Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowanie częstotliwością - zewnętrzne zasilanie

30 Aug 2015 21:01 609 4
  • Level 2  
    Witam serdecznie.

Na początku zaznaczę, że przygodę z elektroniką zacząłem niedawno - jestem początkującym.

Mam problem z prawidłowym podłączeniem komponentów w układzie.

Zamierzam sterować silnikiem, który potrzebuje min 12V.
    Cały problem polega na tym, że najważniejszym parametrem jest częstotliwość napięcia, niestety nie mam pomysłu w jaki sposób zwiększyć.

Mam dwa źródła zasilania +12V (częstotliwość niska, mierzona multimetrem wynosi 0) oraz +5V] (ze zmienną częstotliwością - sterowaną przez Arduino).

Po podłączeniu samego, drugiego (+5V) zasilania silnik nie działa.

Próbowałem za pomocą transformatora zewnętrznego (sterowany od 1-12/13V) zwiększyć napięcie jednak bezskutecznie.

W jaki sposób podłączyć cały układ abym korzystał z pierwszego zasilania (+12V) ewentualnie z zew. transformatora a jednocześnie miał możliwość zmiany częstotliwości tego napięcia wyższego za pomocą sterowanego zasilania +5V.

Dodam, że nie posiadam profesjonalnego sprzętu.

Czy uda się wykonać zamierzony cel posiadając w/w elementy?

Proszę o pomoc.
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 2  
    Przepraszam jeżeli mieszam.

Zakładając, mamy silnik od wiatraka.
    Zasilany 12V z częstotliwością 1Hz zrobi jeden obrót 360 stopni (czysto teoretycznie).
    Jeżeli zostanie zasilony tym samym napięciem ale z większą częstotliwością np. 50Hz to zrobi 50 obrotów.

Dzięki arduino mogę sterować (zwiększać/zmniejszać) częstotliwość napięcia 5V.