Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C z16xep - Brak załpłonu, kręci tylko silnikiem

gnida 29 Sie 2015 16:44 663 9
  • #1 29 Sie 2015 16:44
    gnida
    Poziom 16  

    Witam
    Vectra C silnik z16xep. Brak zapłonu, kręci tylko silnikiem. Po podpięciu opcoma było kilka błędów które udało się usunąć niestety jeden nie jest usuwalny a mianowicie:

    Code:
    U2139 - Nieprawidłowe dane z CIM (Moduł Kolumna kierownicy)
    
    (7F) - Nie występuje


    Powyższy błąd występuje w sekcji od airbag-a.

    Akumulator nowy, cewki sprawdzone. Objaw jaki miałem przez ostatni tydzień to nie odpalał za pierwszym razem musiałem wyciągnąć kluczyk i włożyć go ponownie wtedy odpalał bez problemu. Był tez wczoraj problem z wycieraczkami nie działały za każdym razem, dziś znów działały przez chwilkę ok. Zastanawiam się czy moduł CIM może tak kompletnie zablokować start?
    Immo mogłem rozparować i sparować kluczyk bezproblemowo a także wykonać reset ECU. Czy macie jakieś sugestie odnośnie dodatkowej diagnostyki? Dziękuję i pozdrawiam.


    Kilka wklejek z błędami występującymi w 4 ostatnich dniach.

    Cytat:

    0 9
  • #2 29 Sie 2015 19:01
    biba24
    Poziom 18  

    A po resecie ECU dopisałeś je ponownie??

    0
  • #3 30 Sie 2015 09:56
    gnida
    Poziom 16  

    Tak, gdybym nie dopisał klucza nie byłoby reakcji na przekręcenie. Dopisałem i dalej efekt sprzed zmian.

    0
  • #4 30 Sie 2015 11:28
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    gnida napisał:
    Zastanawiam się czy moduł CIM może tak kompletnie zablokować start?
    Może i właśnie Tobie blokuje. Tu masz problem.

    0
  • #5 30 Sie 2015 14:16
    gnida
    Poziom 16  

    Tak też przypuszczałem od początku ale szukałem właśnie podpowiedzi. Myślę że muszę podstawić sprawny moduł i wtedy się okaże na 100% :(

    0
  • #6 02 Wrz 2015 22:20
    gnida
    Poziom 16  

    Kupiłem sprawny moduł zamontowałem i niestety wciąż bez zmian. Ten błąd niestety nie znikł a ponadto w tej chwili jakby pompa paliwa była martwa. Czy dobrze rozumuję że może to mieć związek z immo? Ale z drugiej strony gdyby immo było źle zaprogramowane nie kręcił będzie silnik?

    0
  • #7 03 Wrz 2015 01:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przyglądnij się dobrze linii CIM - Airbag. Popatrz dokładnie w parametry, zapnij oscyloskop, podejrzyj komunikację z jednej i drugiej strony (rozcinając przewody lub wykorzystując dodatkowe).

    0
  • #8 06 Wrz 2015 19:49
    gnida
    Poziom 16  

    Dziękuję Ci za zainteresowanie . Dziś miałem chwilkę i dobrałem się do sprawy którą opisywałem a mianowicie pompy paliwa bo jak pisałem była słyszalna do tej pory aż do wymiany modułu CIM, jest napięcie 12V na wtyczce a mianowicie dwa pierwsze piny od prawej mierzone. Niestety sama ona nie działa a powinna przez chwilkę po przekręceniu kluczyka. Rozebrałem ją i podłączając ja do zasilacza serwisowego niestety potwierdzają się chyba moje przypuszczenia co do i jej uszkodzenia bo nie ma żadnej reakcji. I teraz mam pytanie czy pompa musi być w zanurzeniu aby rozpoczęła prace czy będąc na zewnątrz też powinna działać ? Dziękuję.

    0
  • #9 06 Wrz 2015 21:21
    lugi666
    Poziom 16  

    Pompka powinna działać bez zanurzenia.
    Swoją drogą zajrzałbym do skrzynki bezpieczników i sprawdził napięcia i masy do CIM-u

    0
  • #10 07 Wrz 2015 18:22
    gnida
    Poziom 16  

    Jednak ona, po wymianie samochód odpalił.

    0