Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny

29 Sie 2015 14:54 13935 27
  • Poziom 23  
    Witam! Ostatnio podłączyłem komputer pod auto i zauważyłem 2 błędy:
    Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny
    o ile domyślam się, że drugi błąd jest związany z instalacją gazową. Jednak zastanawia mnie pierwszy, włączyłem w VAG-u kanał 115 i otrzymałem takie wartości (silnik ciepły na biegu jałowym - błędy usunięte, nie pojawiają się na nowo):
    Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny
    dziwi mnie to, że po mimo wciskania gazu na biegu jałowym praktycznie ani spec boost ani actual boost się nie zmienia, jedyne przy gwałtownym wciśnięciu gazu w deche na dosłownie ułamek sekundy w actual boost wskoczy do 1600, turbine słychać bardzo ładnie. Zastanawia mnie tylko czy to są właściwe wartości? Jeżeli tak, to czym jest spowodowany ten błąd?
  • Poziom 38  
    Na postoju nic nie sprawdzisz. Kolega na siedzenie obok albo zapis logowania. Auto zagrzane do normalnej temperatury (sprawdź w VAGu, licznik w VW kłamie jak pies, pokazuje 90 od 80 do 105 stopni) długi kawałek prostej, pedał w podłogę i zapis od 2000 do ile uważasz, minimum 5000obr, żeby miało ręce i nogi. Przy okazji możesz podglądnąć czy nie jest uboga mieszanka w open loop.
  • Poziom 23  
    Na jakich blokach zrobić logi? 020 i 115? I jakaś określoną prędkość musi być? Czy może to być na 2 biegu?
  • Poziom 38  
    2 bie to będzie się za szybko wszystko działo, turbina moze nie zdążyć "zbudować ciśnienia" :)
    Trzeci to minimum. Które grupy nie powiem z pamięci, a nie mam obecnie dostępu do VAGa/VCDSa.
    020 masz cofnięcie zapłonu od czujnika stuku, na razie niepotrzebne
    115 masz doładowania wymagane/ rzeczywiste
    Im mniej grup masz włączonych podczas logowania tym większa częstotiliwość próbkowania, dokładniejsze dane.
  • Poziom 23  
    Mam logi: http://vaglog.pl/log_230409.html to są te dolne, bo źle kliknąłem podczas jazdy, pomiar na 3 biegu, z wyłączoną klimą, światła mijania, szyby zamknięte, od początku gaz wciśnięty w dechę. Zauważyłem też, że błąd P0299 powrócił, tylko niestety nie wiem w którym momencie
  • Poziom 14  
    Ładowanie na "pół gwizdka"
    Turbo nie ma luzu?
  • Poziom 23  
    Odświeżę temat... wymieniłem zawór DV, jednak okazał się sprawny, zastanawiam się nad wymianą zaworu N75 co o tym myślicie? jak mogę sprawdzić czy mój zaworek działa prawidłowo? turbo ładuje 0.6 bara lecz przekazuje tylko 0.3 do silnika.
  • Poziom 15  
    Może masz gdzieś nieszczelność.
  • Poziom 23  
    Nieszczelności nie znalazłem, przesyłam logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_230409.html widać, że ładuje do prawie 0.6 bara (możliwe, że było te 0.6, tylko tego dnia ciśnienie było niskie) a niestety przekazywana do silnika jest tylko połowa... wywala też błąd P0299
  • Poziom 11  
    Gdzieś po drodze ucieka Ci kolego ciśnienie, bo jest to nie możliwe ze skoro ładuje 0.6 i nie ma nie szczelności to do silnika idzie tylko 0.3. Nic Ci nie gwiżdże nie syczy ?
  • Poziom 23  
    sparcoo1410 napisał:
    Gdzieś po drodze ucieka Ci kolego ciśnienie, bo jest to nie możliwe ze skoro ładuje 0.6 i nie ma nie szczelności to do silnika idzie tylko 0.3. Nic Ci nie gwiżdże nie syczy ?


