Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość

HONDACX 31 Aug 2015 14:12 13767 15
  • #1
    HONDACX
    Level 13  
    Witam.
    Czy w tej maszynie jest regulacja ząbków transportu?
    Ząbki zbyt wysoko wychodzą (ale i za płytko się chowają) i uderzają w płytkę ściegową - nawet ją podnoszą do góry.
  • #2
    axxx
    Home appliances specialist
    Oczywiście, że jest jak w każdej maszynie.
  • #3
    HONDACX
    Level 13  
    A możesz podpowiedzieć czym i jak ją dokonać - nieprzyjemnie jest jak ząbki walą w płytkę ściegową.
  • #4
    axxx
    Home appliances specialist
    Pod spodem na wałku górnym jest krzywka.Musisz zresztą popatrzeć co współpracuje z dźwigniami transportera.
  • #5
    HONDACX
    Level 13  
    Akurat krzywka jest na wałku dolnym. To ona odpowiada za ruch ząbka transportera. Jednak chodzi mi o regulację.
    Kolego - mam dziwne wrażenie, że strzelasz i jakoś nie trafiasz. Inny post też zaśmiecasz dziwnymi wpisami wprowadzając w błąd.
    Czytaj ze zrozumieniem. :)
  • #7
    HONDACX
    Level 13  
    Ciekawe jak można dokonać pomiarów o których piszesz. Chciałbym to zobaczyć.
    wiesław67 wrote:
    .... trudno jest wszystko opisywac wszystko z detalami.

    i tu tkwi cały problem. To jest maszyna i właśnie opis jest najważniejszy. To dzięki niemu mamy sobie pomagać a nie na oko - bo na oko to chłop w szpitalu się wykończył. Maszyna do szycia jest urządzeniem precyzyjnym. Właśnie dla tego producent robi pewne znaki aby serwis mógł ustawić poprawnie maszynę.
    Teraz juz się takich znaków nie robi - teraz przykłada się przyrząd (za 4 tyś) i ustawia.

    Kilka sów wyjaśnienia - nie naskakuję ale tak jak pisałem nie robi się takich numerów jak kolega ,,Norwidus '' - ja otwieram temat ze znacznikami a kolega ,,Norwidus '' po 3 dniach otwiera swój pisząc - nie do końca wszystko. Co do kolegi ,,Axxx'' to odzywka że da się a nie daje sposobu jest mało elegancka.
    axxx wrote:
    Oczywiście, że jest jak w każdej maszynie.

    Albo sobie pomagamy albo udajemy, że coś robimy i coś pomagamy - coś powiedziane ale nie do końca albo wiem ale nie powiem - wstyd. Nie na tym sprawa polega. Aczkolwiek w innym temacie pomógł bez problemu (za to dostał punkcik - POMÓGŁ) - tak więc za pomoc nagradzam a za głupotę ganię. ;)
    Zobacz kolego " wiesław67", że Ty jakoś nie płaczesz i nie rzucasz się a po zwróceniu uwagi, że coś mi nie pasuje - szybko prostujesz sprawę dopisując uzupełniając swoją wypowiedź. Na tym to właśnie powinno polegać. Zauważ że kolega ,,Norwidus '' z uporem maniaka pisze swoje a potem zadaje pytanie o trzy elementy synchronizacji. Tak więc ustawia intuicyjnie i mu wychodzi lub nie umie tego opisać. Z tego co na PW korespondowałem wywnioskowałem, że jest to człowiek młody ze straszna zaciekłością do swoich opisów i nie przyjmuje, że coś pominął. Ja nie traktuje go jako żadnego wroga z którym mam jakikolwiek zatarg - bo czegoś takiego nie uznaję. Wymiana poglądów to najważniejsza sprawa.
    Uważam, że nie ma żadnego konfliktu - jest tylko duma kolegów.


    PS - kolego " wiesław67" to nie ten temat - tu piszemy o ząbkach transportera a nie o ustawieniu igielnicy itp. O ząbkach pomogłeś mi i uważam, że powinieneś wstawić to w jaki sposób mi pomogłeś. Ja nie wstawiam tego ponieważ to twoja wiedza i powinieneś się nią podzielić. Jeszcze raz dziękuję. :)

