Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

orange/neo24 - zrywa synchronizację połączenia.

ascorp 01 Wrz 2015 20:56 726 9
  • #1 01 Wrz 2015 20:56
    ascorp
    Poziom 17  

    Witam, miesiąc temu zwiększyli mi prędkość internetu do 20Mb/s fajnie, ale zrywa połączenie. Przeglądając różne strony zaciekawiła mnie taka informacja odnośnie parametrów linii, według obrazka poniżej, oraz rozpiski po lewej tłumienie linii mam idealne (blisko centralka?), ale według marginesu zakłóceń "duże problemy". Dzwoniłem dwa-trzy tygodnie temu do działu technicznego to miła Pani powiedziała mi, że łącze samo musi się "ułożyć" i mam czekać...no dobra ale minął już miesiąc i jest cały czas tak samo,ktoś może coś więcej powiedzieć o moich parametrach linii ? Dzwonić jeszcze raz do orange, co mówić ?

    orange/neo24 - zrywa synchronizację połączenia.


    Przed zmianą na 20Mb/s miałem 10Mb/s i takie parametry :

    orange/neo24 - zrywa synchronizację połączenia.

    Wtedy na słabszych routerach (ZTE i pentagram) zrywało połączenie, dopiero po zakupie netgear było ok.

    p.s. testowane 2 inne routery, jak również testowane na pierwszym gniazdku tel. w domu, odłączając telefony (parametry niemal identyczne)

    0 9
  • #2 02 Wrz 2015 02:39
    Epic
    Poziom 28  

    Czy któryś z modemów jest w stanie podać ilość błędów jakie występują na linii?

    Połączenie zrywa losowo, czy po jakimś określonym czasie/obciążeniu?

    Po wykluczeniu problemów z podłączeniem i kablami w lokalu, obstawiałbym wadliwy DSLAM w skrzynce Orange. Przy rozłączaniu lub dużej ilości błędów powinien zmniejszyć synchronizacje.

    0
  • #3 02 Wrz 2015 14:17
    Rognor
    Poziom 21  

    ascorp napisał:
    Dzwonić jeszcze raz do orange, co mówić ?
    Że zrywa synchronizację i mają to naprawić (sprawdź też czy nie masz szumów i trzasków w telefonie).
    ascorp napisał:
    Wtedy na słabszych routerach (ZTE i pentagram) zrywało połączenie
    A nie powinno przy tak dużym zapasie.

    Epic napisał:
    Przy rozłączaniu lub dużej ilości błędów powinien zmniejszyć synchronizacje.
    Nie powinien, synchronizuje się "książkowo" dla 6 dB (z drobną niedokładnością). Gdy zakłócenia są większe to dalej będzie 6 dB tyle że synchro niższe, a zaraz potem sobie 6 skoczy w górę (gdy zakłócenia znikną).

    Tutaj powinie zareagować DLM, ale nie ma ochoty. U mnie zrywając po 200-500 razy dziennie też nie miał ochoty, dopiero z tydzień piekła dodawał mu chęci obniżki o 20% co poprawiało sprawę na 100-200 zerwań dziennie. W końcu mając dość wolałem przedzwonić linię. Nie wszyscy tak mają, niektórzy przy dużo mniejszych problemach zjadą szybko np. z 12448 na 1920.

    1
  • #4 02 Wrz 2015 16:51
    ascorp
    Poziom 17  

    Epic napisał:
    Czy któryś z modemów jest w stanie podać ilość błędów jakie występują na linii?

    Połączenie zrywa losowo, czy po jakimś określonym czasie/obciążeniu?


    Nie posiadam modemu, który podaje ilość błędów.

    Na 90% połączenie zrywa tylko pod obciążeniem i wcale nie musi być to pobieranie pliku, tylko np. gra online (css).

    Przy pobieraniu plików dziwnie się zachowuję, rozpoczyna pobieranie, pwoli nabiera prędkości dochodzi do ok 20Mb/s i zaczyna spadać powoli..nieraz do zera i zrywa połączenie, a nieraz schodzi do ok 5Mb/s i tak zostaje.


    W telefonie słychać delikatne szumy , ale trzasków raczej brak.

