Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość

Brylant_22 27 Sie 2015 13:08 2100 12
  • #1 27 Sie 2015 13:08
    Brylant_22
    Poziom 16  

    Witam wszystkich.

    Postaram opisać się problem w najprostszy sposób. Auto potrzebowało tylko wymiany akumulatora ale mój teść postanowił że go naładuje. Nie wiem jak on to zrobił jak podłączył prostownik ( jakiś duzy klamot z 80 lat). W każdym razie powiedział że coś zwarło i szybko kupił nowy akumulator ale auto już nie odpaliło!

    Auto:
    Berlingo 97, 1.4 benzyna, ecu: sagem sl96



    Na początku na liczniku świeciły się tylko kontrolki: oleju, ładowania. Autko kreci lecz nie odpala, sprawdziłem bezpieczniki jeden był spalony 15, wymieniłem na nowa 15 spalił się z miejsca z włąsnej głupoty dałem 20 i zobaczyłem tylko dymek z pod deski rozdzielczej.

    Sznurek i zaprowadziłem auto do kolegi mechanika, razem wydrukowaliśmy schemat i oddaliśmy do naprawy: przekaźnik + ecu immo(prawdopodobnie) bo było uszkodzone i popalone w środku.
    Wstawiam foty tych rzeczy:

    Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość

    Po naprawie tych elementów wyje i świeci kontrolka od immo auto dalej nie odpala. Dodam że w żaden sposób nie jestem wstanie się połączyć do komputera auta!. Sprawdziłem czy komputer dostaje napięcia według schematu i mam prąd na pinach: 12v+ = pin13, pin35, masa = pin 36, pin 54. Więc według nas wygląda to na uszkodzony komputer.

    Tutaj wstawiam zdjęcia schematu i jak czytałem piny.

    Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość

    Pytam tu bo możliwe że coś zostało przeoczone, chce mieć pewność że ostatecznie zostaje wymiana ecu, immo kluczyka, czy jest może jakaś krótsza i tańsza droga.
    Pozdrawiam.

    0 12
  • #2 27 Sie 2015 13:57
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Najkrótszą drogą jest wymiana wszystkiego, poprzedzona wnikliwą analizą wiązki, pod kątem przypalonych i zwartych przewodów. Bo nowiutki komplet będzie służył jako podstawki pod koło. Z doświadczenia wiem, że sterownik silnika ciężko uratować. Jeśli tylko połatano ścieżki i uzyskano prawidłowy pobór prądu przez sterownik, to niestety nie odpali. Zapiąć jeszcze diagnostykę na samym sterowniku. Powinno być połączenie. Jeśli nie będzie, sterownik do poprawy lub, co bardziej prawdopodobne, do wymiany.

    0
  • #3 27 Sie 2015 14:25
    Brylant_22
    Poziom 16  

    Ale w sterowniku (sagem) nic nie było robione gdyż Pan który to robił powiedział że cała płyta jest czymś zalana i jest brak dostępu do niej. Naprawione były dwie rzeczy które są na zdjeciach pokazane strzałką tzn. przekaznik i ecu immo.

    Teraz pytanie czy jest jakaś szansa wymiany samego sterownika sagem i czy to zadziała z immo bądź czy da się to jakoś zgrać czy muszę wymienić wszystko?

    0
  • #4 27 Sie 2015 17:59
    kortyleski
    Poziom 40  

    Najpierw powiedz mi co to ecu immo. Potem wyjmij ecu (engine control unit) i podłącz na stole. Zasilania, masy i diagnostyka. Działa to dobrze. Nie to śmietnik i kupować drugi. Najlepiej z immo off. Do prób na aucie odłączyć alternator. I dokładnie posprawdzaj obwody zabezpieczone feralnym bezpiecznikiem.

    0
  • #5 27 Sie 2015 18:04
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli wymieniłeś sam sterownik od immo a ECU zostało stare to auto nigdy nie odpali. To musi być wymieniane w komplecie.
    Napisz dokładnie co wymieniłeś i pokaż zdjęcia tych elementów.

    0
  • #6 27 Sie 2015 21:14
    Brylant_22
    Poziom 16  

    Panowie nic nie wymieniłem! Jak napisałem uszkodzone były dwa elementy te co są na dwóch pierwszych zdjęciach i są pokazane czerwoną strzałką! Te elementy zostały naprawione przez osobę która naprawia takie rzeczy.

