Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie

26 Sie 2015 15:01 3165 29
  • Poziom 6  
    Witam
    Jestem tutaj pierwszy raz otóż jestem posiadaczem kawasaki 600 r i tu kieruje do was pomoc, potrzebuje zrobić instalacje na nowo ale tylko i wyłącznie zapłon, aby kawa paliła. Dodam parę zdjęć jakie przewody idą i skąd i prosił bym o pomoc naprawdę i z góry dziękuje ze strony magneta wychodzą takie przewody jak ,,niebiesko czerwony,, czarno żółty,, seledynowy,, brązowo czerwony,, zielono biały,, i trzy żółte podejrzewam ze one to są światła i ładowanie, a od strony prawej tam jest impulsator , wiem ze kawa ma 2 kąty zapłonu i skąd wychodzą takie przewody jak ,,czarny,, biało czarny,, żółty i niebiesko biały,,
    Proszę chłopaki pomóżcie który jest od czego.
  • Poziom 6  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego, dwie sprawy:
    1. Obowiązkowo, z użyciem funkcji [Zmień] uzupełnisz treść tematu zgodnie z wymogami regulaminowymi i zasadami działu.
    2. Poprawisz pisownię swoich postów, bo aż zęby cierpną. Masz funkcję [Pisownia], skorzystaj.


    To nie tak prosto, jak w skuterze z tą instalacją. nie można tego zrobić na kilku przewodach. To zapłon bateryjny, więc musi zostać alternator, akumulator, regulator napięcia. Potem musi zostać cały układ zapłonowy, czyli sterownik, czujniki, strona wn, oprzyrządowanie. Z reszty teoretycznie można zrezygnować, ale też trzeba poczarować, bo inaczej zapłon się zablokuje.
    Przed tą masakrą motocykl był na chodzie? Bo teraz widać pourywane, poucinane przewody i wszystko jest luzem.
    Mogę się podjąć przeróbki, ale trzeba mi "pacjenta" dostarczyć. Bo z tego, co piszesz, to masz nikłe pojęcie, a ta elektryka jest dużo bardziej skomplikowana, niż skuter, a tak ją traktujesz.
    arturek1994 napisał:
    trzy zółte podejrzewam ze one to sa swiatła i ładowanie

    Już nie prawda, bo to nie tak jest zorganizowane. Dalej nawet nie ma co komentować.
    arturek1994 napisał:
    wiem ze kawa ma 2 kąty zapłonu

    Też nieprawda.
  • Poziom 6  
    Witam przepraszam za pisownie poszperałem w internecie i znalazłem manuala i tam sę schematy tak wiec będe się starać zrobić to wg schematu. Ale dziękuje panu bardzo za pomoc jak będe miał wątpliwości zaraz zgłoszę się do pana. Pozdrawiam witam próbowałem zrobić tą instalacje ale się pogubiłem i mam pytanie do pana dużo kosztowała by ta naprawa jak by pan ją zrobił???
  • Poziom 6  
    Albo mógłby pan powiedzieć w jaki sposób ten zapłon ma sie odciąć połączyłem to wszystko dziś wd schematu na stronie tego i niech mi pan powie co mogłem zrobić nie tak lub co mam zrobić :) chcę dojść do tego samodzielnie ale z małą pomocą . Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli nie odpalił, tak? Co mogłeś zrobić źle, nie wiem :D Musiałbym zobaczyć. Ale weź miernik w rękę i sprawdź, czy na module jest zasilanie.
    Masz tam jeszcze układ blokowania zapłonu, kiedy motocykl jest na biegu lub stoi na bocznej stopce. Możliwe, że to on teraz blokuje zapłon. Sprawdź, co się dzieje na przewodzie czarno białym wchodzącym do modułu.
  • Poziom 6  
    Witam juz panu

    Dodano po 2 [minuty]:

    czyli tak bo podłączyłem to wd schematu ale na krótko iii nic silnik kręcił ale brak iskry męczyłem się z tym pół dnia i nic brak iskry :( i rozebrałem to do zera wiec pan mówi zeby połączyć to ..... jak pan to widzi ?? ma pan zapewne większe doświadczenie

    Dodano po 4 [minuty]:

    podłączyłem alternator do regulatora , potem bezpieczniki moduł zapłonowy cewki przekaznik i Aku i tyle coś mam dodać do tego ? podłączałem według schematu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli się mi uda narysuję ten schemat tak jak podłączyłem to ja :) ale pan też mógłby spróbować narysować to po swojemu zawsze może czegoś się nauczę :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja miałem schemat numer 2

