Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera

matek45 01 Wrz 2015 09:24 2622 11
  • #1 01 Wrz 2015 09:24
    matek45
    Poziom 14  

    Witam,
    posiadam seata ibizę wersja 6l z 2002 roku. Chcę dodać do niego nowy kluczyk, gdyż z komisu dostaliśmy tylko jeden i jak się zgubi to będzie kicha :/
    Do tej pory odczytałem kod PIN z liczników, kupiłem nowy kluczyk (zwykły, bez pilota - dziś idę go dociąć) oraz transponder ID48. I teraz mam do Was kilka pytań:
    1. Transponder NIE jest prekodowany, ale dla wersji immo III i mniej podobno nie jest to problemem. Czy to jest prawda?
    2. Jeśli chciałbym dodać dodatkowy pilot do samochodu, to muszę się kierować tylko częstotliwością sygnału czy jeszcze zwracać na coś uwagę? Obecny pilot to HELLA 434MHz. Rozumiem, że najlepiej to kupić używany pilot seata i go zakodować zgodnie z instrukcją, ale jeśli chciałbym kupić nowy pilot (takie uniwersalne piloty na allegro nie są drogie) to jeśli częstotliwość się zgadza to taki też zakoduję?

    Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.

  • #2 01 Wrz 2015 15:36
    matek45
    Poziom 14  

    Pojawił się nowy problem! Grot już przefrezowany i można przekręcić stacyjkę, więc wziąłem się za adaptację nowego kluczyka. Odpalam program VCDSLite 1.2 i wchodzę w 17-instruments. Następnie loguję się (login-11) i wpisuję kod pin poprzedzony cyfrą 0. Niestety wyskakuje ostrzeżenie: "login lost due to dropped session".

    Sprawdziłem jeszcze raz w vag commanderze czydobrze spisałem kod pin. Słyszałem, że czasami trzeba podać kod pin z silnika, a nie liczników, jednak mi program się nie łączy z silnikiem (mam 1.4 w benzynie).
    Ma ktoś może instrukcję jak dodać kluczyk w programie vag commander?

  • Pomocny post
    #3 01 Wrz 2015 17:10
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Odpuść tego Commandera. Skoro podał zły PIN to lepiej nie dodawać nim kluczy bo uwali Ci licznik.
    PIN w liczniku i ECU jest identyczny.
    Nie kupuj pilotów uniwersalnych - nowy z serwisu lub używka.

  • #4 01 Wrz 2015 23:27
    matek45
    Poziom 14  

    Jest instrukcja w sieci, jak dodawać kluczyk. Nie wiem czy mogę tutaj podać link na forum seata, więc dam tylko cytat:

    Cytat:
    Jeszcze dodam, że mi się mimo posiadania pinu nie udało przez VAGa (próbowałem wersją 3.11), ale zaprogramowałem za pomocą vag-commandera.

    Czyli kod pin jest dobrze odczytany, tym bardziej, że przebieg samochodu podał poprawnie.

    Co do kluczyka to myślałem o używce, ale większość jest w kiepskim stanie wizualnym. Chciałem też taki z wysuwanym grotem (scyzoryk czy jakoś tak), dlatego moje pytanie brzmiało czym się kierować przy kupnie kluczyka. Może jakieś serie np. 5FA.


    Dodano po 37 [minuty]:

    Dobra, update! Jak już wcześniej wspominałem, podpiąłem się za pomocą programu vag eeprom programmer i uzyskałem informacje jak na zdjęciu "3". Immo3, czyli pastylka id48 nie prekodowana powinna być dobra.

    Programem VAG Commander mogę połączyć się z licznikiem i odczytać kod pin (taki sam jak w poprzednim programie), ale nie mogę połączyć się ze sterownikiem silnika [zdjęcie 4 i 5]! Niby identyfikuje go w menu głównym, ale po wejściu w "Engine Control Unit" nie może się połączyć (info w pasku na dole na zdjęciu 5).
    Pomyślałem sobie: "I tak mam już PIN to spróbuję zakodować nowy kluczyk." Wybieram opcję "Key learning", wpisuję pin, liczbę kluczy, wybieram samochód z listy i .... I nic! Program nie może nawiązać połączenia (device not responding) Problem dokładnie taki sam, jak przy odczytywaniu pinu z silnika :/

    Czy pin rzeczywiście jest zły? A może to wina kabla? Przesyłam jeszcze wsad z licznika, może ktoś jest na tyle ogarnięty, żeby to sprawdzić. Z góry dzięki za każdą pomoc!

  • #5 02 Wrz 2015 12:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli PIN masz poprawny to użyj programu VAG-COM.
    Łączysz się z licznikiem, wybierasz LOGOWANIE, wpisujesz PIN poprzedzony zerem, później adaptacja, kanał 21 i tam wpisujesz ile ma być kluczy, testuj, zapisz i wkładasz po kolei klucze do stacyjki i każdym włączasz na chwilę zapłon.

