Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Sportage I 2.0 16V DOHC - nie odpala brak iskry wtrysku buczy przekaźnik

ahalek23 30 Sie 2015 08:54 1686 5
  • #1 30 Sie 2015 08:54
    ahalek23
    Poziom 9  

    Witam serdecznie i już mówię co i jak .Pacjent Kia Sportage I 2.0 16V DOHC rocznik 1995 benzyna gaz ,auto trafiło do mnie bo silnik pracował nierówno oraz jak twierdził klient podczas jazdy na gazie auto spalało benzynę .Podczas demontażu kolektora ssącego (demontowany w celu przyjrzenia się wtryskiwaczom oraz sprawdzenia ewentualnych nieszczelności układu paliwowego ) przypadkowo doszło do zwarcia kabli cewki zapłonowej do pokrywy zaworów coś zaśmierdziało w środku pojazdu i teraz brak iskry (zasilanie cewek zapł jest brak sygnału )brak wysterowania wtryskiwaczy benzynowych (tutaj nie sprawdziłem czy jest zasilanie na wtryski )buczy przekaźnik w komorze silnika nie mam pewności ale to chyba przekaźnik główny zasilający ECU dzieje się tak po przekręceniu kluczyka na zapłon .Bezpieczniki sprawdziłem lekko nadtopiony był bezpiecznik heater pozostałe ok ,rozebrałem sterownik moduł zapłonowy ten pod kierownicą brak widocznych przepaleń zwęgleń nic nie śmierdzi .Sprawdziłem sterownik ECU ten pod nogami pasażera również brak zwęgleń lub przepaleń nic nie śmierdzi (Bosch motronic K013 DOHC.Zamówiłem na podmiankę nowy moduł zapłonowy i tutaj mam pytanie co może być przyczyną buczenia przekaźnika ECU w komorze silnika jeśli ktoś borykał się z podobnym przypadkiem proszę o ewentualne sugestie .Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam Rafał

    0 5
  • Relpol
  • #2 30 Sie 2015 08:58
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Sprawdz po schemacie co jest nie tak

    1
  • Relpol
  • #3 30 Sie 2015 09:04
    ahalek23
    Poziom 9  

    Problem polega na tym że nie mogę nic znalezć konkretnego do tego modelu mówię tutaj o schemacie jeśli ktoś posiada jakieś materiały i chciałby się nimi podzielić będę bardzo wdzięczny e-mail kena8(malpa)wp.pl .Jeszcze trochę dopisze bo to pewnie ważne po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka check engine wogóle sie nie zapala (kontrolka sprawdzona i jest sprawna ) próbowałem przeprowadzić diagnostykę kody błyskowe ale po zwarciu pinów brak reakcji zarówka jakiej używałem to w5w .

    1
  • #4 30 Sie 2015 12:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Brak zasilania sterownika silnika. + pin 26 stale i 58 po kluczyku. Masy: 6, 28, 34, 55, 72, 86. Wszystkie zasilania sprawdzaj żarówką minimum 21W.

    1
  • #5 31 Sie 2015 06:29
    ahalek23
    Poziom 9  

    Witam serdecznie mój sterownik ma 1-55 pin zasilanie sterownika ecu stałe 12V pin 18 jest ,zasilanie 12V po kluczyku pin 28 jest .Masa na wtyczce sterownika ecu pin 2,10,14,19,24 sprawdzałem żarówką w5w .Brak jakichkolwiek napięć na module zapłonowym pod kierownicą Prosiłbym o pomoc i sugestie co dalej sprawdzać ?Odnośnie tego przekaznika który buczy w komorze (BOSCH 30A) wysterowuje go ECU silnika pin 36 kabel od sterownika do przekaznika jest ok sprawdziłem nie wiem co ten przekaznik zasila bo nie mogę znalezć rozpiski skrzynki bo producent jej nie opisał lub naklejka z czasem się odlepiła jeśli ktoś posiada takie informacje prosiłbym o pomoc .Bardzo zależy mi na zlokalizowaniu pinów masowych w wiązce ECU (Bosch motronic K013 DOHC nr bosch 0 261 203 328)

    0
  • #6 03 Wrz 2015 20:44
    ahalek23
    Poziom 9  

    Dobra Panowie sprawa się wyjaśniła przyczyną całego zamieszania były kable masowe w komorze silnika (pourywane )objaw głupiejący przekaznik brak iskry ,wtrysku ,pompy paliwa ,nie zaświecał się check engine Dziękuje za zainteresowanie temat do zamknięcia Pozdrawiam.

    1
  Szukaj w 5mln produktów