Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes actros - jak podłączyć sterownik do centralnego zamka

slafwek 30 Sie 2015 08:55 1473 15
  • #1 30 Sie 2015 08:55
    slafwek
    Poziom 12  

    Witam.
    Potrzebuję wskazówki-schematu jak do fabrycznego centralnego zamka w actrosie 2011r podłączyć sterownik z pilotami. W drzwiach kierowcy jest moduł sterujący siłownikami ale piloty po podłączeniu nie bardzo chcą działać. Może ktoś zakładał i miał z tym styczność to prosił bym o wskazówki.

    0 15
  • #2 31 Sie 2015 08:52
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam
    W układ zabezpieczający przed kradzieźą EDW tzw autoalarm jest wyposażony każdy każdy.. Actros! Bo jest to fizyczna cześć modułu podstawowego GM!
    Wystarczy komputer diagnostyczny aby aktywować jego funkcję. Zamontować syrenę, kilka czujników, przycisk antynapadowy wszystko połączyć, oraz pilot radiowy zaprogramować w GMie i tyle.

    slafwek napisał:
    W drzwiach kierowcy jest moduł sterujący siłownikami
    i w drzwiach pasażera też.
    Czujnik bębenek zamka współpracuje z sygnałem czujnika silownika. Dlatego nie działają piloty.

    1
  • #3 01 Wrz 2015 06:57
    slafwek
    Poziom 12  

    Dzięki za info.
    "Wystarczy komputer diagnostyczny aby aktywować jego funkcję. Zamontować syrenę, kilka czujników, przycisk antynapadowy wszystko połączyć, oraz pilot radiowy zaprogramować w GMie i tyle"

    Potrzebuje tylko i wyłącznie pilot do zamykania i otwierania gdyż wkładka wyrobiona i czasem problem w zimie.
    Po stronie kierowcy jest panel do ryglowania i otwierania kabiny, gdyby siłownik współpracował z zamkiem to przyciskiem od środka też by się nie dało zamknąć ani otworzyć...
    Ja podłączyłem się pod moduł gdzie znalazłem dwa kable na których pojawia się 24V, przy zamykaniu na brązowym a przy otwieraniu na żółtym. Problem w tym że podając 24V z centralki pilotów na jeden przewód np zamknięcie brązowy, napięcie pojawia się też na przewodzie otwarcia i dlatego to nie chce działać tak jak powinno...
    Jak by ktoś miał jakiś pomysł to proszę o podpowiedź[/syntax]

    0
  • #4 01 Wrz 2015 21:16
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Panel kierowcy i pasażera, ryglowanie i odryglowanie powodują 2 różne rezystancje na 1 przewod. Bodajże pin 9 i 5 w panelu przycisków ale bez schematu nie mam pewności. Jutro sprawdzę.

    0
  • #5 02 Wrz 2015 07:38
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 02 Wrz 2015 11:29
    slafwek
    Poziom 12  

    Na żadnym pinie nie znalazłem 24V przy otwarciu albo zamknięciu. Jedynie na module w drzwiach kierowcy jest taka sytuacja jak opisałem wcześniej...

    0
  • #7 02 Wrz 2015 17:52
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    RENO-MAX napisał:
    A czy pod przycisk ryglowania i otwierania nie można się podłączyć????

    serwis_gh napisał:
    Panel kierowcy i pasażera, ryglowanie i odryglowanie powodują 2 różne rezystancje na 1 przewod. Bodajże pin 9 i 5 w panelu przycisków ale bez schematu nie mam pewności. Jutro sprawdzę.

    Zgadza się, to są te piny; 9 pin panelu przycisków drzwi to masa a 5 pin sterowanie ryglowaniem i odryglowaniem podpięty tak jak pod TMF i TMB (sterownik drzwi fahrer i beifahrer) przewod niebieskożółty pod pinem 24 sterowników.

    1
  • #8 02 Wrz 2015 20:45
    slafwek
    Poziom 12  

    serwis_gh napisał:

    Zgadza się, to są te piny; 9 pin panelu przycisków drzwi to masa a 5 pin sterowanie ryglowaniem i odryglowaniem podpięty tak jak pod TMF i TMB (sterownik drzwi fahrer i beifahrer) przewod niebieskożółty pod pinem 24 sterowników.


    TMF I TMB? Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi?
    Jaka rezystancja ma być podawana na pin 5?

    0
  • #10 03 Wrz 2015 20:31
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 04 Wrz 2015 12:10
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Miejscowa waluta Kazachstanu

    Ryglowanie 680 Ohm pin 3(masa) i 24 sterownika drzwi kierowcy
    Odryglowanie 2.2 kOhm
    Sterownik pasażera tak samo.

    0
  • #12 05 Wrz 2015 20:40
    slafwek
    Poziom 12  

    Dzięki jak będę miał to auto to dam znać czy działa

    0
  • #13 06 Sty 2016 17:58
    slafwek
    Poziom 12  

    Niestety nie działa tak jak to opisał kolega powyżej.
    W tej chwili mam centralkę mam podpiętą pod moduł w drzwiach kierowcy.
    Jeśli drzwi kierowcy i pasażera są odryglowane to naciskając "zamknij" na pilocie zamykają się obydwoje. Natomiast chcąc je otworzyć z pilota otwierają się tylko drzwi kierowcy...
    Jesli ktoś ma jakis inny pomysł to bardzo proszę o jakieś wskazówki.

    0
  • #14 13 Maj 2016 19:31
    jarek22
    Poziom 11  

    Odgrzeje kotleta!!
    Wie ktoś jak się podłączyć pod mp3 uniwersalnym sterownikiem??????

    0
  • #15 14 Maj 2016 15:09
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    jarek22 napisał:
    Odgrzeje kotleta!!
    Wie ktoś jak się podłączyć pod mp3 uniwersalnym sterownikiem??????

    Witam
    Zobacz powyżej na posty, wystarczy podać 2 rezystancje między masę a 5 pin aby odryglować lub zaryglować.
    Tak nawiasem mówiąc moduł zamka i zdalnego sterowania bez nadajników już jest zamontowany! Przecież moduł GM posiada każdy Actros :) wystarczy aktywacja wirtualnego modułu.

    0
  • #16 14 Maj 2016 17:17
    jarek22
    Poziom 11  

    Tak więc jaki byłby koszt zrobienia tego w oryginale???
    Może się nie będzie opłacać i warto zrobić na uniwersalnym sterowniku
    Nie rozumiem tego w jaki sposób podać odpowiednią rezystancje między masę a pin 5??????

    Czy mam podać 24v o odp rezystancji na pin 5?????????

    0