jeden po stacyjce,drugi z alternatora z mostka pomocniczego(to ten cienki kabelek co idzie do żarówki w zegarach) co za tym idzie napięcie na nim pojawia się kiedy alternator zaczyna ładować(jest tam napięcie znikome,bo przez szeregowo połączoną żarówkę płynie prąd ale miejsza o to) Wyobraź sobie że pomylisz te cienkie kabelki połączysz odwrotnie: Po wyłączeniu stacyjki dalej chodzi bo zasilanie idzie z alternatora z mostka pomocniczego wciskasz stop obciążenie wzrasta i gaśnie,ten mostek nie jest wysoko prądowy,druga sprawa nie świeci się kontrolka ładowania bo zamiast z mostka pomocniczego masz tam połączony + po stacyjce.Mechanik się pomylił ale skutek może być taki że diody pomocnicze już ci padły w alternatorze bo prąd popłyną przez nie i stacyjkę do aku,a chodzi to jedynie bo zasilanie idzie po stacyjce na regulator.Wina mechanika a jak alternator nie będzie ładował to też jego wina.Podłączyć kabelki cienkie tak jak mają być lub rozłączyć wtyczkę jest przy bezpiecznikach w komorze silnika mała 2-stykowa i sprawdź ładowanie ale na włączonym działającym silniku,możesz na tej wtyczce zamienić piny.Pozdrawiam.