Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat seicento 900 - Wtryskiwacz nie podaje paliwa

kopaczak 30 Aug 2015 19:23 8796 8
  • #1
    kopaczak
    Level 9  
    Witam,
    Problem polega na tym, że wymieniali mi zbiornik paliwa i zastanawiam się czy wszystko dobrze podłączyli auto jest z gazem, paliwo dochodzi ale wtryskiwacz go nie podaję.(Przed wymianą poza tym, że kapało z zbiornika wszystko było ok)

    I tu pojawia się moje pytanie czy paliwo dochodzi prawidłowym wężykiem zaznaczam go czerwonym kółkiem na foto(według mojej osoby tak bo strzałka jest zasilająca natomiast druga powrotna) napięcie na zasilaniu wtryskiwacza po przekręceniu kluczyka 4,5 V (obawiam się że coś zakręcili i chcą naciągnąć mnie na dodatkowe koszta)

    Nie odkręcili klemy podczas wymiany może któryś przekaźnik szlak trafił tylko jak to sprawdzić?
  • #2
    jerry1960
    Level 35  
    Słychać że pompa paliwa pracuje. Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa , oraz filtr paliwa , jest w okolicy zbiornika.
  • #3
    kopaczak
    Level 9  
    słychać jak pompa pracuje filtr był wymieniony na nowy jak dochodzi paliwo do wtryskiwacza to chyba ok, natomiast sam wtryskiwacz go nie podaje ? (na moje oko był gorzej wykonany niż stary ten filtr, może to być jego wina ? to wymienię na jeszcze inny )
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pompa pracuje, ale czy ciśnienie paliwa jest?
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Poszukaj sobie schematu, z niego jasno wynika jak jest sterowany wtryskiwacz i jakie ma być na nim napięcie przy włączonym zapłonie. Popatrz od której strony jest kluczowanie, to będziesz wiedział co i względem czego mierzyć. Przykładanie sond multimetru równolegle do wtryskiwacza nie ma większego sensu, gdy jeden z przewodów pozostaje w stanie wysokiej impedancji... ale podpowiem - usterki szukaj w gazowni, a dokładniej w odcięciu/emulatorze wtryskiwacza.
  • #6
    kopaczak
    Level 9  
    tzok wrote:
    Poszukaj sobie schematu, z niego jasno wynika jak jest sterowany wtryskiwacz i jakie ma być na nim napięcie przy włączonym zapłonie. Popatrz od której strony jest kluczowanie, to będziesz wiedział co i względem czego mierzyć. Przykładanie sond multimetru równolegle do wtryskiwacza nie ma większego sensu, gdy jeden z przewodów pozostaje w stanie wysokiej impedancji... ale podpowiem - usterki szukaj w gazowni, a dokładniej w odcięciu/emulatorze wtryskiwacza.


    Jutro podjadę do gazownika i jak będzie miał emulator (przekaźnik) to dam znać czy działa
  • #7
    kopaczak
    Level 9  
    Witam,

    jadąc około 100 km na godzinę przełączałem gaz/benzyna aż w końcu auto ruszyło zatrzymałem się zgasiłem odpaliłem działa, byłem w szoku zmieniłem na gaz, znowu na benzynę działa pomyślałem zobaczymy jak ostygnie, zimny cyk i odpalił. Zadaje sobie pytanie gdzie przyczyna zobaczymy rano po nocy może to czujnik położenia wału, ale wydawało mi się że na zimnym będzie miał problem jak to czujnik
  • #8
    Falco76
    Level 25  
    Miałem taki przypadek w Fiacie Uno 1.0 Fire:
    Rano palił zawsze.
    Jak zgasiłem i po chwili zapalałem, to palił.
    Jak zgasiłem i po 30 minutach próbowałem zapalić, to nie paliL.
    Po zgaszeniu i odczekaniu 3-4 godzin palił.

    Walczyłem z tym chyba 2 miesiące. Skończyło się na zakupie wtrysku na szrocie za ok 150zł. Wtryskiwacz zacierał się od temperatury.
  • #9
    kopaczak
    Level 9  
    u mnie jest przeciwieństwo tego
    zimy nie chce odpalić lub zaczyna szarpać odpalę na gazie poczekam z 1 min i już na benzynie jest ok, powiem jeszcze lepiej w robocie będzie stał 8 godzin będzie na niego świeciło słońce to odpali rano będę chciał odpalić i jest problem (gdzie lub w czym szukać usterki)