    A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości
  • Poziom 11  
    Pi0trek121 napisał:
    A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości


    Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6 tak jak pisałeś wyżej. Albo masz nieszczelność w układzie. Może być tez inna przyczyna jak np pęknięty kolektor turbin i zacinająca się już powoli klapka w turbinie tym bardziej że masz LPG lub sama gruszka uszkodzona. Sprawdź zawór czy trzyma.
  • Poziom 23  
    Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny

    Wydawało mi się, że to jest ciśnienie na turbinie, i dopiero później jest przekazywane do silnika
  • Poziom 11  
    Twoje logi w porównaniu do tego z A4 są zupełnie inne. Turbo Ci nie dobija. Bije 0.3 bar. Sprawdź zawór na turbawce N75 też możesz sprawdzić i nie szczelności bo mogą być nie widoczne gołym okiem. NA początek tak żeby nie iść w koszty sprawdź zawór turbo.
  • Poziom 23  
    To w takim razie co oznacza w tabelce kolumna spec. boost? Jak proponujesz sprawdzić gruszkę i N75? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie węże, lecz niestety nie wiem dokładnie jak sprawdzić te oba zaworki, ostatnio wymieniałem katalizator, i dodatkowo autko ożyło na niskich obrotach (poprzedni katalizator już grzechotał), sprawdzałem wirnik turbinki, nie miał luzu i nie miał oporów przy kręceniu
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
  • Poziom 23  
    w wężyku od gruszki powinno pojawić się ciśnienie, czy podciśnienie? myślę, że uda mi się pożyczyć miernik...
  • Poziom 23  
    Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem, bardzo szybko może pojawić się przeładowanie turbo) to mogę takim sposobem sprawdzić sam zawór N75?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pi0trek121 napisał:
    Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem, bardzo szybko może pojawić się przeładowanie turbo) to mogę takim sposobem sprawdzić sam zawór N75?


    Lepiej zmierz wężyk który wchodzi na gruchę. Grucha otwiera klapkę w spodzie przy nadciśnieniu 0.3. Turbo nie przeładuje bo turbo będzie sterowane ciśnieniem w układzie wiec odrazu Ci otworzy klapkę na maksa lepiej nie kombinować.
  • Poziom 23  
    sparcoo1410 napisał:
    Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pi0trek121 napisał:
    Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem, bardzo szybko może pojawić się przeładowanie turbo) to mogę takim sposobem sprawdzić sam zawór N75?


    Lepiej zmierz wężyk który wchodzi na gruchę. Grucha otwiera klapkę w spodzie przy nadciśnieniu 0.3. Turbo nie przeładuje bo turbo będzie sterowane ciśnieniem w układzie wiec odrazu Ci otworzy klapkę na maksa lepiej nie kombinować.



    Trochę źle zrozumiałem, myślałem że to właśnie ciśnienie otwiera, ale to wtedy byłoby nie logiczne, nigdy nie nastąpiłoby otwarcie, bo nie miałoby co.

    Mogę robić pomiar ciśnienia na gruszce gdy auto jest na biegu jałowym? czy wtedy jakieś są inne wartości?
  • Poziom 11  
    Nie wiem bo nigdy tego nie robiłem. Jedynie pracuje przy regeneracji turbosprężarek.
  • Poziom 23  
    Dziękuje Wam za pomoc, w wolnej chwili zabiorę się za sprawdzenie i dam tutaj znać jak poszło

    Dodano po 48 [minuty]:

    Mam chyba rozwiązanie moich problemów... kiedyś kumpel miał problem ze swoim passatem, też 1.8T i jego mechanik podmieniał mój N75 do jego teraz tak patrze i mój wygląda tak:

    Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny

    A tak wygląda schemat podłączenia wg noty:

    Passat B5 FL 1.8T AWT P0299 - ciśnienie turbiny


    Dobrze rozumuje, że jest źle podpięty?
  • Poziom 23  
    No właśnie u mnie tam gdzie jest Turbo jest wpięty w rurę a tam gdzie powinno być DV jest wpięte do gruchy. Cieszę się tylko, że rurka od gruchy nie jest lużno, ani nie jest połączona z dolotem, bo wtedy turbo chodziłoby cały czas na full
  • Poziom 23  
    Zamieniłem wężyki od N75 i silnik zdecydowanie odżył, dziękuje bardzo za pomoc.