Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ sterowania wózk still R70-16T zasada działania

elektronikq 01 Wrz 2015 01:28 1329 9
  • #1 01 Wrz 2015 01:28
    elektronikq
    Poziom 24  

    Dlaczego w wózku jeśli silnik elektryczny jest wyłączony a prądnica działa to silnik diesla jest "zaduszany" i gaśnie po sekundzie?

    Chciałbym zrobić do tego wózka układ regulacji napięcia podawanego na silnik.
    I teraz lepiej byłoby to zrobić na tyrystorach i jakimś prostym układzie sterowania czy jakieś mosfety / igbt? Jakie środki są potrzebne na to? Prąd silnika 150A, napięcie chyba 110V.

  • #2 03 Wrz 2015 20:33
    marek_ka
    Poziom 26  

    Nie rozumiem twojego opisu.
    Czy chodzi ci o to, że nie podajesz napięcia wzbudzenia na silnik elektryczny, a generator jest wzbudzony?
    Jeśli tak, to objaw prawidłowy.

    Przecież to steruje się wzbudzeniem prądnicy i silnika. Przy czym musi być zabezpieczenie przed podaniem prądu wzbudzenia generatora, gdy na silnik nie podano wzbudzenia.
    Napięcie wzbudzenia masz na tabliczce znamionowej. Na silnik podajesz pełne, a na generator łagodnie narastające (żeby nie szarpało wózkiem).

  • #3 11 Wrz 2015 17:21
    elektronikq
    Poziom 24  

    marek_ka napisał:
    Nie rozumiem twojego opisu.
    Czy chodzi ci o to, że nie podajesz napięcia wzbudzenia na silnik elektryczny, a generator jest wzbudzony?
    Jeśli tak, to objaw prawidłowy.

    Przecież to steruje się wzbudzeniem prądnicy i silnika. Przy czym musi być zabezpieczenie przed podaniem prądu wzbudzenia generatora, gdy na silnik nie podano wzbudzenia.
    Napięcie wzbudzenia masz na tabliczce znamionowej. Na silnik podajesz pełne, a na generator łagodnie narastające (żeby nie szarpało wózkiem).


    Ogólnie prądnica ma napięcie wzbudzenia 24V a obecnie jest na 12V ale prędkość silnika zasilonego z prądnicy jest ok.

    A dlaczego jest prawidłowy? Nawet jak podłącze na krótko poza układem sterowania to tak się dzieje. Na silniku jest 12V i na prądnicy jest 12V.
    Z charakterystyki magnesowania wiem, że E prądnicy jest zależne od Φ.
    Regulator na 4 tyrystorach by się sprawdził?

  • #4 19 Wrz 2015 20:15
    elektronikq
    Poziom 24  

    Sterowanie napięciem wzbudzenia zrobię na układzie z PWM (przetwornica DC-DC).
    Czy tam jest jakieś zabezpieczenie przed zwarciem i prądnica zadusza silnik diesla jak zostanie zdjęte wzbudzenie z silnika?

  • #5 20 Wrz 2015 14:38
    marek_ka
    Poziom 26  

    Nie wzbudzony silnik jest dla prądnicy zwarciem, dlatego zdusza ci silnik spalinowy.
    Fabryka zaprojektowała sterownik do tego wózka i najlepiej naprawić oryginalny.
    W tym sterowniku masz mostek H do zmiany kierunku silnika napędowego i sterownik PWM do regulowania wzbudzenia prądnicy.

  • #6 21 Wrz 2015 09:51
    elektronikq
    Poziom 24  

    To prądnica będzie wtedy na zwarciu to rozumiem. Obcowzbudna ma duży prąd zwarcia i napięcie na zaciskach spada. I ten prąd zwarcia który zwiera zaciski A1 i A2 twornika prądnicy hamuje silnik? Działa jak hamulec?

  • #7 26 Wrz 2015 23:19
    elektronikq
    Poziom 24  

    Dobra prądnica ma ciężko i hamuje dieslowski silnik. Rezystor od pedału gazu ma zmienną rezystancję od 2 do 3,7kΩ. Teraz pytanie czy po włączeniu i podaniu np. 1-2V na wzbudzenie silnika przy nie wciśniętym pedale, będzie dla prądnicy zwarciem? Bo chcę zrobić tak, że ustawiam kierunek jazdy i wciskam pedał gazu i powoli mi jedzie. Zmianę kierunku jazdy zrobiłem. Kwestia teraz sterowania przez PWM prądu wzbudzenia.

  • #8 27 Wrz 2015 18:58
    marek_ka
    Poziom 26  

    Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy.
    Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami.

    Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka.

  • #9 27 Wrz 2015 21:57
    elektronikq
    Poziom 24  

    marek_ka napisał:
    Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy.
    Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami.

    Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka.


    Ze zmianą kierunku nie mam problemu. Myślę, że problemem może być właśnie zaduszenie silnika diesla przy mały wzbudzeniu. Bo chciałbym tak:
    -Wybrać kierunek jazdy ale wózek stoi dopiero jak wciskam pedał gazu to jadę.

  • #10 07 Paź 2015 20:15
    elektronikq
    Poziom 24  

    Napięcie wzbudzenia 24V, prąd 14A. Akumulator w wózku 12V.
    Chcę kupić taki regulator w zakresie od 0-24V i prądzie 15A. Czy ktoś widział takie rozwiązania? Rezystor od pedału gazu przy puszczonym pedale gazu ok 3,3kΩ przy wciśniętym 5,02kΩ.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME