Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 tddi - Nie odpala,szybko kręci

triplex130 30 Sie 2015 15:14 3795 46
  • #31 30 Sie 2015 15:14
    triplex130
    Poziom 12  

    Wszystko co mi Panowie podpowiecie przekaże naprawiaczowi. Może coś połapie jak mu się podstawi pod nos.

    No chciałem uruchomić. jeździć chciałem:)

  • #32 31 Sie 2015 06:50
    hessel.
    Poziom 13  

    Pytanie - skąd wytrzasnąłeś drugi zawór. A przede wszystkim w jakim celu. Też chcę mieć wiedzę dlaczego przy wymianie tranzystora tak się robi. Czy może nie rozumiem opisu. Dlaczego poszedł drugi i trzeci już wiemy - mgliste pojęcie do grzebania przy tej pompie (bez urazy). Dlatego istotne dlaczego poszedł pierwszy.

    Albo popraw mnie jeżeli się mylę.

    triplex130 napisał:
    Diagnoza - sterownik. za dwa dni mechanik dzwoni mowiac ze sterownik był sprawny a po założeniu auto działa.
    Czy to tym razem bezpiecznik. Uważasz to za nie istotne, a owszem jest i to jak.

    I czego nie padło pytanie o wtryskiwacze, sprawdzenie powrotu. Może zaciął się całkiem ten zawór, bo już po drugiej próbie miał prawo skrócić swój żywot, pomijając przyczyne na tę chwilę, a teraz szukacie cudów na kiju. Niech przyjdzie do samochodu ktoś obeznany, sprawdzi go i pomierzy.

    Na te pytania sobie odpowiedz, a będziesz miał choć jakiś grunt pod nogami.

  • #33 31 Sie 2015 10:01
    triplex130
    Poziom 12  

    Ino pytanie o wtryskiwacze nie padło, bo były sprawdzane.

    Co mogę powiedzieć, zszedłem na doł, poskładałem wszystko ndo kupy. Zanim odpaliłem poruszałem jeszcze kablami pod schowkiem... zakręciłem (juz słychać ze kręci normalnie,nie szybko), odpalił po...5 sekundach. Rozumie ze przez noc zregenerowała mi się pompa wtryskowa? Wymieniły bezpieczniki (kolego nie obraz sie ale nie zakładał bym tematu nie sprawdzajac najpierw bezpieczników).

    2 zawor kupilem w sklepie motoryzacyjnym (z pompką) pytasz dlaczego to zrobilem? ano dlatego ze kiedyś paliwo się cofało, i oryginalny zaworek założony na węzyku okazał się puszczać w obie strony. Od cała filozofia wymiany zaworka zwrotnego. jedyna modyfikacja to ze zainstalowalem go bliżej filtra.

    A teraz panowie pomóżcie mi się zastanowić, co mogło być przyczyna takiego zachowania.

  • #34 31 Sie 2015 10:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To by znaczyło, że ewidentnie pompa do roboty. Co było w niej regenerowane? Jeśli tylko wymiana tłoczka, to masz nadal uszkodzoną pompę. Wtedy to by wszystko trzymało się logicznie.

  • #35 31 Sie 2015 10:20
    triplex130
    Poziom 12  

    Możesz powiedzieć dlaczego ewidentnie pompa?
    Robiona była cała pompa (nie tylko tłoczek)

  • #36 31 Sie 2015 10:30
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bo sądząc z Twojego opisu, niestety zaciera się wewnątrz, popatrz zdjęcia z budowy i opisy działania. Wtedy wszystko stanie się jasne. I właśnie dlatego regeneracja pompy jest kosztowna. Nie zrobi tego nikt, za kilka stówek. Robią pseudo regenerację, wymiana tłoczka plus naprawa sterownika. Do tego jeszcze odrobina oleju do baku. Czasem wystarczy na chwilę, czasem na dłużej. Zawsze jednak to tylko półśrodek.

  • #37 31 Sie 2015 10:34
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    triplex130 napisał:
    Możesz powiedzieć dlaczego ewidentnie pompa?


    No właśnie z tą pompą to trochę nie chce mi się wierzyć ale na to wychodzi.
    Usterka elektroniczna sama się nie naprawi : chyba że zimne luty i wtedy działa kiedy chce.
    Pompa zdychająca mechanicznie zazwyczaj jakoś chodzi jak się odpali z plaka : tu nie chciał w cale gadać.
    Jednak brak błędów w ECU skłania ku usterce mechanicznej pompy.

    Jeszcze można zrobić jeden myk, sprawdzić osad z filtra magnesem neodymowym w poszukiwaniu opiłków.
    Można też się bawić w czarnoksiężnika i dolać ze 200ml miksolu na pełny bak, (zmieszać najpierw z kilkoma litrami paliwa w bańce). Chociaż lepszy był by lubryfikant od LPG ale to drogie czary ;).

    Diesli w polsce tyle rodzajów ile stacji (a rafineria jedna)... trafisz tego bardziej suchego to padnięta pompa będzie się szybciej przycinać, a nie daj boże trafisz na wybielany opał to ci wysuszy pompę jak rodzynek i ją szlag trafi w tempie galopującym.

