Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 Enduro - Zalewa świecę

30 Sie 2015 17:12 2097 11
  • Poziom 16  
    Witam, mam problem z moim simkiem, otóż zalewa świecę i silnik nie zapali. Świeca jest zalana paliwem a nie olejem, zapłon ustawiony dobrze, gaźnik też rozebrałem poprawiłem ustawienie pływaka bo było za dużo paliwa, teraz jest równo z tym wypustem w misce tak jak ma być, reszta też ustawiona a dalej to samo, próbowałem na innych świecach to też to samo, nie wiem już co może być przyczyną, proszę o pomoc
  • Poziom 24  
    Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100 , lub jej odpowiednik.Do S51 zalecał producent ISOLATORA 260.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie napisałeś jeszcze jaki masz układ zapłonowy?.....bo możesz mieć stykowy - klasyczny , bądż elektroniczny , a to wydłuża listę ew. usterek.
  • Poziom 16  
    Sprawdzałem, działa płynnie, guma jest cała, świecę mam iskrę 95 i chodził jak głupi, tylko teraz mu coś przystawiło, iskra jest dość solidna myślę że nie ginie, mam elektroniczny zapłon, teraz jak świeca sucha to zapali na 2 sekundy i gaśnie bo zalewa, potem już nie zapali tylko trzeba świecę czyścić, i właśnie nie wiem co jest.
  • Poziom 24  
    Cudów nie ma.... a zaworek pływaka sprawdzony?? , czy po tych 2 sekundach jak zgaśnie i szybko wykręcisz świecę to iskra jest??. Świece jak zaleje benzyna z olejem to wymieniasz na nową , czy jakoś inaczej do życia przywracasz? Kijowo się komuś pomaga jak świecę z fiata 126p wkręca do silnika dwusuwowego, to nie jest świeca do tego typu silnika....nie przekonuje mnie to że jak piszesz przedtem chodził dobrze.
  • Poziom 16  
    Tak sprawdzony i zamyka, nawet dzisiaj rozebrałem gaźnik, tak jest iskra lecz świeca jest cała mokra i nie zapali potem dopóki nie będzie sucha. Próbowałem na innych to wcale się nie odezwie, czyszczę i zakładam, każdy tak chyba robi... Mam WSK która śmiga na starej iskrze z długim gwintem tylko podkładki założone do tego czasu, bo na każdej innej nie było mowy, chwilę pojeździł i padała. U simka też od zawsze była iskra i nigdy nie było problemu, nawet ostatnio po regulacji simka na tej świecy tak pięknie chodził że po zerwaniu na manetce przód do góry, i dzisiaj jak mu przystawiło w czasie drogi, dokładnie gdy zrobiłem postój i potem już nie zapalił wcale, musiałem holować go do domu, przepatrzyłem wszystko i już nie wiem co może być przyczyną
  • Poziom 39  
    Ewidentnie silnik jest zalany. Będzie dalej zalewać świecę póki paliwo które zastało w komorze korbowej się nie wypali. Próbuj odpalać przy zakręconym kraniku i otwartej przepustnicy.
    Nie zostawiłeś przypadkiem otwartego kranika na postoju?
  • Poziom 16  
    Właśnie nie, mam nawyk że zawsze zamykam kranik. Ok będę próbował ale będę pisał jak coś więc tematu nie zamykam
  • Poziom 16  
    Dalej to samo, simek nie odpali, ale mam wrażenie że iskra zanika na świecy, na każdej dochodzi do tego zjawiska, co jest przyczyną?
  • Poziom 39  
    Jaką długość iskry uzyskujesz z samego przewodu WN?
  • Poziom 24  
    Nie pozostaje nic innego jak po kolei podmieniać elementy układu zapłonowego, na początek podmień cewkę WN- nie próbuj w ramach podmiany zakładać cewki WN pochodzącej od S51 z zapłonem stykowym - musi być od wersji elektronicznej.
  • Poziom 16  
    Cewke butelkową tak?
  • Poziom 16  
    Cewka butelkowa wymieniona, simek działa więc temat do zamknięcia.