Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

keeway hurricane - brak iskry po deszczu

Radio control 26 Sie 2015 11:00 1482 14
  • #1 26 Sie 2015 11:00
    Radio control
    Poziom 18  

    Witam. Od kilku dni borykam się z problemem któremu nie mogę w żaden sposób zaradzić, mianowicie jechałem w deszcz 7 km wszystko było pięknie. Wróciłem do domu zgasiłem skuter. Po dwóch godzinach próbowałem go odpalić ale nie dało rady, kręcił rozrusznikiem . Następnego dnia odpalił normalnie. Pojechałem do kolegi, zgasiłem . Znów próbuje odpalić, nie dało rady... zapchałem go do domu (3 km ) . Szukałem przyczyny, okazało się że nie ma iskry. No to do samochodu i kierunek sklep. kupiony moduł, kupiona cewka razem z fajką iskry nie ma nawet na krótko :( . Na jakimś forum wyczytałem, że aby może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła. próbowałem i były więc wychodzi na to że ów iskrownik jest sprawny... Zwarcie w stacyje wykluczyłem ponieważ odpalam go z pilota, żeby upewnić się na 200 % to odpiąłem kable od stacyjki i próbowałem odpalić z 'kopa' nadal brak iskry... Jakieś rady ? ile może kosztować naprawa w serwisie ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a przepraszam jeszcze, może ten czujnik stopki bocznej ? ale nawet na stopce odpalił... Gdzie on się znajduje ? próbowałem odpalić go również z odłączonym alarmem i też brak iskry :(. Taki mam oryginalny moduł zapłonowy, koleś w q moto dał mi takiej samej wielkości z taką samą liczbą wejść na piny tylko jest przezroczysty z tej strony gdzie te wejścia... Może dał jakiś inny ? czy działa to tak że skoro jest podłączenie dobre to powinien zapalić ? przepraszam że zadaje tyle pytań ale naprawde mi zależy na zrobieniu tego huragana i wiem że możecie mi pomóc.

    0 14
  • Pomocny post
    #2 26 Sie 2015 11:22
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Radio control napisał:
    może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła

    Akurat to bzdura, bo zasilanie modułu, jeśli AC, nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł. to dwa osobne obwody. Więc światła mogą być, a zapłonu nie.
    Pierwsz rzecz, odepnij przewód czarno biały od modułu i spróbuj odpalić. Jeśli zapali, to od razu szukaj w stacyjce lub wyłączniku w stopce. Jeśli nie, to miernik w rękę i zmierz oporność między przewodem zielonym (masa), a niebiesko białym. Oraz, czy podczas kręcenia na przewodzie czarno czerwonym pojawia się napięcie rzędu kilkudziesięciu V. Na czas tej próby dobrze wykręcić świecę, by silnik luźno się kręcił.

    Wyłącznik stopki jest z reguły notowany na jej śrubie mocującej. Taki plastikowy lub metalowy krążek, z którego wychodzi wiązka z dwoma lub trzema przewodami. Jeśli nalało się do niego wody, to może blokować zapłon.

    2
  • #3 26 Sie 2015 12:46
    Radio control
    Poziom 18  

    Dziekuję Panie Błażeju za rady :) To forum jest magiczne , po dodaniu tutaj posta skuter odpalił normalnie . Może i wydać się to śmieszne ale na starym module zapalił bez problemu :) Dziękuje i temaat zamykam :)

    0
  • #4 26 Sie 2015 15:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to do zobaczenia po kolejnym deszczu lub wjechaniu w wodę :D
    Po prostu wyschło i działa. Ale usterka nie usunięta.

    0
  • #5 26 Sie 2015 16:21
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Właśnie, jaka była przyczyna?
    Sprawdź jaką masz fajkę świecy. Jeśli masz oryginalną chińską z metalowym ekranem, to one lubią łapać przebicie wewnątrz do metalowego ekranu. Pomaga usunięcie ekranu z fajki. Markowe fajki z ekranem (np. Beru) nie mają tego problemu. Na dłuższą metę lepiej zastosować nową markową fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym, ale chińskie podróbki fajek NGK nawet do palenia tytoniu się nie nadają.