    Oczywiście ten miksol to przenośnia, jeśli byś się decydował to możesz dolać czerwonego lotosu 2T. Nie kopci i nie tworzy tak nagaru jak inne "smarowidła".
    Rozwiązanie chwilowe i jeśli to pompa to i tak padnie (ale na pewno jej to nie zaszkodzi).

  • #38 31 Sie 2015 10:39
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Daj spokój z tymi opiłkami, nie ten układ, żeby było tyle opiłków. Co innego w autach CDI.

  • #39 31 Sie 2015 11:05
    triplex130
    Poziom 12  

    2090 za regeneracje pompy to odpowiednia kwota? I jak to jest ze pompa zatarła się już 3 raz, i naprawiła? Nic nie kopci, odpala z cwierc obrotu. zero strat mocy. Nie wiem jak mi tą pompę zregenerowali, wiem że wygląda jak nowa i tyle.

    Rozumie że nie ma co iść w kierunku problemów z połączenie ecu z reszta silnika? jak że tam pogrzebałem dziś rano.?

  • #40 31 Sie 2015 11:14
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Mechanicy mycie części mają opanowane do perfekcji, nawet Ci alternator wymalują srebrzanką po wymianie szczotek i powiedzą że był w regeneracji :D
    Więc wygląd pompy nic nie mówi.

  • #41 31 Sie 2015 17:27
    hessel.
    Poziom 13  

    Kolego czy Ty rozumiesz co robisz. I proszę Cię mów zrozumiale. Ja staram się jak mogę i mówię zawór. Chodzi o regulację dawki, nie tłoczek, lecz zawór (elektro-hydrauliczny). Z jego winy padł sterownik, m.in. Mógł przyczynić się tu słaby akumulator, kiepski rozrusznik, zazwyczaj tak jest. I jak coś dzieje się z tym rozruchem, z nie wiadomych przyczyn, napięcie na pompie spadnie, to tłumacząc pobieżnie ECU pompy rekompensuje mu zaś spadek mocy w sposób krytyczny. Dlatego też zwykle awaria następuje rano, po dłuższym postoju, zaraz po odpaleniu, m.in, bo problem jest złożony. Co jeszcze ważniejsze nie w trakcie, lecz po, ale to szczegół dla obeznanych. I zawór staje się już niestabilny elektrycznie, bez względu na sterownik, a motor se cyka, bądź nie gada wcale - kapujesz co kolwiek ?

    Co jeszcze chcesz wiedzieć i Ci to da jak pozostaje szereg wątpliwości co w jakiej kolejności zostało zrobione.

    Czy był faktycznie wymieniany tranzystor przy regeneracji (czy kable są cięte, czy całe), bo zawór jest częścią zintegrowaną ze sterownikiem zarówno dolny jak i górny, nie występuje osobno (poza nielicznymi aukcjami na ebayu), nie wciskaj więc kitu, cyt.:

    triplex130 napisał:
    Pompa została zrobiona (tłoczek początku wtrysku) oraz został zregenerowany sterownik.

  • #42 01 Wrz 2015 14:32
    triplex130
    Poziom 12  

    yhym:)

    Wie ktoś co w tym aucie odpowiada za gaszenie silnika?

  • #43 01 Wrz 2015 17:52
    domex32
    Moderator Samochody

    triplex130 napisał:
    Wie ktoś co w tym aucie odpowiada za gaszenie silnika?


    Tak. Pompa paliwa przestaje podawać paliwo, auto gaśnie.

  • #44 01 Wrz 2015 19:15
    triplex130
    Poziom 12  

    A dokladniej który jej element odpowiedzialny jest za odcięcie paliwa?
    Czy to nie przypadkiem ten tłoczek kąta wtrysku paliwa nie odcina?

  • #45 01 Wrz 2015 19:56
    ociz
    Moderator Samochody

    Się przyczepiłeś tego gaszenia pewnie dlatego że wspominałem o klapie gaszącej. Miałem na myśli przepustnicę w dolocie która odcina dopływ powietrza. Jak już wiemy w tym silniku takiej nie ma.

  • #46 01 Wrz 2015 20:23
    triplex130
    Poziom 12  

    No to cos musi blokowac dostęp paliwa, po zgaszeniu silnika ze nie mozna potem go odpalic. a jak sie go trza snie kilka razy to zaskoczy. Gdzieś musi tkwić przyczyna i raczej nie sadze zebym musial wymieniać tłoki czy regenerować ponownie pompe.

  • #47 01 Sty 2016 04:36
    hessel.
    Poziom 13  

    Coś Ci powiem. Płaczesz jak Ci zdesperowani co nie znają warsztatu, gdzie potrafią to zrobić. Czego raz działa raz nie. Bo tranzystor na klej z jutuba w rękach lamera to śmiech na sali. Cały problem we Fordzie tkwi w immo na pompie. Nie dysponując możliwością wymiany ECU pozostaje ratować stary, bo używka generuje dodatkowe koszta aktualizacji softu. Już jest powiedzenie regeneracja o nazwie zepsuj sobie sterownik. Zapamiętaj sobie coś. Dlaczego nie mówi się głośno o przebiegu samochodu. Albo dlaczego awaria zaszła już wielokrotnie przy stanie dokładnie 220.20 tyś km. A to powinno dać głęboko do myślenia. I tyle w temacie.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo