Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 tddi - Nie odpala,szybko kręci

triplex130 30 Aug 2015 15:14 8496 46
  • #31
    triplex130
    Level 12  
    Wszystko co mi Panowie podpowiecie przekaże naprawiaczowi. Może coś połapie jak mu się podstawi pod nos.

    No chciałem uruchomić. jeździć chciałem:)
  • #32
    hessel.
    Level 13  
    Pytanie - skąd wytrzasnąłeś drugi zawór. A przede wszystkim w jakim celu. Też chcę mieć wiedzę dlaczego przy wymianie tranzystora tak się robi. Czy może nie rozumiem opisu. Dlaczego poszedł drugi i trzeci już wiemy - mgliste pojęcie do grzebania przy tej pompie (bez urazy). Dlatego istotne dlaczego poszedł pierwszy.

    Albo popraw mnie jeżeli się mylę.
    triplex130 wrote:
    Diagnoza - sterownik. za dwa dni mechanik dzwoni mowiac ze sterownik był sprawny a po założeniu auto działa.
    Czy to tym razem bezpiecznik. Uważasz to za nie istotne, a owszem jest i to jak.

    I czego nie padło pytanie o wtryskiwacze, sprawdzenie powrotu. Może zaciął się całkiem ten zawór, bo już po drugiej próbie miał prawo skrócić swój żywot, pomijając przyczyne na tę chwilę, a teraz szukacie cudów na kiju. Niech przyjdzie do samochodu ktoś obeznany, sprawdzi go i pomierzy.

    Na te pytania sobie odpowiedz, a będziesz miał choć jakiś grunt pod nogami.
  • #33
    triplex130
    Level 12  
    Ino pytanie o wtryskiwacze nie padło, bo były sprawdzane.

    Co mogę powiedzieć, zszedłem na doł, poskładałem wszystko ndo kupy. Zanim odpaliłem poruszałem jeszcze kablami pod schowkiem... zakręciłem (juz słychać ze kręci normalnie,nie szybko), odpalił po...5 sekundach. Rozumie ze przez noc zregenerowała mi się pompa wtryskowa? Wymieniły bezpieczniki (kolego nie obraz sie ale nie zakładał bym tematu nie sprawdzajac najpierw bezpieczników).

    2 zawor kupilem w sklepie motoryzacyjnym (z pompką) pytasz dlaczego to zrobilem? ano dlatego ze kiedyś paliwo się cofało, i oryginalny zaworek założony na węzyku okazał się puszczać w obie strony. Od cała filozofia wymiany zaworka zwrotnego. jedyna modyfikacja to ze zainstalowalem go bliżej filtra.

    A teraz panowie pomóżcie mi się zastanowić, co mogło być przyczyna takiego zachowania.
  • #34
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To by znaczyło, że ewidentnie pompa do roboty. Co było w niej regenerowane? Jeśli tylko wymiana tłoczka, to masz nadal uszkodzoną pompę. Wtedy to by wszystko trzymało się logicznie.
  • #35
    triplex130
    Level 12  
    Możesz powiedzieć dlaczego ewidentnie pompa?
    Robiona była cała pompa (nie tylko tłoczek)
  • #36
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo sądząc z Twojego opisu, niestety zaciera się wewnątrz, popatrz zdjęcia z budowy i opisy działania. Wtedy wszystko stanie się jasne. I właśnie dlatego regeneracja pompy jest kosztowna. Nie zrobi tego nikt, za kilka stówek. Robią pseudo regenerację, wymiana tłoczka plus naprawa sterownika. Do tego jeszcze odrobina oleju do baku. Czasem wystarczy na chwilę, czasem na dłużej. Zawsze jednak to tylko półśrodek.
  • #37
    bestboy21
    Level 39  
    triplex130 wrote:
    Możesz powiedzieć dlaczego ewidentnie pompa?


    No właśnie z tą pompą to trochę nie chce mi się wierzyć ale na to wychodzi.
    Usterka elektroniczna sama się nie naprawi : chyba że zimne luty i wtedy działa kiedy chce.
    Pompa zdychająca mechanicznie zazwyczaj jakoś chodzi jak się odpali z plaka : tu nie chciał w cale gadać.
    Jednak brak błędów w ECU skłania ku usterce mechanicznej pompy.

    Jeszcze można zrobić jeden myk, sprawdzić osad z filtra magnesem neodymowym w poszukiwaniu opiłków.
    Można też się bawić w czarnoksiężnika i dolać ze 200ml miksolu na pełny bak, (zmieszać najpierw z kilkoma litrami paliwa w bańce). Chociaż lepszy był by lubryfikant od LPG ale to drogie czary ;).

    Diesli w polsce tyle rodzajów ile stacji (a rafineria jedna)... trafisz tego bardziej suchego to padnięta pompa będzie się szybciej przycinać, a nie daj boże trafisz na wybielany opał to ci wysuszy pompę jak rodzynek i ją szlag trafi w tempie galopującym.

