Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat b5 kombi - antena i instalacja antenowa

freed79 29 Aug 2015 18:07 6225 13
  • #1
    freed79
    Level 9  
    Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post, więc jeżeli źle trafił dział albo temat się powtarza to proszę o wyrozumiałość :)
    Mam problem z anteną w moim pasku kombi AFN z 99 roku. Po kupnie auta wymieniłem nie działające oryginalne radio na Sony CDX GT 640UI, po podłączeniu nie mam zasięgu żadnej stacji radiowej (nawet lokalnej - Radio MaRyja które ma u nas przekaźnik również nie odbieram) zakupiłem separator który niestety również nie poprawił sytuacji, następnym krokiem było zamontowanie wzmacniacza antenowego -16db który lekko poprawił sytuację. Na wiosnę dobrałem się do anteny i okazało się że jest zalana i w środku cała zardzewiała . więc ją wymieniłem na płetwę rekina ze wzmacniaczem ale sytuacja się nie poprawiła więc postanowiłem położyć nowy kabel antenowy (zwykły kabel koncentryczny w miedzianym oplocie) ale to też nic nie zmieniło, sygnał się poprawił jak odłączyłem oplot (masę) od anteny. Ale w momencie kiedy zacznę się przemieszczać sygnał tak jakby pływał. Dodam również że w samochodzie kiedyś był zamontowany samochodowy telefon.Proszę o pomoc i wyrozumiałość
  • #2
    eurotips
    Level 38  
    A samo radio sprawdzałeś? może ma przełącznik Lx/Dx? ustaw Dx, jeśli nie pomoże wyjmij radio i podłącz kawałek druta do wejścia antenowego, jeśli słaby odbiór to uszkodzone obwody wejściowe w samym radiu.
  • #3
    freed79
    Level 9  
    W radio ustawiałem Local on/off jak i reg sprawdzałem na on/off i nic nie pomogło

    Dodano po 1 [sekundy]:
  • #4
    freed79
    Level 9  
    Dziś zajrzałem dokładnie do kieszeni radia, moim oczom ukazał się drugi kabel antenowy (prócz oryginalnego) który postanowiłem usunąć, na końcu okazało się że jest łączony i dodatkowo jest do niego puszczony kabel zasilania do wzmacniacza antenowego zamontowanego w antenie. Podczas wyciągania zbędnego kabla zlikwidowałem również kabel od anteny samochodowej GSM który nigdzie nie był połączony. W skutek powyższych modyfikacji został tylko oryginalny przewód antenowy który po podłączeniu do radia i anteny nie zmienił sytuacji )dalej nie mam zasięgu żadnej stacji. Po podłączeniu samego przewodu do gniazda antenowego radia, radio zaczyna "łapać sygnał".
    Zakładając że oryginalny przewód antenowy też jest gdzieś przerwany mogę wymienić ten kabel na nowy używając zwykłego kabla antenowego tak jak to zrobiłem wcześniej, czy powinienem raczej kupić jakiś gotowy przedłużacz antenowy. Jaką antenę byście zaproponowali w miejsce tej płetwy rekina (proszę o poradę, jaki model typ z wzmacniaczem czy bez o jakim zysku).
  • Helpful post
    #5
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    freed79 wrote:
    Na wiosnę dobrałem się do anteny i okazało się że jest zalana i w środku cała zardzewiała


    Trzeba ją było zmienić na normalna bierną i po problemie.

    Teraz kup antenę do vw grup i załóż.
  • Helpful post
    #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Oryginalny kabel antenowy gnije przy wtyczce anteny, spływa z niej woda i dostaje się do złącza
  • #7
    freed79
    Level 9  
    Czyli oryginalny kabel należy wymienić?
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Nie, po prostu utnij złącze i polutuj z kablem nowej anteny. Szkoda się męczyć z przeciąganiem nowego kable przez cały samochód
  • #9
    eurotips
    Level 38  
    Można też dać oba końce anteny w tulejkę i kombinerkami zacisnąć bo lutowanie wymaga dostępu do prądu .
  • #10
    arbobo
    Level 16  
    A może najpierw miernik w rękę i pomiar ciągłości przewodu, od radia do anteny ?
  • #11
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    arbobo wrote:
    A może najpierw miernik w rękę i pomiar ciągłości przewodu, od radia do anteny ?


    Widzę ,że to może być za trudne.
  • #12
    eurotips
    Level 38  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    arbobo wrote:
    A może najpierw miernik w rękę i pomiar ciągłości przewodu, od radia do anteny ?


    Widzę ,że to może być za trudne.


    No bo kabel może równie dobrze mieć zwarcie do masy bo się gdzieś przetarł i co z tego że miernik pokaże ciągłość.
  • #13
    arbobo
    Level 16  
    A co zwarcia nie pokaże ? To naprawdę zaczyna być żenujące.
  • #14
    freed79
    Level 9  
    po długich i skutecznych poszukiwaniach, usterka została zlokalizowana., okazało się że mam uszkodzone gniazdo anteny w radiu, a kable antenowe które znajdowały się w aucie zostały usunięte,co do oryginalnego przewodu nie mam pewności więc teraz czeka mnie położenie nowego przewodu antenowego (czy może być to zwykły kabel koncentryczny, stosowany do TV)oraz naprawa gniazda w radiu czy mogę wlutować w gniazdo końcówkę którą obetnę z wzmacniacza antenowego. czy może poradzicie mi jak inaczej rozwiązać problem z radiem.