Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenik 2 - odpala za drugim trzecim razem

25 Sie 2015 20:12 1686 15
  • Poziom 15  
    WITAM. Scenic 2 1,5dci ze sterownikiem delphi 1,2dcm. Autko nie pracowało na jednym cylindrze, winny okazał się komputer silnika. Wymieniłem na nowy, wyczyściłem immo, zakodowałem wtryski i teraz pracuje na wszystkich jednak odpala dopiero za drugim , trzecim razem (błąd czujnika położenia wałka rozrządu).
    Jednak czujnik i instalacja jest ok. Pamięć o ile pamiętam to 95320. Przelutowałem pamięć z oryginalnego sterownika, objaw ten sam i trzeba na nowo było wkodowywać wtryski. Zakupiłem następny sterownik i niestety to samo. Wnioskuję, że winny jest program do czyszczenia sterownika. Jednak ten sam manewr przy Kango z pamięcią 95080 i wszystko działa prawidłowo.
  • Moderator Samochody
    @Alfred_92 W 1.5 dci z koła pompy czytany jest sygnał rozpoznania pierwszego cylindra.

    Przy wymianie bez blokad, albo luźnym pasku, może generować błędy synchronizacji.
  • Poziom 15  
    Rozrząd ustawiony jest prawidłowo. Bardziej chodzi mi o to czy poprzez czyszczenie sterownika (virgin) może dojść do takiego objawu, przy czym ten sam program i to samo działanie przy sterowniku w kango nie daje takich objawów.
  • Poziom 14  
    Sterownik jest taki sam
  • Poziom 15  
    Tak ten sam. Pamięć 95160 sterownik DCM 1,2 r0410b034a .

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Objaw jest następujący: próba odpalenia kończy się komunikatem sprawdź wtrysk, wyjmij kartę i wtym momencie będzie odpalał za każdym razem. Drugi sposób to w momencie odpalania puścić pedał hamulca i przerwać rozruch i znowu będzie odpalać za każdym razem przy komunikacie wyjmij karte.
  • Moderator Samochody
    Permanentny błąd czujnika powoduje prawidłowy rozruch bo ECU nie bierze jego sygnału pod uwagę w tym momencie.
  • Poziom 15  
    Zgadza się, dlatego moje pytanie czy czyszczenie sterownika (immo3,2) może spowodować takie zachowanie. Czujnik pracuje prawidłowo, oscyloskop podłączony, impulsy są, rozrząd ok.
  • Poziom 15  
    No właśnie jak pisałem wcześniej przeniosłem całą pamięć z oryginału do drugiego sterownika i niestety wymagał czyszczenia i kodowania wtrysków. Malo tego, po wgraniu oryginalnego wsadu ponownie , znowu kodowanie. Każdorazowe podłączenie do auta zmienia zawartość komórek pamięci. Nawet czyszczenie (obojętnie virgin czy total) to znowu kodowanie. Czy oprócz IUD3,2 ten sterownik robi inny program? Z tego co widzę nie, inne programy robią tylko crash w tym sterowniku, a czyszczenie tylko z kością 95080 (np kango). Więc może tego sterownika po prostu nie da się wyczyścić bez błędów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pin w kości sterownika, od strony auta sprawdzony? Dołóż na próbę kilka nitek miedzi do wewnątrz pinu.
  • Poziom 15  
    Tak, sprawdzałem na samym początku. Coraz bardziej skłaniam się ku mojemu pierwszemu przeczuciu, że po prostu jest to usterka spowodowana błędem programowym podczas czyszczenia ECU.
  • Moderator Samochody
    Ta teoria jest słaba, jak soft jest uszkodzony, to problem powinien być cały czas.
  • Poziom 15  
    Auto oddałem klientowi. Problem odpalania występował tylko wtedy, jeżeli po włożeniu karty został naciśnięty pedał hamulca i od razu rozruch. Jeżeli po włożeniu karty został naciśnięty przycisk start, a dopiero wówczas hamulec i rozruch nie ma kłopotu z odpaleniem.