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywiście nie podłączałem nic innego takiego jak stopki boczne kontrolka ciśnienia czy biegu neutralnego, poprostu chodzi mi na dzień dzisiejszy zapłon on\off i wyjście na światła motocykl to będzie projekt ale na dzień dzisiejszy muszę mieć iskrę
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Na schemacie masz takie elementy, jak wyłącznik stopki bocznej (side stand switch), czujnik biegu neutralnego (neutral switch), czujnik wciśnięcia klamki sprzęgła (clutch switch). Musisz zewrzeć ze sobą czujnik biegu neutralnego, czyli luzu lub czujnik wciśniętej klamki sprzęgła Inaczej moduł widzi zapięty bieg i nie da się odpalić. Ten stan kasuje wciśnięcie sprzęgła. Najlepiej by było, jakbyś w tej chwili podłączył całą instalację i dokonał tych kilku symulacji na czujnikach.
  • Poziom 6  
    okej zrobię to jutro ale nie mam możliwości podłączenia tej całej instalacji bo jej nie mam :( A zewrzeć te przewody mam na kostce od bezpieczników? bo zarówno do regulatora, modułu i bezpieczników mam kostki z 15 ccm przewodami oczywiście kolorystyka się zgadza tylko nie wiem który z którym mam zewrzeć

    Dodano po 3 [minuty]:

    i czy mam je zewrzeć przy module bezpiecznikach czy gdzie bo skoro sa nie podłączone a sa przewody 15 20 centymetrowe to może to byc tą przyczyną nawet jak nie są podłączone
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wypnij z kostki modułu przewód czarno biały. Albo odczep tak, by nie był od niczego podłączony. Bo rozumiem, że rozrusznik kręci, ale nie ma iskry, tak?
  • Poziom 6  
    zarówno z przełączników jak z biegu neutralnego z każdego czujnika mam przewody 10 15 20 centymetrowe kolorystycznie sie zgadza ale całej reszty nie mam mam kostki z przewodami do modułu regulatora, przekaźnika ,akumulatora i nic więcej, stacyjki też nie mam zdemontowałem bo lampa mi się nie zmieści taka jak chcę

    Dodano po 35 [sekundy]:

    tak jest rozrusznik kręci a iskry brak

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeśli coś niech pan tłumaczy mi łopatologicznie nie obrażę sie ja nie z tych :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czarno biały, to blokowanie modułu. Blokowanie odbywa się masą, więc najpierw odepnij masę od tego przewodu, a jak nie zadziała, to podłącz do masy. Zobacz, kiedy pojawi się iskra. Bo w tej chwili jest najważniejsze. Resztę się powycina, by było dobrze.
    W czym ma pracować ten silnik?
  • Poziom 6  
    ten silnik będzie pracował w tej ramie tylko przerabiam go na zapłon on \off i światła chcę aby to był prezent dla ojca. czyli tak odpinam czarno biały od modułu i sprawdzam iskrę ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, dokładnie. Jak pisałem, w tym motocyklu jest układ, który zabezpiecza przez uruchomieniem silnika, jak ten stoi na biegu, zgasi silnik, jak wrzuci się bieg z rozłożoną stopką. Na razie trzeba go ominąć.
  • Poziom 6  
    Okej dziękuje sprawdzę to jutro i dam panu natychmiast znać :) na dziś i tak nie ma co więcej rozmyślać trzeba to sprawdzić. Także dziękuje i do jutra :).
  • Poziom 6  
    Witam pana mógłbym numer do pana chce panu wysłać zdjęcia jak to podłączyłem i co mam jeszcze podłączyć
    c\

    Dodano po 14 [minuty]:

    To co jest w kółeczku to podłączyłem ale co mam ująć a co dodać ? Proszę o odpowiedź.
  • Poziom 6  
    iskry nadal nie ma . :(

    Dodano po 50 [sekundy]:

    A przed tą rozbiórką motocykl palił od rysa ... :(
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to masz coś dalej naknocone. Sprawdź, czy masz masę, zasilanie na module. Czy dobrze podłączony pickup coil, cewki. Miernikiem prześledź połączenia. Zobacz, z czym się łączy przewód czarno biały w skrzynce rozdzielczej.
    Alternator do rozruchu możesz odłączyć, nie jest potrzebny. Wystarczy sam moduł z osprzętem, akumulator i poprawnie podłączona elektryka. Na cewkach masz plus zasilania podany?
  • Poziom 6  
    Witam mam rozumieć że plus na cewce jest kolorem czerwonym z modułu ? obawiam się że mogę nie mieć zasilania na module a zasilanie modułu jest przewodem koloru??? i ten czarno biały spiąć na nowo?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Podłączyłem to tak z alternatora do regulatora z regulatora przewodem białym i brązowym do bezpieczników z bezpieczników przewodem biało czerwonym do akumulatora ładowanie. Z drugiej strony strony silnika podłączyłem pick up coil do modułu z modułu zielonym czarnym i brązowym do cewek , a czarno biały poszedł do bezpieczników ale go odłączyłem a czarno żółty to podłączyłem do masy.

