Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson SR50 - gubi iskre na wolnych obrotach

rafaello12098 01 Wrz 2015 20:16 1446 14
  • #1 01 Wrz 2015 20:16
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Mam simsona ktory jak jest zimny to zapali za pierwszym no moze czasami za drugim i pracuje jak powinien ( no moze troche czasami szarpie ) ladnie sie wkreca na obroty i schodzi, ladnie trzyma niskie obroty. Lecz po przejechaniu 2 km simson czasami gasnie na wolnych obrotach. Gdy sie go popiluje na wysokich to jak mu sie odejmie manetki to gasnie i puzniej trzeba z popychu palic ale jak juz zapali to trzyma wolne obroty w miare ( troche nierowno pracuje ale nie gasnie ). Troche to trudno wytlumaczyc bo sprawa jest lekko skomlikowana ale mam nadzieje ze mnie z grubsza zrozumieliscie. Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki
    To co w nim bylo niedawno wymienione:
    - kondensator napewno na 100% sprawny
    -przewod od swiecy razem z fajka
    -cewka zaplonowa
    -przerywacz
    -swieca
    -gaznik
    Prosze mi nie pisac zebym wymienil swiece czy kondensator poniewaz testowalem tego simsona na 6 siwecach i na kazdej tak samo sie zachowywal, gaznik tez niedawno czyscilem, wszystkie przewody sprawdzalem po cztery razy.
    Swieca ma idelany kolor lekko brazowa (kawowa) wiec mieszanka paliwowo powietrzna jest idealna. Mi sie juz pokonczyly pomysly

    Ps. Wiem ze takich tematow bylo setki ale jak je czytalem to zaden nie rozwiazal mojego problemu

    0 14
  • #2 01 Wrz 2015 20:35
    temprawg
    Poziom 17  

    Zapytam czy podstawiałeś nową świece, świecę która na pewno działa w innym sprzęcie?
    Na co dzień robię ogary, komary a ostatnio rower z silnikiem.
    Miałem podobny problem, podstawiałem świece mam ich ze 20. Wkurzyłem się i kupiłem NGK B6HS, wkręciłem i kurdę jak ręką odjął.
    Tu może (ale niekoniecznie) leżeć problem.
    Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach.

    Czy sprawdziłeś poprawne ustawienie zapłonu?

    Czy zapłon jest czysty (nie ma śladów korozji?)
    Tak miałem z ogarem 200. Jeździłem normalnie. Odstawiłem na tydzień a jak chciałem odpalić po tygodniu to ni cholery. Już nawet ojca podejrzewałem ze pod moją nieobecność go spartolił. Po pół dnia ustawiania i sprawdzania zapłonu go rozkręciłem i okazało się że wdała się ruda na śrubie platynki. Po wymianie odpalał od dotknięcia.

    Na teraz tylko takie pomysły mi przychodzą do głowy.

    P.S. Pozdrawiam kolegę z fajnym zabytkiem :)
    P.S. 2. Dorzuć zdjęcie

    0
  • #3 01 Wrz 2015 21:02
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Świeca była testowana w wsk 125 wiec raczej jest dobra. To musi byc cos innego niz swieca.
    Zapłon jest ustawiony ze tak powiem ksiazkowo, przerwa na platynkach wynosi 0,4mm tyle samo co na siwecy.
    Piszcie jakie macie pomysly moze cos pominąłem a moze czegos nie sprawdzilem. Mi sie juz wyczerpaly:)

    P.S Jutro wrzucę fotke bo dziś juz nie dam rady

    0
  • #4 01 Wrz 2015 21:09
    temprawg
    Poziom 17  

    Wyczerpanie pomysłów znam z autopsji i człowiek często opuszcza błache rzeczy.
    Fajka/przewód sa w porządku? Nie przebija? Sprawdzałeś kompresje?

    0
  • #5 02 Wrz 2015 15:23
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Simsona testowałem na dwóch fajkach:
    -pierwsza ngk
    -Druga niemarkowa, wykrecilem ja z wsk
    Przewód nowy wiec powinien byc raczej dobry
    O kompresji to nie pomyslalem ale wydaje mi sie ze to nie kompresja poniewaz on przygasa tylko czasami a nie zawsze
    A o jakim przebiciu mówisz?

