Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1996r 2.0 Benzyna

globusek14 31 Sie 2015 22:30 1377 6
  • #1 31 Sie 2015 22:30
    globusek14
    Poziom 31  

    Witam,
    Samochód: Vectra B 1996r 2.0 B+LPG

    Rozpoczęło się od wymiany magistrali wodnej w warsztacie samochodowym. Rozbierany był kolektor dolotowy i wężę podciśnień.Wcześniej było wszystko w porządku.

    Problemem jest to, że czasami na wolnym biegu obroty zwiększają się do 2500, natomiast spadają w momencie gdy puszczam sprzęgło i ruszam z miejsca.
    Problem ten jest najbardziej uporczywy w przypadku gwałtownego hamowania.
    Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Gdy zwalniam pomału (redukując biegi i obroty) to obroty spadają poniżej 1000 i wszystko jest w porządku. Jednak jak zatrzymują się 'gwałtownie' to obroty zostają na 2500 obrotów ze sprzęgłem wciśniętym w podłogę.

    Drugim problemem jest, że przy gwałtownym dodaniu gazu gdy samochód jest na wolnych obrotach obroty pierw spadają do 200-300 (czasami nawet samochód gaśnie) dopiero po chwili załapuje i wchodzi na wysokie obroty.

    Podobnie jest przy jeździe: przy 2000 obrotów i gazie w podłogę przez 1-2 sekundy prędkość ani obroty nie zwiększają się, następnie obroty wzrastają do 2500 i to samo i powyżej 2500 obrotów dopiero działa normalnie.

    Odnośnie pierwszej usterki moim zdaniem coś źle zostało złożone w kolektorze dolotowym i pobierane jest 'lewe' powietrze do układu. W momencie jak poczuje opór (gdy puszczam sprzęgło) wszystko się normuje.

    Odnośnie drugiej usterki obwiniałbym przepustnicę bądź czujnik przepustnicy.



    Podpiąłem pod aplikację ScanMyOpel i odczytałem błędy:

    1. P0120-01 Throttle Position Sensor Voltage High
    Throttle position sensor voltage is greater than 4.9 (Short circuit to voltage or circuit interruption). Above condition must be fulfilled for at least 0.2s. Replacement Value: Trouble code P0100 not present: The control unit calculates with a throttle valve angle resulting from the engine speed and the air mass. Trouble code P0100 present: The control unit calculates with a throttle valve of 4.2 *. Effect: Fuel tank ventilation valve control is locked. The fuel tank ventilation valve is actuated at a minimum level. All adaptations are locked. With trouble code P0100 recognised: The oxygen sensor control is locked.
    2. P0130-02 O2 Sensor Circuit Voltage Low
    Engine not in operating condition: Start Restart Deceleration fuel cut-off Full load Engine idling Coolant temperature is greater that 43*C or Engine running in load range Coolant temperature is greater thatn 40*C Oxygen sensor control limit lean was reached for 10 s. Fuel tank ventilation valve closed Following trouble codes not stored: P0443 Oxygen sensor heating actuated for 5.0s at 100%. After oxygen sensor heating period has elapsed, oxygen sensor voltage is less that 0.06V. (Short circuit to ground or circuit interruption) Above conditions must be fulfilled for at least 5.0s. Effect: The Oxygen sensor control and the fuel tank ventilation valve control are locked. The fuel tank ventilation valve is actuated at a minimum level.
    3. P0325-04 Knock Sensor No Signal
    Engine not in operating condition: Engine stationary Start Restart Coolant temperature is greater that 0*C. Mass air is greater that 0.19 g/stroke Knock sensor signal (average value) is greater that 4.61 V Above condition must be fulfilled for at least 2.0 s. Replacement Value: Mass air is greater that 0.19 g/stroke For safety reasons, the control unit retards the spark angle by 3.4 *CA per each half term of the crankshaft up to a maximum of 12 *CA. Mass air is less that 0.19 g/stroke. The control unit advances the crank angle by 0.375 *CA every 0.8s, until the original spark angle is attained. Effect: The knock control is locked.



    Również odczytałem parametry i sygnał czujnika położenia przepustnicy pokazuje cały czas 4.98 V bez znaczenia na położenie przepustnicy (pozycję pedału gazu).

    0 6
  • #2 01 Wrz 2015 05:45
    Montrres
    Poziom 21  

    globusek14 napisał:

    Rozpoczęło się od wymiany magistrali wodnej w warsztacie samochodowym


    Skoro robił to warsztat to reklamuj.

    globusek14 napisał:
    Odnośnie drugiej usterki obwiniałbym przepustnicę bądź czujnik przepustnicy.


    Na jakiej podstawie? Sprawdziłeś? Diagnostyka na początek.

    Ja bym na Twoim miejscu sam tego nie ruszał. Jak ktoś to robił to niech poprawia.

    0
  • #3 01 Wrz 2015 10:17
    globusek14
    Poziom 31  

    Samochód do warsztatu dojechał na holu ponieważ nie było płynu chłodzącego co groziło zagotowaniem się silnika. W warsztacie powiedzieli, że według nich wszystko jest ok, zrobili tak jak ma być, a dlaczego tak się dzieje to nie wiedzą i nie mogą mi pomóc ponieważ samochód dojechał na holu i nie mają pewności że takiej sytuacji nie było wcześniej.

    Pisząc na forum logiczne jest, że chcę otrzymać odpowiedź odnośnie problemu bądź sposobu jego rozwiązania. Odpowiedzi tylpu "oddaj do warsztatu" bądź "dlaczego to dlaczego to" są tutaj bezużyteczne.

    0
  • #4 01 Wrz 2015 10:30
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Skoro dla Kolegi rada zrobienia diagnostyki jest bezużyteczna, to nie wiem jak mamy pomóc w naprawie auta. Jakieś propozycje?

    0
  • #5 03 Wrz 2015 10:01
    Montrres
    Poziom 21  

    globusek14 napisał:
    Odpowiedzi tylpu "oddaj do warsztatu" bądź "dlaczego to dlaczego to" są tutaj bezużyteczne.


    Widzisz... jako klient stawiasz sprawę jasno... Przed naprawą nic takiego się nie działo a teraz się dzieje. Coś zrobiliście źle. Krótka piłka.

    A skoro masz opory przed reklamacją do które masz prawo to nie wiem jak Ci pomóc.
    Pamiętaj, ze jak zaczniesz grzebać sam to później nikt nie uwzględni reklamacji.

    0
  • #6 03 Wrz 2015 11:27
    darkomanta
    Poziom 14  

    Witaj. Jeżeli nie chcesz reklamować fuszerki to do sprawdzenia ( i ewentualnej wymiany) masz czujnik położenia przepustnicy, sondę lambda i czujnik spalania stukowego. Na początek jednak sprawdź stan przewodów i złączy tych czujników, panowie mogli coś naderwać, uszkodzić itp. Przemyj styki złącz, które mogły się zabrudzić. Tak jak koledzy wyżej radzili przydała by się lepsza diagnostyka, pozwalająca na sprawdzenie parametrów podejrzanych czujników (op-com, tech itp.) Do sprawdzenia też podciśnienia, pod kątem prawidłowości podłączenia oraz ewentualnych pęknięć i przetarć. Mnóstwo porad odnośnie twoich problemów znajdziesz tu lub tu i jeszcze tu. Pozdrawiam.

    0
  • #7 03 Wrz 2015 18:07
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bez diagnostyki to można gdybać lub wymieniać pół auta. Zamykam.

    0