    Te zdjęcia są w pierwszym moim poście, nigdzie nie napisałem że coś wymieniłem tylko zostało oddane do naprawy. Po naprawie tych elementów bezpiecznik który się palił przestał i pojawiła się właśnie wtedy kontrolka na desce o błędzie immo!

    Dlatego możliwe że teraz kiedy ecu immo jest sprawne a głowny sterownik (sagem) jest uszkodzony to też będzie bład pewnie immo bo musi to ze sobą działać. Mam teraz mętlik bo jak wymienię sterownik to własnie ponoć trzeba też immo kluczyk itp, a to są sproe koszta a auto warte troche ponad tyś, więc pytam czy coś przegapiłem i czy do się to jakoś zrobić tanim kosztem.



    Pozdrawiam.

    0
  • #7 27 Sie 2015 22:08
    766630
    Usunięty  
  • #8 28 Sie 2015 00:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Tylko wymiana puchy immo. Do tego spasowanie wszystkiego lub podmianka ze starej puchy tego i owego ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Trzeba sprawdzic przez PP2000, czy on dziala i dlaczego sygnalizuje blad.
    Z góry mówię, będzie brak możliwości połączenia.

    0
  • #9 28 Sie 2015 09:16
    766630
    Usunięty  
  • #10 28 Sie 2015 10:40
    Brylant_22
    Poziom 16  

    Wczoraj zawiozłem do ponownego sprawdzenia ten sterownik i wszystko jest w nim dobrze tak stwierdził specjalista, wskazał ze jest to wina gółwnego sterownika i że jest uszkodzony. Dodatkowo fakt jest taki że nie jestem w stanie podłączyć się w żaden sposób pod ten sterownik co by odczytać ew. błedy mimo iż zasilanie na pinach jest jak na schemacie.

    Cały wieczór skrobałem głowny sterownik z tej silikonowej otuliny którą był zalany, po kilku godzinach udało mi się wydostać całą płytę po już moich oględzinach widać było że ścieżka od dołu na pinie 34 była upalona, obecnie płyta jest u mechanika i dowiem się czy da się ja uratować.

    Teraz tak wiem już na 100% że jeśli nie da się naprawić będę zmuszony kumpić używany sterownik sagem sl96-9, w związku z tym mam pytanie czy jest opcja aby kupić taki sterownik który będzi emiał immo off czy muszę wymieniać wszystko?

    0
  • #11 28 Sie 2015 16:17
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kupujesz sterownik a fachowiec zrobi immo na off.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie wiem czym się łączysz, ale jeśli puszka immo sprawna, komunikacja z nią ma być. A w błędach powinno być, brak połączenia z kalkulatorem silnika. Z immo ma się łączyć nawet z wypiętym sterownikiem silnika.

    0
  • #12 28 Sie 2015 17:21
    emeryt2
    Poziom 42  

    W wypadku"przebiegunowania" akumulatora , bez próby uruchomienia na tej biegunowości , uszkadzaja się rzeczy ,które maja zasilanie bezpośrednio z 30 (bez kluczyk).
    To jest - alternator (diody) , sterownik ECU (leca transile wraz z upalonymi ścieżkami) , alarm , przekaźnik podwójny (jego diody) radio(transil) , zmieniarka płyt , jak rónież układ czasowego gaszenia i zapalania świateł wewnętrznych.Nie wiem jak immo w Berligo , ale chyba nie ma zasilania z 30 , tylko po 15(kluczyku).
    W innym przypadku (próba uruchomienia) jest masakra , taka jak pisze Paweł.

    0
  • #13 28 Sie 2015 21:07
    Brylant_22
    Poziom 16  

    Panowie, to jest tak sterownik juz jest po naprawie wstawiam fotke bo nie wiem jakie rzeczy zostały naprawione. W każdym razie po podłączeniu auto zapaliło i wszystko działa!

    Teraz tak radio faktycznie jest spalone bo przestało działać, o dziwo alternator ocalał.

    Podsumowując tak zwarcie/bądź odwrócona biegunowość uszkodzenia:
    -spalone radio
    - uszkodozny popalony układ ecu immo
    - uszkodozny popalony przekaźnik
    - uszkodozny popalony komputer sagem + przepalona scieżka

    Koszt naprawy tych elementów wyniósł mnie 50 zł!! Tyle wziął Pan za naprawę, radia jeszcze nie wymieniłem.

    Dziękuję wszystkim za pomoc, i nikomu nie życzę takich przygód z elektroniką.

    Berlingo 97, 1.4 benz - Prawdopodobnie odwrócona biegunowość

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo