Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ sterowania wózk still R70-16T zasada działania

01 Wrz 2015 01:28 1989 9
  • Poziom 24  
    Dlaczego w wózku jeśli silnik elektryczny jest wyłączony a prądnica działa to silnik diesla jest "zaduszany" i gaśnie po sekundzie?

    Chciałbym zrobić do tego wózka układ regulacji napięcia podawanego na silnik.
    I teraz lepiej byłoby to zrobić na tyrystorach i jakimś prostym układzie sterowania czy jakieś mosfety / igbt? Jakie środki są potrzebne na to? Prąd silnika 150A, napięcie chyba 110V.
  • Poziom 26  
    Nie rozumiem twojego opisu.
    Czy chodzi ci o to, że nie podajesz napięcia wzbudzenia na silnik elektryczny, a generator jest wzbudzony?
    Jeśli tak, to objaw prawidłowy.

    Przecież to steruje się wzbudzeniem prądnicy i silnika. Przy czym musi być zabezpieczenie przed podaniem prądu wzbudzenia generatora, gdy na silnik nie podano wzbudzenia.
    Napięcie wzbudzenia masz na tabliczce znamionowej. Na silnik podajesz pełne, a na generator łagodnie narastające (żeby nie szarpało wózkiem).
  • Poziom 24  
    marek_ka napisał:
    Nie rozumiem twojego opisu.
    Czy chodzi ci o to, że nie podajesz napięcia wzbudzenia na silnik elektryczny, a generator jest wzbudzony?
    Jeśli tak, to objaw prawidłowy.

    Przecież to steruje się wzbudzeniem prądnicy i silnika. Przy czym musi być zabezpieczenie przed podaniem prądu wzbudzenia generatora, gdy na silnik nie podano wzbudzenia.
    Napięcie wzbudzenia masz na tabliczce znamionowej. Na silnik podajesz pełne, a na generator łagodnie narastające (żeby nie szarpało wózkiem).


    Ogólnie prądnica ma napięcie wzbudzenia 24V a obecnie jest na 12V ale prędkość silnika zasilonego z prądnicy jest ok.

    A dlaczego jest prawidłowy? Nawet jak podłącze na krótko poza układem sterowania to tak się dzieje. Na silniku jest 12V i na prądnicy jest 12V.
    Z charakterystyki magnesowania wiem, że E prądnicy jest zależne od Φ.
    Regulator na 4 tyrystorach by się sprawdził?
  • Poziom 24  
    Sterowanie napięciem wzbudzenia zrobię na układzie z PWM (przetwornica DC-DC).
    Czy tam jest jakieś zabezpieczenie przed zwarciem i prądnica zadusza silnik diesla jak zostanie zdjęte wzbudzenie z silnika?
  • Poziom 26  
    Nie wzbudzony silnik jest dla prądnicy zwarciem, dlatego zdusza ci silnik spalinowy.
    Fabryka zaprojektowała sterownik do tego wózka i najlepiej naprawić oryginalny.
    W tym sterowniku masz mostek H do zmiany kierunku silnika napędowego i sterownik PWM do regulowania wzbudzenia prądnicy.
  • Poziom 24  
    To prądnica będzie wtedy na zwarciu to rozumiem. Obcowzbudna ma duży prąd zwarcia i napięcie na zaciskach spada. I ten prąd zwarcia który zwiera zaciski A1 i A2 twornika prądnicy hamuje silnik? Działa jak hamulec?
  • Poziom 24  
    Dobra prądnica ma ciężko i hamuje dieslowski silnik. Rezystor od pedału gazu ma zmienną rezystancję od 2 do 3,7kΩ. Teraz pytanie czy po włączeniu i podaniu np. 1-2V na wzbudzenie silnika przy nie wciśniętym pedale, będzie dla prądnicy zwarciem? Bo chcę zrobić tak, że ustawiam kierunek jazdy i wciskam pedał gazu i powoli mi jedzie. Zmianę kierunku jazdy zrobiłem. Kwestia teraz sterowania przez PWM prądu wzbudzenia.
  • Poziom 26  
    Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy.
    Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami.

    Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka.
  • Poziom 24  
    marek_ka napisał:
    Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy.
    Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami.

    Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka.


    Ze zmianą kierunku nie mam problemu. Myślę, że problemem może być właśnie zaduszenie silnika diesla przy mały wzbudzeniu. Bo chciałbym tak:
    -Wybrać kierunek jazdy ale wózek stoi dopiero jak wciskam pedał gazu to jadę.
  • Poziom 24  
    Napięcie wzbudzenia 24V, prąd 14A. Akumulator w wózku 12V.
    Chcę kupić taki regulator w zakresie od 0-24V i prądzie 15A. Czy ktoś widział takie rozwiązania? Rezystor od pedału gazu przy puszczonym pedale gazu ok 3,3kΩ przy wciśniętym 5,02kΩ.