Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chiński skuter 4T dziwny przypadek

pawel16150 26 Aug 2015 07:10 2355 13
  • #1
    pawel16150
    Level 30  
    Koledzy mam ciężki przypadek aż ręce opadają.A mianowicie skuter 4-sów dusi się,gaśnie po zwaleniu ze stopek głównych. Zmieniony cylinder (stary swoje wysłużył) nawet i nowy gaźnik teraz założony.Skuter traci obroty<spadają po zwaleniu ze stopek-gaśnie.Wiązka elektryczna sprawdzona.nigdzie nie przetarta. Linki gazy nie blokuję.Działo się to nawet przed wymianą cylindra i głowicy.
    Co o tym sądzićie?
  • #2
    gruby2290
    Level 10  
    W stopce bocznej masz odcięcie zapłonu. Sprawdź czy stopka główna nie haczy o przewód w jakiś sposób.
  • #3
    pawel16150
    Level 30  
    Zapomniałem dodać że tego czujnika już nie ma.
  • #4
    eurotips
    Level 38  
    pawel16150 wrote:
    Zapomniałem dodać że tego czujnika już nie ma.


    To jest inny, dobrze się przyjrzyj bo cudów nie ma czasami tylko wiedzy brakuje.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma już więcej czujników. Poza tym dziwne by było, by złożenie centralnej podstawki odcinało zapłon. To pierwsza sprawa. Druga, to autor, z użyciem funkcji [Zmień] poprawi swoje posty i zacznie używać POPRAWNEGO słownictwa! Co to jest "cylek"???

    Silnik pracuje przecież z całym wahaczem. Wyciągnąć miskę bagażnika wraz z siodłem i patrzyć, co się zaczyna przygniatać, jak złoży się stopkę centralną.
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Miałem taki przypadek, zablokował się wariator i nawet na wolnych obrotach zaczynało łapać sprzęgło i przenosiło napęd na tylne koło
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    carrot wrote:
    Miałem taki przypadek, zablokował się wariator i nawet na wolnych obrotach zaczynało łapać sprzęgło i przenosiło napęd na tylne koło
    Dobrze prawisz
    Zużyta tylna tarcza, ta ze sprzęgłem - nie wyrzuca paska na obrzeże. Wycinaja się rowki w takiej tulejce przesuwnej, blokując tarczę "pływającą".
  • #8
    pawel16150
    Level 30  
    Instalacja sprawdzona przy odpalonym silniku,nigdzie się nie przygniata,nie jest uszkodzona,przełamana czy obtarta.Ze zdjętym paskiem dzieje się identycznie, spadają obroty i gaśnie.
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cuda, skrzaty, inne?
    Zacznijmy od tego, czy silnik zaczyna się dławić, jakby mu paliwa brakowało, czy gaśnie gwałtownie, jakby zapłon odciąć?
    Jeśli pierwsze, to czy próbowałeś odpalić z zdjętą częścią osprzętu - filtr powietrza, odpięte ssanie (pewnie elektryczne), a nawet tłumik? Jeśli silnik nie gaśnie od razu, to spróbuj do gardzieli podać jakiś plak lub gaz z zapalniczki i sprawdzić, czy będzie chodzić. Zaworek podciśnieniowy sprawny?
    Jeśli drugie to wiązka magneta wychodzi od góry, czy od dołu? Jeśli od dołu, to sprawdziłeś tam? W jakimś skuterze miałem tak, że wiązka była niebezpiecznie blisko osi i powierzchni oporowej stopki centralnej i była naruszona przez nią. Odepnij też przewód czarno biały od modułu i zobacz co się będzie działo.
  • #10
    pawel16150
    Level 30  
    zaczyna kuleć po około dwóch sekundach po zrzuceniu ze stopek. filtr drożny wydech też.Kable z magneta w pożądku.
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odepnij czarno biały od modułu.
  • #12
    pawel16150
    Level 30  
    Odpinałem ten przewód (gaszenia ) nadal to samo.
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to pozostaje
    Błażej wrote:
    Cuda, skrzaty, inne

    Bo:
    - nic nie przydusza,
    - pasek zdjęty,
    - elektryka nie blokuje,
    - nic się nie naciąga...
    Więc co?
    Odepnij wyjście cewek prądowych i oświetlenia, zostaw sam zapłon.
    Spraw sobie jakiś wskaźnik iskry, może być gadżetowa świecąca fajka, załóż i sprawdzaj, czy iskra nie zanika. Jak nie, to czep się paliwa i powietrza.
    Usterkę wewnątrz silnika na razie wykluczamy, bo co ma taka zmiana położenia silnika do pracy jego mechanizmów?
  • #14
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli gwarantujesz za sprawność instalacji elektrycznej, w tym również zapłonowej, to wypada jeszcze raz, ale szczegółowo sprawdzić układ paliwowy.
    Miałem taki przypadek, że mocując w skuterze siedzenie wraz ze schowkiem do ramy skutera, przez nieuwagę zagniotłem przewód paliwowy od kranika podciśnieniowego do gaźnika i objaw usterki był podobny.
    Nie możesz też lekceważyć podpowiedzi moderatorów dot. zwarć instalacji elektrycznej, głównie w rejonie stopek tj. po ich złożeniu.
    Aby wydać w tej sprawie jednoznaczną diagnozę, należałoby osobiście dokonać niezbędnych sprawdzeń i osłuchać pracę silnika.