    O - tu fajnie to jest opisane i co najważniejsze precyzyjnie (nawet za bardzo ;) ) ale dla kogoś kto zabiera się za ustawienia - całkowicie zrozumiałe. http://serwismaszyn.republika.pl/chwyt.html
    Zasada do wszystkich maszyn.
  • #8
    Norwidus
    Level 16  
    Powtórzę swoje ustawienia maszyny przy tym poście, żeby nie otwierać nowego:
    Transporter:
    Gdy igła schodzi w dół, wtedy ząbki transportera także powinny się chować. Gdy igłę doprowadzimy do 5 mm na płytką ściegową - wtedy ząbki transportera powinny znajdować się na równi z płytką ściegową - takiej regulacji dokonujemy przy poluzowaniu wkrętów na większym kole walcowym, należy pamiętać też, że takie ustawienie dokonujemy na dowolnej długości ściegu, ząbki wtedy powinny być z tyłu na równi z płytką, a nie z przodu.
    Igielnica/chwytacz:
    Pierwsza kreska na igielnicy (górna) powinna się znajdować na równi z górną tulejką w najniższym położeniu igielnicy, następnie gdy kręcąc kołem do siebie (kierunek szycia) druga kreska (dolna) powinna się znajdować na równi z tuleją górną igielnicy. Wtedy ostrze chwytacza powinno się znajdować w osi igły, można ustawiać tak na lewym, środkowym lub prawym położeniu igły, ale najlepiej na lewym, wtedy będziemy mieć pewność, że maszyna nie będzie przepuszczać żadnego ściegu. (UWAGA PORADA! Materiały typu stretch szyjemy na lewym położeniu igły, wtedy udowodniamy sobie, że skok pętlowy jest ustawiony prawidłowo).
    TO JEST SYNCHRONIZACJA GÓRA - DÓŁ
    Naprężenie nitki:
    Naprężenie górnej nitki ustawiamy w ten sposób. Gdy opuścimy stopkę dociskową, i zwiększamy naprężenie powinniśmy wyczuwać swobodny zwiększający opór się nitki. Gdy tak nie jest należy rozebrać naprężacz, wyczyścić poskładać, zdjęcia są na internecie. Między pokrętłem a naprężaczem jest mały wkręt, wystarczy też nim czasem trochę pokręcić, a na pewno zadziała. Naprężenie z bębenka natomiast powinno być 1/3 mniejsze. Gdy nie wyczuwalny jest opór - także należy wyczyścić bębenek.
    Najważniejsze rzeczy!
    Odległość ostrza chwytacza od igły powinna się mieścić w zakresie 0,2 - 0,5 mm!
    Ostrze chwytacza nad otworem w igle na lewym położeniu igły powinno się znajdować 0,2 mm!
    Dodaję zdjęcia dolnej i górnej kreski igielnicy!
    Dolna kreska, gdy będzie się znajdować na wysokości górnej tulejki, w tym momencie ostrze chwytacza powinno się znajdować w osi igły, nad otworem igły - (w lewym położeniu) 0,2 mm
    Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość
    Górna kreska, gdy będzie się znajdować na wysokości górnej tulejki, to oznacza najniższe położenie igły.
    Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość
    Ważne jak dla mnie każdym elementem jest to - iż podciągacz znajduje się w tej pozycji:
    Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość
    Wtedy koło pasowe, walcowy typu palec i stożkowe z jednym wkrętem znajduje się w tej samej pozycji:
    Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość Singer Łucznik 834 - Regulacja ząbków transportu - wysokość
    Jest to dla mnie ważny element - ponieważ zachowuje się równowagę góra-dół, wtedy naprawdę łatwiej przeprowadza się wszelkie regulacje.
    Ustawiam tak każdą maszynę Singer/Łucznik serii 5xx/8xx ponieważ w tych maszyn ustawienia są te same. Każda z tym maszyn, które już naprawiłem, naprawdę działa. Polecam takie ustawienia i trzymania się się zasad, a na pewno nie uszkodzimy maszyny.
    Dodam jeszcze jedno: Odległość ostrza od igły ustawiamy koszem chwytacza, który znajduje się pod nim samym. Życzę udanych ustawień.
  • #9
    jakub.nawrot
    Level 10  
    A ja mam dodatkowe pytanie. Transporter (ząbki) wychodzi ponad płytkę na pewną wysokość. Popychacz tego segmentu wisi na takim wałęczku mimośrodowym, któym można ustawić jak wysoko ząbki muszą wychodzić ponad płytkę.

    Jakie jest prawodłowe ustawienie? Ktoś może go podać? Jak wysoko musi "wychodzić" transporter ponad płytkę?
  • #10
    nitro78
    Level 11  
    jakub.nawrot wrote:
    Jakie jest prawodłowe ustawienie? Ktoś może go podać? Jak wysoko musi "wychodzić" transporter ponad płytkę?


    Wystarczy 1/2 wysokości transportera
  • #11
    jakub.nawrot
    Level 10  
    nitro78 wrote:
    jakub.nawrot wrote:
    Jakie jest prawodłowe ustawienie? Ktoś może go podać? Jak wysoko musi "wychodzić" transporter ponad płytkę?


    Wystarczy 1/2 wysokości transportera


    Dzięki za odpowiedź. Jak zdefiniowana jest "wysokość transportera"? Chodzi o wysokość samych "łyżew" z zębami?

    (teraz zauważyłem, że ten wątek jest dla Łucznika 834, ja mam 884 ale pewnie zasada będzie taka sama.
  • #12
    nitro78
    Level 11  
    jakub.nawrot wrote:
    (teraz zauważyłem, że ten wątek jest dla Łucznika 834, ja mam 884 ale pewnie zasada będzie taka sama.


    Tak to samo.
    Połowa wysokości ząbków, może być minimalnie wyżej.
  • #14
    Dolores94
    Level 1  
    Witam Was, a ja mam pytanie jak odblokować ząbki transportu. Szyłam dwie godziny i nagle ząbki się zatrzymały. Przy cofaniu chodzą, ale do przodu znów stoją i nie przesuwają materiały. Czy jest gdzieś coś magicznego co to odblokuje? Nie mam pojęcia jak je zablokowałam... Pomóżcie proszę...
  • #15
    kacpergamer2
    Level 1  
    Witam jak rozwiązałeś swój problem dostałem łucznika 834 i też mam problem że transporter haczy o płytkę ściegową?
  • #16
    nitro78
    Level 11  
    Jak transporter haczy o płytkę, to trzeba zdjąć płytkę, poluzować śrubki które trzymają transporter i go dobrze ustawić.