Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka Stihl MS181 - Po nagrzaniu brak mocy.

leonard40i4 26 Aug 2015 21:59 7260 10
  • #1
    leonard40i4
    Level 18  
    Witam.
    Sprzęt mam trzy lata. Służył sezonowo do ciecia palet.
    Pilarka odpala normalnie, lecz obroty na ssaniu są lekko nierówne. Przez kilkadziesiąt sekund wysokie obroty są normalne, ale gdy się nagrzeje piła szarpie na wysokich. Na luzie pracuje znośnie, lecz czasami zgaśnie. Czasami piła na wysokich obrotach strzeli w wydech. Odkręciłem tłumik aby sprawdzić stan silnika. Na pierścieniach i cylindrze nie ma nagaru, lecz na gładzi cylindra są niewielkie ryski. Jest również niewielki nagar na bocznych ścianach tłoka. Problemy się zaczęły po użyciu złego paliwa. Gdy zauważyłem problem, filtr paliwa, przewody oraz gaźnik rozebrałem i przedmuchałem kompresorem.
    Poradźcie co może być przyczyną takiej pracy.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Pierścienie lub komplet z tłokiem do wymiany. Źle przygotowana mieszanka oczywiście wcześniej teraz już za póżno.
  • #4
    leonard40i4
    Level 18  
    OK.
    Rozbiorę silnik i zrobię zdjęcia. Przy ewentualnym remoncie, jakie części preferujecie, zamienniki, czy tylko oryginalne. Przypuszczam, że ceny oryginału mogą stawiać naprawę za nieopłacalną. Pytam, bo na gaźniku jedna z osi przepustnicy ma już niewielki luz. Myślę, że na wale dobrze by było wymienić łożyska i uszczelniacze.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    leonard40i4
    Level 18  
    Niestety mam problem z odkręceniem rozpieraka. Jutro pożyczę klucz udarowy, to rozbiorę silnik.
    Jednak podejrzewam grubszą robotę, bo wyczuwam luz (skok około 0,5 mm) na kole zamachowym. Mam na myśli luz między wałem a tłokiem. Tłok stoi w miejscu a koło chodzi z wyżej wymienionym luzem, którego tam raczej nie powinno być. Pewnie przytarło na sworzniu tłoka lub wału. Jak jutro rozkręcę, to będę wiedział dokładnie.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    leonard40i4
    Level 18  
    Rycho T piszesz, że ten luz to normalka. Nagar jest niewielki, paliwo dochodzi a piła czasami strzeli.
    Przy tych objawach zapomniałem o świecy, na elektrodach której był niewielki paproch. Może to tylko to jest powodem takiej pracy. Rozebrałem obudowę silnika i nie wiem co dalej robić. Pilarka przez te trzy lata pracowała może kilka, kilkanaście dni więc chyba pierścienie nie są zużyte.
    Poradź, czy dalej rozbierać, i obejrzeć wizualnie silnik, czy raczej składać obudowę.
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    leonard40i4
    Level 18  
    W zbiorniku ze starego paliwa wytrąciły się galaretowate grutki. Paliwa było może ,1/3 zbiornika, więc resztę zalałem świeżym. Gdy zaczęły się problemy wyczyściłem gaźnik. Ryski na cylindrze są tak małe, że na zdjęciu przez wydech nie będą widoczne. Widać je tylko na lustrze chromu po odpowiednim kątem światła. Po niedzieli będę miał lepszy aparat, to spróbuję zrobić zdjęcia.
  • #11
    leonard40i4
    Level 18  
    Wstawiam zdjęcia. Może doradzicie co dalej robić.

    Ponieważ nikt nie odezwał się, pilarkę złożyłem. Po oczyszczeniu świecy sprzęt pracuje na razie dobrze.
    Mam nadzieję, że takie minimalne ryski nie mają większego wpływu na jej prawidłową pracę.
    Dziękuję za pomoc.