Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

simson s 70 - Poszukiwanie tłoka, Pełny wymiar

mechanik34 01 Sep 2015 23:24 2646 8
  • #1
    mechanik34
    Level 12  
    Witam.
    Poszukuję tłok do simsona s 70 1 szlif na pełną średnicę 45,25.Produkowane są na wymiar 45,22.Jak by się trafił MZA lub Almot na średnice około 45,23 to będe zadowolony.Dałem do szlifu cylinder i szlifierz o 1,5 setki zrobił więcej a ja lubię jak jest wszystko szczelnie dopasowane.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Spróbuj w Motorpolu w Opolu na Armii Krajowej. Albo w sklepie Pod Wską we Wrocławiu przy Dubois. Telefony znajdziesz w sieci.
  • #3
    mechanik34
    Level 12  
    Dzięki wiem ze istnieją 45,23 ale setka lub dwie więcej tłok będzie szczelniejszy .Już tak robiłem i się sprawdza
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 41  
    To ile dokładnie średnicy ma cylinder?
    Dokładnie, idealnie a i tak się zatrze.
    Nawet przy obecnej sytuacji z tłokiem MZA silnik też się zatrze przy pierwszym pełnym otwarciu przepustnicy.
    Po kilku tysiącach kilometrów pierścienie zaczną dzwonić i odcinać obroty.
    Alternatywą jest drogi tłok ZT-Tuning.
  • #5
    mechanik34
    Level 12  
    z tego co wiem to 45,25 lub więcej nie mam przyrządu.Tłok ma napis 45,22 ale luz minimalnie większy od wymaganego.ma 2 setki to 2 a nie 3,5 itd.Poza tym cylinder tylko honowany i nie polerowany.Powierzchnia tłoka też ma się dotrzeć.
    Powiem jakie mam doświadczenie.Kiedyś robiłem silnik z Jawki 50 i trafił mi się cylinder po szlifie z tłokiem który nie miał wyczuwalnego luzu mocno wychonowany i dopasowałem pierścienie od Simsona. Docieranie zaczęło się ze silnikiem od pralki dolewając olej do wału tak przez 3 tygodnie było.Potem 3 litry benzyny z olejem 1:15 wypalone bez wsiadania, potem 1:20 delikatna jazda nie przekraczając połowy skoku gazu.Po 1000 km olej 1:25 i to w zimną pogodę tak około +8 stopni na terenie do 4 km i chłodzenie nawet zagrzać nie pozwoliłem.Po 1500 km przebiegu stopniowo wybierałem co 100 km coraz większe otwarcie przepustnicy i silnik trudno było zagrzać a kompresja taka ze można było stać na starterze, ciąg pod górę jadąc na 30 % otwarcia przepustnicy nie tracił obrotów.Przez cały czas najłagodniej przyspieszałem jak się tylko dało.I tak docieranie spowodowało że silnik chodził jak po tuningu trudno osiągając temperaturę, zawsze rękę na cylindrze dało się utrzymać.
    Na innym Simsonie też tak zrobiłem i też się udało.Teraz mam cylinder DDR s 70 trochę kanały przelotowe zwiększę na dół i myślę o pierścieniu chromowanym jak były w Polsce robione do trabanta a to ten sam materiał na cylindrach .Preparat Militec 1 też się sprawdził a na wale awaryjne łożysko 6204 zastąpię NJ 204
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 41  
    To na ile setek chcesz spasować tłok z cylindrem? Na jedną, dwie setki? Pierścienie też na żyletkę chcesz spasować? Potem chcesz przez rok silnik docierać?
    Zmierz lepiej stożkowość tłoka na wysokości denka i zaraz pod pierścieniami. Tłoki do Simsona mają tam średnicę o 0.03-0.05 mm mniejszą od wymiaru nominalnego i zawsze w tym samym miejscu się zacierają.
    Po co chcesz jeszcze tuningować cylinder DDR S70, który sam w sobie jest "rarytasem"?