    0
  • #6 26 Sie 2015 22:07
    Radio control
    Poziom 18  

    Już w deszcz ani po deszczu jeździł nie będę. Dziwne bo schnełoby 4 dni ? Nie możliwe. To wina czujnika bocznej stopki bo jak zapalił to tylko na centralnych. Po wymianie działa wszystko super. Przepraszam , że wcześniej nie sprostowałem :)

    0
  • #7 26 Sie 2015 22:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możliwe. Ten element nie jest narażony na słońce, a ma trochę zakamarków, więc wilgoć utrzyma się w nim dość długo.

    0
  • #8 13 Cze 2016 20:50
    Radio control
    Poziom 18  

    witam odswieżam temat , myłem skuter zwykłym wężem , strumień zraszacza . Postal na slońcu , woda z plastikòw wyschła i pojechałem 15 km od domu , wszystko w porzadku :) postałem z godzinke i już nie chciał odpalić , brak iskry. Zostawić do wysuszenia czy szukać problemu ? dodam że ppdczas krecenia rozrusznikiem swiatla zaczynają sie świecic. od razu po myciu odkrecałem podnożek o sprawdzałem moduł , byl suchy wiec raczej on nie walnął. Co robić ? , pozdrawiam

    0
  • #9 14 Cze 2016 07:51
    Radio control
    Poziom 18  

    pomoze ktos ?

    0
  • #10 14 Cze 2016 16:07
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Zwróć uwagę na następujące punkty:
    1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu).
    2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś mieć przy podłodze kostkę na 3 przewody. Nie ważne czy czujnik działa poprawnie czy nie, po prostu one z reguły lubią dostawać przebicie.
    3. Nie pamiętam czy ten model miał także wyłącznik zapłonu na kierownicy. Jeśli tak, to lepiej od razu odłączyć przewód czarno-biały z modułu (gaszenie) i wtedy sprawdzić czy nadal nie ma iskry.
    4. Jeśli nadal nic, to potrzebna jest dogłębna analiza instalacji miernikiem.

    0
  • #11 14 Cze 2016 17:08
    Radio control
    Poziom 18  

    Dziekuję za odpowiedź . Więc tak : 1 punkt to chodzi o ten taki wentylator ? i podczas odpalania on sie kreci ? to przewody od niego tak ? . 2 punkt od stopki nie mam zadnych przewodow pociągnietych skuter odpalal normalnie na stopce bocznej z pilota :) punkt 3 : nie posiada wyłączenia zaplonu na kierownicy jest on gaszony kluczykiem. Punkt 4 to wydaje sie ostatecznosc . Poczekam jeszcze kilka dni jak wyschnie to moze odpali. Mam jeszcze jedno pytanie czy odwrotne podpoecie przewodow do cewki moze byc brakiem iskry ?

    0
  • #12 15 Cze 2016 18:56
    Radio control
    Poziom 18  

    odpowie ktos na powyzsze ?

    0
  • #13 16 Cze 2016 17:58
    Radio control
    Poziom 18  

    wiec tak : bylem dzisiaj w serwisie . Napięcia były mierzone . Napiecie szlo do modułu zapłonowego a z niego nie wychodziło. Podmiana CDI niestety jakiś z 4T i odpalił. Zadowolony myślę że problem rozwiązany . Zostało szukać modułu po sklepach . Podkusiło mnie coś i włożyłem stary moduł i o dziwo działa. Niestety przerywa. Gaźnik , świeca odpada , ponieważ były wymieniane niedawno i przed myciem wszystko działało jak należy. Czy te jego przerwania zwiazane są z modułem zapłonowym ? .

    0
  • #14 16 Cze 2016 20:16
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Ciężko powiedzieć. Zalanie przewodów mogło poskutkować uszkodzeniem modułu przez brak wyzwalania iskry co podniosło napięcie na kondensatorze.

    0
  • #15 16 Cze 2016 22:55
    Radio control
    Poziom 18  

    czyli podmieniać moduł na odpowiedni i sprawdzic ? dodam , że świece wymienilem i dalej przerywa

    0