    0
  • #6 02 Wrz 2015 15:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    rafaello12098 napisał:
    Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki

    Usterka świecy.
    temprawg napisał:
    Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach.

    Nie tak do końca.
    Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?

    0
  • Pomocny post
    #7 02 Wrz 2015 16:20
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa.
    Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień świecę skoro łapie przebicia.

    1
  • #8 02 Wrz 2015 18:36
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Cewka w statorze była niedawno wymieniona na nową chociaż jak testowałem stara to wytwarzała prąd lecz nie było iskry dlatego wymienilem. Powinna byc raczej sprawna skoro nowa.

    Jaka powinna być długość iskry na przewodzie WN?

    Na wszystkich świecach które testowałem występuje ta sama sytuacja czyli iskra słaba i ucieka na boki :(

    Gaźnik był regulowany nie jednokrotnie. Simson nie gaśnie na ciepłym silniku zawsze tylko w sytuacjach np. pracuje simson na wolnych obrotach i przy ruszaniu jak go dobrze nie wkrece na obroty to nawet jezeli troche spadnie z obrotow (poniżej biegu jałowego) to potem juz sie nie wkreci na takie jak powinien tylko zgasnie. Przy dobrze pracujacym silniku simson powinien przygasnac przy ruszaniu ale po wcisnieciu sprzegla znowu wkrecic sie na obroty a u mnie gasnie.

    Mam nadzieje ze mnie troszke zrozumieliście, sprawa nie jest taka prosta do wytłumaczenia przez internet

    P.S piszcie co wam przyjdzie na mysl[/spoiler]

    1
  • Pomocny post
    #10 02 Wrz 2015 21:00
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon.
    Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?

    1
  • #11 03 Wrz 2015 15:19
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Łożyska wału korbowego mają sie dobrze, gorzej jest z uszczelniaczem od strony zapłonu ponieważ sączy się olej, gdy odkręcę obudowę (karter) zapłonu to caly karter jest w oleju, ale zapłon jest suchy
    Wydech jest w stanie dobrym lecz jest słabo dokręcone kolanko (wczesniej nie przywiazywałem do tego takiej uwagi)
    cylinder w stanie dobrym nie ma zadnych zarysowan czy progu
    tłok wraz z pierścieniami był wymieniany jakoś dwa lata temu (przejechane około 1tys km) ponieważ chciałem zaoszczędzić i kupiłem tanią benzynę przez ktora tłok skleil mi się z cylindrem i trzeba było wymienić,

    Dodam że simson z biegu jałowego ładnie wkręca sie na wysokie obroty, tylko jeżeli zejdzie z obrotow poniezej biegu jałowego to w tedy gasnie (nie ma różnicy czy przepustinca bedzie otwarta czy zamknieta)

    0
  • #12 03 Wrz 2015 15:32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wymień oba uszczelniacze.

    0
  • #13 05 Wrz 2015 22:20
    temprawg
    Poziom 17  

    Chyba jednak nie ominie cię kwestia remontu i wymiany uszczelniaczy.

    0
  • #14 06 Wrz 2015 15:08
    rafaello12098
    Poziom 9  

    Właśnie kombinowalem tak żeby nie trzeba było remontować, ale cóż jak widzę to konieczność. Szkoda więc w takim razie wstrzymuje temat do póki nie przeprowadze remonty. Narazie Simson jest mi potrzebny więc nie będę w nim rozpolawial silnika. Myślę że na jesieni się za to zabiorę albo wiosny. Jak go zrobię to wszystko napiszę, może się komuś to jeszcze przyda.
    Pozdrawiam :)

    0
  • #15 06 Wrz 2015 21:17
    temprawg
    Poziom 17  

    No cóż. Na razie możesz się tak po telepać ale sezon zastoju się zbliża to i czas może się znajdzie.
    Z doświadczenia dodam że skoro już będziesz rozpoławiać to wymień wszystko co należy.
    Nie warto robić półśrodkami bo może się okazać że po miesiącu trzeba jeszcze raz robić np. łożyska.

    0