Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Master 3.0 dci - Szarpie, gaśnie błędy P0606 i P0089

25 Sie 2015 23:15 3231 2
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z Masterem 3.0 dci (ZD3). Podczas jazdy zaczęło od czasu do czasu odcinać na dosłownie 1-2 sek. moc (najczęściej towarzyszyło temu zapalenie kontrolki świec żarowych). Później auto zaczęło również gasnąć - gwałtowne odcięcie mocy - kontrolka silnika +stop. Co ciekawe działo się tak najczęściej tuż po tym jak autem zabujało (np. wiatr, zakręt, wyboista droga itp.). Albo szarpało albo się wyłączał. Zwykle po dłuższym postoju objawy się nasilały a po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów prawie całkiem ustawały (np. 500 km bez żadnych objawów ale tylko autostradą).Obstawiałem zassanie syfu z baku/uszkodzenie kosza w baku ale po zdemontowaniu i wyczyszczeniu problem pozostał. W filtrze jest trochę opiłków ale podobno dramatu nie ma. Wtryskiwacze sprawdzone i są w miarę ok. Regulator ciśnienia na listwie wymieniony na nowy oryginał. Mój mechanik obstawiał pompę wysokiego ciśnienia ale zawezwany elektryk stwierdził, że to nie pompa.
    Wywala błędy P0606 i P0089. Ten pierwszy błąd jest od sterownika i jest podejrzenie jego uszkodzenia (np. zimny lut) ale elektryk twierdzi, że winna jest któraś cewka na wtryskiwaczu. Problem w tym, że podobno nie da się tego stwierdzić nawet po sprawdzeniu wtrysków na stole - trzeba wymieniać komplet w ciemno. Instalacja podobno posprawdzana i jest ok.
    Nie wiem czy mam zaufać temu elektrykowi i wymienić w ciemno cewki (nie wiem jakie koszty ale podobno niemałe) na wtryskach czy może dać sterownik do sprawdzenia. Mój kolega, który jest dobrym elektrykiem jest niestety na długim urlopie a inny dobry elektryk ma wolny termin za tydzień. Nie wiem co robić może jakaś podpowiedz bo przez te urlopy auto stoi już 3 tygodnie. Ma ktoś jakąś teorię?
  • Poziom 2  
    czesc miałem podobną sytuacje auto samo gasło przyczyną były zaśniedziane styki przy skrzynce bezpieczników głownych przy akumulatorze
  • Poziom 36  
    tomek evo napisał:
    Problem w tym, że podobno nie da się tego stwierdzić nawet po sprawdzeniu wtrysków na stole


    Można sprawdzić na stole , można sprawdzić na silniku. Przyrząd znany od dziesięcioleci.