    Oczywiście ten miksol to przenośnia, jeśli byś się decydował to możesz dolać czerwonego lotosu 2T. Nie kopci i nie tworzy tak nagaru jak inne "smarowidła".
    Rozwiązanie chwilowe i jeśli to pompa to i tak padnie (ale na pewno jej to nie zaszkodzi).
  • #38
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daj spokój z tymi opiłkami, nie ten układ, żeby było tyle opiłków. Co innego w autach CDI.
  • #39
    triplex130
    Level 12  
    2090 za regeneracje pompy to odpowiednia kwota? I jak to jest ze pompa zatarła się już 3 raz, i naprawiła? Nic nie kopci, odpala z cwierc obrotu. zero strat mocy. Nie wiem jak mi tą pompę zregenerowali, wiem że wygląda jak nowa i tyle.

    Rozumie że nie ma co iść w kierunku problemów z połączenie ecu z reszta silnika? jak że tam pogrzebałem dziś rano.?
  • #40
    bestboy21
    Level 39  
    Mechanicy mycie części mają opanowane do perfekcji, nawet Ci alternator wymalują srebrzanką po wymianie szczotek i powiedzą że był w regeneracji :D
    Więc wygląd pompy nic nie mówi.
  • #41
    hessel.
    Level 13  
    Kolego czy Ty rozumiesz co robisz. I proszę Cię mów zrozumiale. Ja staram się jak mogę i mówię zawór. Chodzi o regulację dawki, nie tłoczek, lecz zawór (elektro-hydrauliczny). Z jego winy padł sterownik, m.in. Mógł przyczynić się tu słaby akumulator, kiepski rozrusznik, zazwyczaj tak jest. I jak coś dzieje się z tym rozruchem, z nie wiadomych przyczyn, napięcie na pompie spadnie, to tłumacząc pobieżnie ECU pompy rekompensuje mu zaś spadek mocy w sposób krytyczny. Dlatego też zwykle awaria następuje rano, po dłuższym postoju, zaraz po odpaleniu, m.in, bo problem jest złożony. Co jeszcze ważniejsze nie w trakcie, lecz po, ale to szczegół dla obeznanych. I zawór staje się już niestabilny elektrycznie, bez względu na sterownik, a motor se cyka, bądź nie gada wcale - kapujesz co kolwiek ?

    Co jeszcze chcesz wiedzieć i Ci to da jak pozostaje szereg wątpliwości co w jakiej kolejności zostało zrobione.

    Czy był faktycznie wymieniany tranzystor przy regeneracji (czy kable są cięte, czy całe), bo zawór jest częścią zintegrowaną ze sterownikiem zarówno dolny jak i górny, nie występuje osobno (poza nielicznymi aukcjami na ebayu), nie wciskaj więc kitu, cyt.:
    triplex130 wrote:
    Pompa została zrobiona (tłoczek początku wtrysku) oraz został zregenerowany sterownik.
  • #42
    triplex130
    Level 12  
    yhym:)

    Wie ktoś co w tym aucie odpowiada za gaszenie silnika?
  • #43
    domex32
    Moderator of Cars
    triplex130 wrote:
    Wie ktoś co w tym aucie odpowiada za gaszenie silnika?


    Tak. Pompa paliwa przestaje podawać paliwo, auto gaśnie.
  • #44
    triplex130
    Level 12  
    A dokladniej który jej element odpowiedzialny jest za odcięcie paliwa?
    Czy to nie przypadkiem ten tłoczek kąta wtrysku paliwa nie odcina?
  • #45
    ociz
    Moderator of Cars
    Się przyczepiłeś tego gaszenia pewnie dlatego że wspominałem o klapie gaszącej. Miałem na myśli przepustnicę w dolocie która odcina dopływ powietrza. Jak już wiemy w tym silniku takiej nie ma.
  • #46
    triplex130
    Level 12  
    No to cos musi blokowac dostęp paliwa, po zgaszeniu silnika ze nie mozna potem go odpalic. a jak sie go trza snie kilka razy to zaskoczy. Gdzieś musi tkwić przyczyna i raczej nie sadze zebym musial wymieniać tłoki czy regenerować ponownie pompe.
  • #47
    hessel.
    Level 13  
    Coś Ci powiem. Płaczesz jak Ci zdesperowani co nie znają warsztatu, gdzie potrafią to zrobić. Czego raz działa raz nie. Bo tranzystor na klej z jutuba w rękach lamera to śmiech na sali. Cały problem we Fordzie tkwi w immo na pompie. Nie dysponując możliwością wymiany ECU pozostaje ratować stary, bo używka generuje dodatkowe koszta aktualizacji softu. Już jest powiedzenie regeneracja o nazwie zepsuj sobie sterownik. Zapamiętaj sobie coś. Dlaczego nie mówi się głośno o przebiegu samochodu. Albo dlaczego awaria zaszła już wielokrotnie przy stanie dokładnie 220.20 tyś km. A to powinno dać głęboko do myślenia. I tyle w temacie.