    Dodano po 10 [minuty]:

    czarno biały w skrzynce z bezpiecznikami łączy się z z niczym nigdzie nie przewodzi dalej . obydwie cewki mają po 02,5 Ohm
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Też czerwony. Popatrz na schemat. Zasilanie na czerwonym jest załączane przez wyłącznik silnika w prawej kasecie. Ta dostaje zasilanie przez żółty ze stacyjki. A zasilanie do stacyjki leci białym z bezpiecznika przy przekaźniku rozrusznika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    arturek1994 napisał:
    czarno biały w skrzynce z bezpiecznikami łączy się z z niczym nigdzie nie przewodzi dalej

    Musi iść do jakiegoś przekaźnika lub łączyć się z czymś. Otwórz skrzynkę i patrz.
  • Poziom 6  
    Widzę mam schemat przed oczami czyli na czerwony od cewek idzie poprzez wyłącznik prawej kasety, czyli mogę zasilić cewki poprzez wyłącznik przewodem białym idącym do puszki?

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam skrzynkę przed sobą i zdjętą pokrywkę już mierzę i sprawdzam

    Dodano po 19 [minuty]:

    KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie już patrzę gdzie idzie czarno biały

    Dodano po 2 [minuty]:

    z tego co widzę czarno biały idzie do niebieskiego ale pod spodem jest jak by opornik ii nie przewodzi mi sygnału dalej

    Dodano po 3 [minuty]:

    KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie KAWASAKI GPX 600 R '98 - uruchomienie instalacji elektrycznej, odpalenie

    Dodano po 49 [sekundy]:

    a niebieski idzie mi do wentylatora :/ ii
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ze zdjęć niewiele wynika. Ale te niebieskie koraliki, to są diody. I trzeba sprawdzić, dokąd sygnał idzie dalej.
  • Poziom 6  
    niestety diody nie przewodzą albo ja nie umiem sprawdzić

    Dodano po 2 [minuty]:

    z czarno białego sygnał idzie mi na początek diody a potem już brak sygnału dalej idzie mi jeszcze na początek diody przewodu brązowo czarnego ten sygnał z czarno białego ale do samego przewodu jak mierzę na przewodach nie ma pomiędzy nimi przejścia

    Dodano po 2 [minuty]:

    a mogę podłączyć ten biały zasilający co szedł na schemacie do stacyjki ale zamiast do niej pod czerwony przewód od cewek ? i sprawdzić czy motocykl ma iskrę?

    Dodano po 3 [minuty]:

    żadna dioda nie daję sygnału
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czerwony zasilający cewki i moduł podłącz przez bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora. Do modułu dołącz pickup coil i cewki. I to ma wystarczyć do uruchomienia. TEraz tylko trzeba sprawdzić, czy na czarno białym ma być masa by moduł pracował, czy ma je nie być. Musisz sprawdzić, jak jest połączone w skrzynce przewody zielono biały, jasnozielony i żółto zielony.
  • Poziom 6  
    jasno zielony nie ma diody i kończy się jego droga zaraz na pinie od wtyczki żółto zielony także nie idzie przez diode lecz idzie do przekaźnika tego czarnego aa zielono biały nie mam pod bezpiecznikami takiego przewodu

    Dodano po 4 [minuty]:

    chociaż jasno zielony idzie na koniec diody przewodu czarno białego
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zielono biały idzie od czujnika stopki bocznej, a żółto zielony do klamki sprzęgła.Patrz na schemat!
    Musisz ominąć blokowanie modułu. Lub prościej znaleźć - podłączasz moduł i cewki pod zasilanie tak, jak pisałem i próbujesz zakręcić- raz z czarno białym podpiętym do masy, a raz z odpiętym. I szukaj iskry.
  • Poziom 6  
    odpaliłem motocykl !!!! :) ale na tym nie kończy się sprawa :) mogę zostawić tamtą puszkę z bezpiecznikami i na obwodzie zasilania modułu dać bezpiecznik i potem na wyłącznik ? a z alternatora wyjść na regulator potem na puszkę tylko pytanie czy jak diody mi nie działają będzie dawać prą stały a nie przemienny hmm

    Dodano po 48 [sekundy]:

    czarno biały był podpięty do masy ! :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale czarno żółty też mam podpięty do masy z modułu ale to będzie chyba masa impulsatora?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak poskładasz poprawnie elektrykę wraz z oryginalną puszką, to dodatkowe bezpieczniki nie będą potrzebne. Obwód regulatora i zapłonu zostaw tak, jak w oryginale i na schemacie.
    Czarno żółty to masy w całym pojeździe.
  • Poziom 6  
    Dobrze dziękuje za wszystko pozdrawiam :)

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Ładowanie w motocyklu jest :) światła też zrobię dziękuję bardzo za pomoc temat mozna uznać za rozwiązany. Pozdrawiam :)