Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes actros - jak podłączyć sterownik do centralnego zamka

30 Sie 2015 08:55 2046 15
  • Poziom 12  
    Witam.
    Potrzebuję wskazówki-schematu jak do fabrycznego centralnego zamka w actrosie 2011r podłączyć sterownik z pilotami. W drzwiach kierowcy jest moduł sterujący siłownikami ale piloty po podłączeniu nie bardzo chcą działać. Może ktoś zakładał i miał z tym styczność to prosił bym o wskazówki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam
    W układ zabezpieczający przed kradzieźą EDW tzw autoalarm jest wyposażony każdy każdy.. Actros! Bo jest to fizyczna cześć modułu podstawowego GM!
    Wystarczy komputer diagnostyczny aby aktywować jego funkcję. Zamontować syrenę, kilka czujników, przycisk antynapadowy wszystko połączyć, oraz pilot radiowy zaprogramować w GMie i tyle.
    slafwek napisał:
    W drzwiach kierowcy jest moduł sterujący siłownikami
    i w drzwiach pasażera też.
    Czujnik bębenek zamka współpracuje z sygnałem czujnika silownika. Dlatego nie działają piloty.
  • Poziom 12  
    Dzięki za info.
    "Wystarczy komputer diagnostyczny aby aktywować jego funkcję. Zamontować syrenę, kilka czujników, przycisk antynapadowy wszystko połączyć, oraz pilot radiowy zaprogramować w GMie i tyle"

    Potrzebuje tylko i wyłącznie pilot do zamykania i otwierania gdyż wkładka wyrobiona i czasem problem w zimie.
    Po stronie kierowcy jest panel do ryglowania i otwierania kabiny, gdyby siłownik współpracował z zamkiem to przyciskiem od środka też by się nie dało zamknąć ani otworzyć...
    Ja podłączyłem się pod moduł gdzie znalazłem dwa kable na których pojawia się 24V, przy zamykaniu na brązowym a przy otwieraniu na żółtym. Problem w tym że podając 24V z centralki pilotów na jeden przewód np zamknięcie brązowy, napięcie pojawia się też na przewodzie otwarcia i dlatego to nie chce działać tak jak powinno...
    Jak by ktoś miał jakiś pomysł to proszę o podpowiedź[/syntax]
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Panel kierowcy i pasażera, ryglowanie i odryglowanie powodują 2 różne rezystancje na 1 przewod. Bodajże pin 9 i 5 w panelu przycisków ale bez schematu nie mam pewności. Jutro sprawdzę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Na żadnym pinie nie znalazłem 24V przy otwarciu albo zamknięciu. Jedynie na module w drzwiach kierowcy jest taka sytuacja jak opisałem wcześniej...
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    RENO-MAX napisał:
    A czy pod przycisk ryglowania i otwierania nie można się podłączyć????

    serwis_gh napisał:
    Panel kierowcy i pasażera, ryglowanie i odryglowanie powodują 2 różne rezystancje na 1 przewod. Bodajże pin 9 i 5 w panelu przycisków ale bez schematu nie mam pewności. Jutro sprawdzę.

    Zgadza się, to są te piny; 9 pin panelu przycisków drzwi to masa a 5 pin sterowanie ryglowaniem i odryglowaniem podpięty tak jak pod TMF i TMB (sterownik drzwi fahrer i beifahrer) przewod niebieskożółty pod pinem 24 sterowników.
  • Poziom 12  
    serwis_gh napisał:

    Zgadza się, to są te piny; 9 pin panelu przycisków drzwi to masa a 5 pin sterowanie ryglowaniem i odryglowaniem podpięty tak jak pod TMF i TMB (sterownik drzwi fahrer i beifahrer) przewod niebieskożółty pod pinem 24 sterowników.


    TMF I TMB? Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi?
    Jaka rezystancja ma być podawana na pin 5?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jutro będę mieć Actrosa to pomierzę. Sprawdzę kaskadą jaka powinna być rezystancja. 1 rbh kosztuje 8000 Tenge
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miejscowa waluta Kazachstanu

    Ryglowanie 680 Ohm pin 3(masa) i 24 sterownika drzwi kierowcy
    Odryglowanie 2.2 kOhm
    Sterownik pasażera tak samo.
  • Poziom 12  
    Dzięki jak będę miał to auto to dam znać czy działa
  • Poziom 12  
    Niestety nie działa tak jak to opisał kolega powyżej.
    W tej chwili mam centralkę mam podpiętą pod moduł w drzwiach kierowcy.
    Jeśli drzwi kierowcy i pasażera są odryglowane to naciskając "zamknij" na pilocie zamykają się obydwoje. Natomiast chcąc je otworzyć z pilota otwierają się tylko drzwi kierowcy...
    Jesli ktoś ma jakis inny pomysł to bardzo proszę o jakieś wskazówki.
  • Poziom 11  
    Odgrzeje kotleta!!
    Wie ktoś jak się podłączyć pod mp3 uniwersalnym sterownikiem??????
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    jarek22 napisał:
    Odgrzeje kotleta!!
    Wie ktoś jak się podłączyć pod mp3 uniwersalnym sterownikiem??????

    Witam
    Zobacz powyżej na posty, wystarczy podać 2 rezystancje między masę a 5 pin aby odryglować lub zaryglować.
    Tak nawiasem mówiąc moduł zamka i zdalnego sterowania bez nadajników już jest zamontowany! Przecież moduł GM posiada każdy Actros :) wystarczy aktywacja wirtualnego modułu.
  • Poziom 11  
    Tak więc jaki byłby koszt zrobienia tego w oryginale???
    Może się nie będzie opłacać i warto zrobić na uniwersalnym sterowniku
    Nie rozumiem tego w jaki sposób podać odpowiednią rezystancje między masę a pin 5??????

    Czy mam podać 24v o odp rezystancji na pin 5?????????