Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel omega B obroty

packetm 03 Jun 2005 20:33 8872 5
  • #1
    packetm
    Level 18  
    Opel omega B obroty

    Silnik:
    X20XEV
    SIMTEC 56.03
    Gaz:
    AUTRONIC AE-304
    Lambda control
    AUTRONIC AL.-700

    W oplu Omega B 1994 miałem problemy z obrotami na gazie (teraz mam na wszystkim). Czasami na postoju nie spadały ale rosły od 1400 do 2000 ( a czasami nawet po przejechani ponad 100km wszystko było dobrze) po przełączeniu na benzynę natychmiast spadały do ok. 800.
    Pojechałem do gazownika nawet nie zaglądał pod maskę.
    Diagnoza:
    silnik krokowy do czyszczenia lub wymiany. Nie bardzo w to wierzyłem ponieważ jak obroty były wysokie i zdjąłem wtyczkę z silnika krokowego silnik w samochodzie natychmiast gasł. Pytam go to dlaczego po przełączeniu na benzynę wszystko jest w miarę dobrze. Odpowiedział: gaz jest suchy, po przełączeniu, benzyna smaruje silnik krokowy i dla tego się nie zaciera.
    Nie dyskutowałem.
    Wymontowałem silniczek krokowy namoczyłem w benzynie na noc wyczyściłem dokładnie.
    Nic to nie pomogło dalej to samo.
    Pojechałem jeszcze raz, mówię że pali się lampka z symbolem silnika Ponieważ poprzedniemu właścicielowi strzelił gaz i uszkodziło przepływomierz (kod migowy 73 przepływomierz i przy okazji chyba mi wtyczka spadła z czujnika temperatury powietrza zasysanego jak zaglądałem do przepływomierza 71 czujnik temperatury powietrza zasysanego).

    Podchwycił natychmiast.
    Trzeba wymienić przepływomierz bo to ma zasadnicze znaczenie, on steruje praca silnika krokowego i stąd te wysokie obroty.

    Ja na tym uszkodzonym przepływomierzu zrobiłem ok. 3000 km i nie było problemów.
    Problem powstał kiedy stałem w korku przed światłami.
    W pewnym momencie silnik jakby chciał zgasnąć ale w ostatnim momencie zaskoczył, i od razu wszedł na obroty ok.2000.



    Znowu nie dyskutowałem
    Kupiłem przepływomierz.
    Po wymianie na nowy pomarańczowa lampka zgasła.
    Ale teraz powstały nowe problemy.
    Silnik i na gazie i na benzynie podczas jazy szarpie, jak by mu brakowało momentami paliwa. Praktycznie nie da się jechać.
    Na postoju obroty wyraźnie płynnie falują od ok. 1000 do 2000 i spowrotem.
    Praktycznie nie da się jechać.
    W pewnym momencie podczas jazdy zapaliła się pomarańczowa lampka z symbolem silnika. Dojechałem do domu zgasiłem silnik,
    po ponownym uruchomieniu lampka się nie świeciła.

    Odczytałem kod migowy tym razem były cztery
    1) 38
    2) 56
    3) 71
    4) 73

    Na koniec pytania:
    Gzie szukać przyczyny błędu 56 (Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie), czy jest to jakiś czujnik? Jeśli tak to gdzie on się fizycznie znajduje? od czego to wysokie napięcie zależy? Od jakiego punktu i gdzie idą przewody które mogą powodować błąd 56? Kiedy będę to wiedział sprawdzę czy wtyczki nie są luźne lub nie jest przerwany lub przetarty jakiś przewód.
    Kod 38 (Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji) niby do gazu to nic niema bo jest symulator, a może jednak?.
    Czy mam kupić nowy silnik krokowy.

    Najgorsze jest to że nikt nie umie nic konkretnego powiedzieć każdy tylko gdyba, każe kupować stosunkowo drogie części
    na próbę i jeden zwala winę na drugiego gazownik na mechanika mechanik na gazownika i obaj na elektryka. Z gościem od elektroniki samochodowej jestem umówiony dopiero na środę.
    zobaczę jaka będzie następna diagnoza. Dam znać na forum.
    A może z waszą pomocą do środy uda się postawić właściwą diagnozę?

    Wiem że na odległości nikt mi nie udzieli konkretnej odpowiedzi, ale może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.
    Każda nawet najdrobniejsza sugestia mile widziana.

    Dziękuje jeśli ktoś to doczytał do końca.
    Pozdrawiam.
  • #2
    maryca
    Level 17  
    Ja bym Ci radził zeby podjechac do fahcowca który zgra gaz z benzyną, bo to jest tylko kwestja ustawienia właściwego benzyny. Wykasuj błędy i pojeśc na samej benzynie zobaczysz ze bedzie dobrze .Gaz ach ten gaz...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ustawienie właściwe gazu nie benzyny ,pomyłka.
  • #4
    Fazi500
    Level 12  
    Witam - odpowiedz sam juz napisałeś kod 56 ...... zbyt wysokie napiecie zasilania. Weź miernik w ręke i sprawdź napięcie alternatora gwarantuje że jest za duże (regulator napięcia do wymiany). Stąd biorą sie następne błedy. Pozdrawiam.
  • #5
    packetm
    Level 18  
    Fragment tabeli kodów simtec
    napięcie akumulatora to kod 49 a nie 56

    46 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód (Simtec)
    47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec)
    48 Napięcie akumulatora, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec)
    49 Napięcie akumulatora, wysokie napięcie
    51 Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosh Motronic)
    51 Niesprawne elektronuiczne urządzenie sterujące; odłączyć i podłączyć urządzenie sterujące, po czym sprawdzić ponownie kody usterek (GM Multec)
    52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopień, wysokie napięcie (Bosh Motronic, Simtec)
    53 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec)
    54 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, wysokie napięcie (Bosh Motronic, Simtec)
    55 Niesprawne elektroniczne urządzenie sterujące
    56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, zwarcie do masy (Bosh Motronic, Simtec)
    57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosh Motronic, Simtec)
    59 Zawór kolektora wlotowego lub obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic)
    61 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa lub jego obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic)

    Pozdrawiam
  • #6
    zolwik_43
    Level 12  
    Witam

    Miałem podobny problem (na gazie), na postoju obroty falowały od 1000 do 2500.
    W moim przypadku skonczyło się na regulacji obrotów przy reduktorze gazu.

    Pozdro