  • #6 02 Wrz 2015 14:12
    matek45
    Poziom 14  

    Vag-com w jakiej wersji? Słyszałem, że ten program nie chodzi na windows 7. Prawda to?

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Sprawdziłem programem Vag com i wyswietla się na licznikach "FAIL". Może kod rzeczywiście jest źle odczytany. Czy ktoś z forumowiczów byłby w stanie go odczytać z pliku .bin?

  • Pomocny post
    #7 02 Wrz 2015 16:25
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Oczywiście że musi być pełna wersja.
    Na 64 bitach nie działa.
    Działa VCDS Lite.
    PIN: 53xx, jest powtórzony we wsadzie 3 razy.
    Zobacz w blokach pomiarowych czy czasem nie masz aktywnej blokady czasowej i czy pasuje Ci nowy transponder - blok 23 i 24.
    Widać po wsadzie że immo jest w liczniku więc klucze koduje się po zalogowaniu do licznika w kanale 21 adaptacji.

  • #8 02 Wrz 2015 18:45
    matek45
    Poziom 14  

    Chodziło mi bardziej o wersje 311 lub 409, a nie pełna/trial. Ale to nic, bo mam vcds lite.

    Co do sprawdzenia transpondera w blokach, to muszę włączyć zapłon (pozycja ON) nowym kluczem?

    Co do pinu, to próbowałem od początku taki wpisać i za każdym razem wyświetla się "FAIL" i w programie w górnym prawym rogu: "Login Lost due to dropped session.."
    Zobaczę jeszcze tę blokadę czasową.


    @grala1, dziękuję, że mi pomagasz!

  • #10 02 Wrz 2015 22:37
    matek45
    Poziom 14  

    Dobra, właśnie zrobiłem "pomiary" i wklejam wyniki.
    Na początku sprawdziłem blocki, o których mówiłeś:
    1. Skan przy starym kluczyku (działającym):
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera

    2. Następnie zamieniłem kluczyk na nowy, który chciałbym dodać:
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera

    Następnie próbowałem się zalogować przy pomocy kodu PIN: (0)53XX :D i oczywiście napiś "Fail" na zegarach i komunikat w programie, o którym już wcześniej pisałem.
    3. Zrzut ekranu po wpisaniu pinu na nowym kluczyku:
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera

    4. I na starym kluczyku (działającym):
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera


    Czy te wartości jakoś wyjaśniają sprawę dlaczego nie mogę się zalogować?

    Dodano po 11 [minuty]:

    I jeszcze sprawa samego kabla. Posiadam w tej chwili dwa kable: jeden VAG KKL, a drugi VAG K+CAN, którego użyłem do odczytu kodu PIN.
    Gdy podłączam ten drugi (K+CAN) to wyskakuje mi okienko w vcds:
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera
    ale nie mogę wejść do niektórych fukcji (w tym 17-instruments), bo kabel nic nie wykrywa.

    Natomiast jak podłączę KKL, to wyskakuje okienko:
    Seat Ibiza 6l 2002r - Adaptacja nowego kluczyka - typ immobilizera
    i można wybierać już różne opcje, kabelek działa świetnie.

    Pomimo, że ten K+CAN był droższy, bo kosztował mnie 70zł. to nie poradził sobie z niektórymi funkcjami w VCDS (a miał opto/iso: YES). Nawet po wejściu w opcję OBD II, wyświetlił się komunikat, że auto nie jest kompatybilne z OBD-II!!!
    Po zamianie kabelka na ten tańszy (~30zł KKL), samochód już pozytywnie przeszedł test OBD-II.

  • #11 03 Wrz 2015 06:30
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Masz aktywną blokadę czasową w liczniku.
    Zostaw włączony zapłon na 20 min i po tym dopiero się loguj.
    Widać ile jest czasu w tych screenach - 18-20 min.

  • #12 03 Wrz 2015 09:14
    matek45
    Poziom 14  

    Nowy transponder pasuje? Dzisiaj po południu sprawdzę jeszcze raz jak spadnie wartość w tym okienku do zera, bo teraz nie mam dostępu do samochodu.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    @grala1 MISTRZU! Poczekałem aż czas zejdzie do zera, bez problemu się zalogowałem i dodałem kluczyk :)
    Wielkie dzięki za pomoc! Jesteś już jedną z nielicznych osób, która ratuje to forum, bo pomagasz, a nie jak czyta się na innych wątkach: "nie uda ci się", "idź do specjalisty, bo coś zepsujesz" itp.
    DZIĘKI!!!

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo