Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf4 - Jak i czym wyczyscic alternator

30 Sie 2015 09:57 3741 25
  • Poziom 32  
    Witam,jestem zmuszony wymienić alternator,znalazłem używany w doskonałym stanie ale wizualnie wygląda jak na zdjęciu...jak i czym w domowych warunkach mogę go wyczyścić?

    Golf4 - Jak i czym wyczyscic alternator


    mod domex32

    Poprawiłem błędy oraz zamieszczenie obrazka.

    Dbaj o przejrzystość i ortografie !
  • TermopastyTermopasty
  • Moderator Samochody
    Nie kombinuj tylko montuj tak jak jest, wyczyść tylko złącza elektryczne i miejsca mocowania.
    Żeby wyczyścić całego i mu nie zaszkodzić musiał byś go rozebrać, a do tego musiał byś rozwalać zgrzewane połączenia mostka ze stojanem.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    ociz napisał:
    Nie kombinuj tylko montuj tak jak jest, wyczyść tylko złącza elektryczne i miejsca mocowania.
    Żeby wyczyścić całego i mu nie zaszkodzić musiał byś go rozebrać, a do tego musiał byś rozwalać zgrzewane połączenia mostka ze stojanem.


    Czemu nie, drobna szczotka druciana i jedzie, później trzeba go porządnie wydmuchać żeby opiłki nie zrobiły zwarcia i nie zajechały pierścieni.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja bym spróbował twardą szczotką nylonową na wiertarce. Wiadomo dlaczego nylon, nie? :D
  • Poziom 32  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Szczotka druciana i jedziesz.

    OK,jest też lekko zaolejony...czego użyć zeby nie zniszczyć uzwojeń?ropy,benzyny ekstrakcyjnej czy czegoś innego?
  • Poziom 39  
    psilos1 napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Szczotka druciana i jedziesz.

    OK,jest też lekko zaolejony...czego użyć zeby nie zniszczyć uzwojeń?ropy,benzyny ekstrakcyjnej czy czegoś innego?


    Benzyna ekstrakcyjna może być, nie reaguje z emalią na uzwojeniach ale po jej użyciu niech alternator leży parę godzin w słońcu, bo jak w środku będą opary i się zapali od iskry to może być różnie. :D
    Ropą za to lepiej zabrudzenia odmakają ale później i tak trzeba myć czymś co wysusza bo ropa jest tłusta a jak naleci ropy do środka to nie wymyjesz i dopiero nazbiera się kilo syfu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spsikałbym to zmywaczem do hamulców. A potem szczotka nylonowa, jak pisałem.
  • Poziom 32  
    Błażej napisał:
    Spsikałbym to zmywaczem do hamulców. A potem szczotka nylonowa, jak pisałem.

    Mam zmywacz do hamulców...na pewno nie jest obojętny dla emalii?po drugie odparowuje w kilka sekund...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ruszy. Ale doskonale zmiękczy i zmyje olej. Dobry zmywacz zmyje olej już w momencie jego aplikacji na plamę. Zresztą, przecież z tego alternatora nie będzie się jeść.. Wystarczy przejechać szmatą z jakimś rozpuszczalnikiem po oleju i zetrzeć ten nalot. Za rok i tak będzie wyglądać tak samo.
  • Poziom 32  
    Błażej napisał:
    Za rok i tak będzie wyglądać tak samo.

    Mój wyglada jakby wczoraj wyszedł z fabryki-osłona silnika robi swoje...
  • Poziom 43  
    psilos1 napisał:
    Mój wyglada jakby wczoraj wyszedł z fabryki-osłona silnika robi swoje...

    Ten leżał na deszczu pod chmurka.
    Zobacz czy sprzęgiełko działa.
    I w ogóle dlaczego chcesz wymieniać alternator.
  • Poziom 32  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    I w ogóle dlaczego chcesz wymieniać alternator.

    Jest problem z ładowaniem-zimny alternator daje 14,2V,po nagrzaniu ładowanie spada do 13.V.Wymieniłem regulator-bez skutku.Zapewnie"siada"któraś dioda
  • Poziom 29  
    Zmierz rezystancję między masą alternatora a masą silnika omomierzem. Jeżeli jest mniej niż 0,5 ohm to jest w porządku. Gdy będzie za duża to może być problemem.
  • Moderator Samochody
    psilos1 napisał:
    Wymieniłem regulator-bez skutku.Zapewnie"siada"któraś dioda


    A u Ciebie w tym golfie, to jaki masz mistrzu silnik? Bo z tego co wiem to ECU decyduje o tym jak ładować i kiedy.

    Tu może być problem.
  • Poziom 43  
    psilos1 napisał:
    Jest problem z ładowaniem-zimny alternator daje 14,2V,po nagrzaniu ładowanie spada do 13

    Zmierz bezpośrednio na obudowie alternatora i na śrubie prądowej.
    Oczywiście nie na wolnych obrotach.
  • Poziom 32  
    domex32 napisał:

    A u Ciebie w tym golfie, to jaki masz mistrzu silnik? Bo z tego co wiem to ECU decyduje o tym jak ładować i kiedy.

    Benzyna 1.6 AKL

    Dodano po 5 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Zmierz bezpośrednio na obudowie alternatora i na śrubie prądowej.
    Oczywiście nie na wolnych obrotach.

    Mierzyłem-wartości porównywalne z klemami akumulatora
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie, autor chce wymienić, niech wymienia. Z czyszczeniem bym nie przesadzał. Lepszy sprawny zasyfiony niż błyszczący zepsuty. Doczyszczenie tego to tylko rozbiórka i piaskowanie lub szkiełkowanie. Ale to całkiem bez sensu.
  • Poziom 32  
    Pawel wawa napisał:
    Panowie, autor chce wymienić, niech wymienia. Z czyszczeniem bym nie przesadzał. Lepszy sprawny zasyfiony niż błyszczący zepsuty..

    Nikt nie mówi ze ma sie błyszczeć,chce usunac olej i z grubszego ten syf nie robiąc szkody....
  • Moderator Samochody
    psilos1 napisał:
    chce usunac olej i z grubszego ten syf nie robiąc szkody....


    Chemia do mycia plandek, lub silników.
  • Poziom 29  
    W praktyce alternator jest ok, bo jak się nagrzeje to automatycznie jest większy spadek na diodach i półprzewodnikach. Ja bym się nie przejmował i tak jeździł jak auto dobrze zapala.
  • Poziom 32  
    Pomyśl jak zabezpieczyć łożyska, co do obudowy, pędzel z benzyna/ON (może być nawet litr z dystrybutora), czyścisz zaolejenia, co do białych wykwitów - to produkty korozji aluminium - najlepiej i najprościej to płyn rozjaśniający do felg Al (zazwyczaj maja w bazie kwas fluorowodorowy który to rozjaśnia i pasywuje Al).
    Ale wracamy do punktu wyjścia łożyska i jak je zabezpieczyć - warto byłoby wymienić łożyska i szczotki - tak proforma bo alternator na zewnątrz.
  • Moderator Samochody
    To nie po pobycie pod chmurką ten alternator tak wygląda, tylko właśnie po myciu różnymi chemikaliami i/lub szczotkowaniu.
  • Poziom 32  
    ociz napisał:
    To nie po pobycie pod chmurką ten alternator tak wygląda, tylko właśnie po myciu różnymi chemikaliami i/lub szczotkowaniu.


    To szaro białe to http://pl.wikipedia.org/wiki/Wodorotlenek_glinu - kąpiel pasywująca (np HF) może na jakiś czas powstrzymać korozje Al (ale jest ona nieuchronna bo np solenie dróg w okresie zimowym powoduje właśnie korozje Al).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Alternator wyczysciłem"z grubsza" ropą i zmywaczem do hamulców.Założony już kilka miesięcy temu,jak dotychczas działa idealnie.