Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASUS R510JK - Jasne plamy na wyświetlaczu + pytanie o serwis ASUS

27 Sie 2015 13:05 1047 8
  • Poziom 10  
    Dzień dobry.

    Zauważyłem kilka tygodni temu, że na moim wyświetlaczu (TN/matowy) występują jaśniejsze miejsca. W najbardziej wyraźnym miejscu są to dwie, znajdujące się blisko siebie plamy tworzące nachylenie ok 10 stopni. Jest to o tyle charakterystyczne, że jakieś 5 cm na prawo znajduje się identyczny wzór (dwie kropki, te samo nachylenie). Po bardzo dokładnych oględzinach jestem w stanie dostrzec znowu ten sam wzór kilka centymetrów powyżej. Jeśli spojrzę na ekran pod niewielkim kątem z prawej strony, plamy znikają.

    Najbardziej dostrzegalne są na białym, statycznym tle. Nie są to uszkodzone piksele, bo zmieniają poprawnie kolor. Wygląda to tak, jakby w tych miejscach przechodziło więcej światła niż powinno.

    Laptop nie miał czyszczonego ekranu na mokro. Obudowa ekranu jest bardzo elastyczna... Jednak ostatni raz przewoziłem go dwa miesiące temu w samolocie, laptop był umieszczony w specjalnej torbie pod siedzeniem.

    Strasznie mnie to zirytowało, bo laptop jest w bardzo dobrym stanie i chciałem go wkrótce sprzedać (i kupić coś z 970m), ale taki defekt może się znacząco odbić na cenie - oczywiście niczego bym nie zatajał, ale na papierze brzmi to znacznie gorzej niż wygląda. Zamieszczam zdjęcie, na którym praktycznie nic nie widać.

    ASUS R510JK - Jasne plamy na wyświetlaczu + pytanie o serwis ASUS

    W tym kontekście zwracam się do Was z pytaniem. Czy warto w ogóle wysyłać laptop na gwarancję, czy sprzedać go w takim stanie w jakim jest? Nie mam doświadczenia z ASUS'em, z jakimi kosztami musiałbym się wiązać w przypadku stwierdzenia, że uszkodzenie jest moją winą i nie przysługuje mi gwarancja?

    Pani z ASUS'a na tak postawione pytanie odpowiedziała mailowo:

    "(...) W tym przypadku proponowałabym odesłać sprzęt do naszego serwisu w celu dokładnego zdiagnozowania go przez naszych techników. Oni ocenią czy jest to usterka podlegająca gwarancji - jeśli stwierdzą uszkodzenie mechaniczne, przed podjęciem odpłatnej diagnozy, zostanie wysłane zapytanie. (...)"
  • Poziom 22  
    W razie stwierdzenia, że usterka powstała z twojej winy, mogą co najwyżej obciążyć cię kosztami diagnozy (a bardzo często w przypadku braku zgoda na naprawę odbywa się to bezpłatnie).
  • Poziom 33  
    Jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych to naprawa podlega bezpłatnej naprawie Gwarancyjnej, tego się twardo trzymaj. Serwis stara się wszystkie usterki zwalać na użytkownika, nie można się na to godzić, zgłaszasz że przy normalnym użytkowaniu takie coś się stało. Laptop użytkowany w domu nie przenoszony, warto dodać.
  • Poziom 33  
    Było już na forum kilka wątków z taką usterką. ASUS nie naprawia niestety tego w ramach gwarancji
  • Poziom 10  
    Argennto_1 napisał:
    Było już na forum kilka wątków z taką usterką. ASUS nie naprawia niestety tego w ramach gwarancji


    Przeszukałem wcześniej forum, ale nie znalazłem żadnych wypowiedzi dotyczących podejścia serwisu do tego typu usterek.

    Jeśli zrzuciliby winę na mnie, to z jakimi kosztami musiałbym się liczyć?
  • Poziom 33  
    Tak bardzo Ci to przeszkadza? 500-700zł (wymiana matrycy na nową z zachowaniem gwarancji).
  • Poziom 10  
    Mnie w ogóle to nie przeszkadza, ale jak pisałem -> chcę laptop sprzedać.
  • Poziom 10  
    Uwzględniono gwarancję w serwisie ASUS'a (choć za pośrednictwem sklepu) i wymieniono mi matrycę.