    Ok dziś jak znajdę chwilę czasu to zadzwonię bo na tą czynność potrzeba nawet półgodziny...

    0
  • #5 29 Wrz 2015 12:10
    ascorp
    Poziom 17  

    Odświeżam temat, zgłosiłem problem do orange...wysłano zlecenie do techników, przyszedł sms z powiadomieniem "usterka usunięta"....pół roku temu miałem tak samo z tym sms a w sumie nic się nie poprawiło.

    Od tego momentu 3-4 dni niby internet chodzi lepiej tzn, osiąga prędkość 20Mb/s, nie rozłącza, może 1-2 razy na dobę.

    Nadal jest inny problem, np. grając sobie w CS, (rozgrywka 60 minut jeden serw.) mam ping bite 70 , 0 loss, 0 choke, fajnie pięknie...ale jak rozłączy mi połączenie adsl (lub po prostu mija 24h i odnawia) i ponownie zaskoczy (ok 1min, może mniej) to ping podskakuje do 100 , 30 loss, 15 choke i tak zostaje, zaczynają się spore lagi, jak dla mnie coś nie tak z połączeniem adsl ? Sprawdzam w tym momencie dane z routera i wszystko wygląda identycznie (synchronizacja) jak sprzed rozłączenia ;/
    Co pomaga, ale nie zawsze za pierwszym razem ? Wyłączenie routera na 10-30s i włączenie go, identyczna spraw dzieje się na ZTE jak i NETGEAR...

    p.s. na infolinii orange była ciężka przeprawa, odebrała Pani ze wschodnim akcentem i czytała z kartki, na siłę wmawiając mi złe ustawienie modemu...dla niej internet działał bo cytuje "dochodzi połączenie i jest odbierane...", ale w końcu wymusiłem wezwanie techników.

    0
  • #6 29 Wrz 2015 20:56
    mazi292
    Poziom 16  

    Po 1 to nie ma czegoś takiego jak ułożenie się linii, kompletny idiotyzm.
    Po 2 skoro masz szumy w słuchawce to mogą być dwie opcje:
    : jaki masz telefon? bezprzewodowy? jeśli tak to na bezprzewodowych są takie delikatne szumy aczkolwiek nie zawsze
    druga sprawa to linia, czyli jakieś doziemienie skoro szumi, masz nową linię więc powinno być ok, bez szumów

    0
  • #7 29 Wrz 2015 21:17
    ascorp
    Poziom 17  

    Nie wiem już co to może być ;/ testowałem bez telefonów, podpinając router zaraz na wejściu kabla do domu, co to znaczy "masz nową linię" ?

    Dobra a gdyby coś faktycznie zakłócało to jest to możliwe aby tak się zachowywało połączenie, że są problemy aż do czasu restartu modemu ?

    0
  • #8 29 Wrz 2015 21:40
    mazi292
    Poziom 16  

    Kurcze sory, myślałem że masz nową usługę a to tylko zwiększenie prędkości.

    Jest to możliwe a skoro testowałeś na 2 routerach to raczej niemożliwe że oba są walnięte choć i tego wykluczyć się nie da. Czasami się tak dzieje przez przegrzanie routerów, jest bardzo gorący i się wysypuje ale to tylko przykład.
    Najlepiej jakbyś pożyczył od kogoś router i sprawdził bo inaczej to wróżenie z fusów.

    0
  • #9 29 Wrz 2015 21:53
    ascorp
    Poziom 17  

    Linia stara, zauważyłem, że czasami spada mi na chwilę SNR margin do 3.5, a czy jest możliwe, że jak na chwile skoczy w dół to w centralce coś się włącza no nie wiem jakiś tryb awaryjny i tak się internet zachowuje do momentu restartu połączenia ?

    0
  • #10 29 Wrz 2015 22:12
    mazi292
    Poziom 16  

    Nie nie ma takiego czegoś jak tryb awaryjny, skoro snr pływa zacznij od podmiany routera na testy.

    Jeśli to nie da rezultatu to do poprawy linia w szczególnosci skoro szumi w słuchawce, no chyba że podmień mikrofiltr na nowy i zobacz wtedy.

    0