    Łożysko wałeczkowe można zastosować wyłącznie przy przełożeniu kosza sprzęgła z uzębieniem prostym, zastosowanie ma sens tylko na wale od strony sprzęgła. Łożyska wałeczkowe nie mogą przenosić obciążeń osiowych powodowanych fabrycznym przełożeniem o uzębieniu skośnym (śrubowym).
    Jeśli mówisz o awaryjnym łożysku 6204, to pewnie masz na myśli te od strony zapłonu, a tam konstruktorzy wprowadzili planowane postarzanie i łożysko zużywa się szybciej z powodu braku smarowania. Ja przejechałem już ponad 38000 km na jednej parze łożysk 6204 i nadal się one dobrze trzymają.
  • #7
    mechanik34
    Level 12  
    najmniej ile pasowałem to 1,5 setki a docieraniem się nie przejmuję ile muszę tyle będzie ważne żeby dojechać a czas pokaże kiedy silnik zrobi sie coraz żwawszy.Pierścienie z własnego doświadczenia pasowałem najmniej 2 setki na zamku a potem same się dotarły mając max 4 setki więcej się nie zwiększało a to dla tego ze nigdy nie mniej oleju daję niż 1:25 i ustawiam gaźnik na brązowe spalanie tej mieszanki.Zauważyłem że mimo częstszego czyszczenia głowicy dłużej wał wytrzymuje a Militec 1 z K2 dodatkowo redukuje tarcie aż moc się odczuwa większą.Taki mam zwyczaj jak widzę blokadę mocy to ją delikatnie usuwam obniżając kanały przelotowe w stronę wału o 1 mm bez wpływu na żywotność.
    Łożysko NJ 204 testowałem w Simsonie po stronie magneta po stronie skrzyni może być tylko 6204 i rolkowe dobrze się sprawowało DKF DDR. Wiem ze istnieją łożyska wzmocnione na materiale bo spotkałem się z takimi w przekładni na wale kardana od samochodu Hummer .i szukam sklepu z taki produktami.
    Wszelka wiedza z 20 lat doświadczeń będzie wykorzystana wał oczywiście z wypełniaczami lepsze sprężanie w skrzyni korbowej daje lepsze smarowanie i moc.Na lepsze wzmocnienie silnika jest cylinder nicasilowy lepszy od DDR ale 600 zł za coś co daje pojemność 90ccm i większe spalanie to bez sensu.Szukam wiedzy na temat tłoka 1 pierścieniowego jak on się sprawuje. Co do pasowania dodam tyle że po dotarciu eksperyment wykazał że delikatnie linie obróbki miałem przytarte nic więcej dlatego przez szczelność były takie osiągi.Wiadomo takie coś wymaga więcej oleju do paliwa
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Smarowanie 1:50, a jeździłem także przy stosunku 1:60.
    Fabrycznie w cylindrach Simsona dolne krawędzie okien przelotowych są niżej niż skok tłoka - na wysokości ok. 46 mm, gdzie skok tłoka wynosi 44 mm + doliczyć jakieś 0.5 mm offsetu pomiędzy tłokiem a tuleją w GMP. Takie obniżanie okien jest wręcz niewskazane.
    Łożysko wałeczkowe po stronie zapłonu - bez sensu, jakie tam są obciążenia. W motocyklach cross standardem jest łożysko wałeczkowe po stronie sprzęgła - ze względu na siłę rozdzielającą przy działaniu przekładni sprzęgła. Rzadko kiedy łożyska wałeczkowe są po obu stronach wału korbowego (np. Husaberg 4T).
    Czy wał z wypełniaczami coś daje - sam nie wiem, ale wyważenie wału do tłoka jest wtedy całkiem skopane.
    Cylinder Reso S60 nicasil za 600 zł to niestety konstrukcyjnie lipa i osiągi też niezbyt szczególne.
    Tłok jednopierścieniowy - zapominasz o ring flutter na wysokich obrotach, ale wówczas natychmiastowe spuchnięcie przypomni Ci że masz do czynienia z produktem marki MZA. Po poprawieniu stożkowości tłok dopiero nadaje się do użytku.
  • #9
    mechanik34
    Level 12  
    zawsze moc rosła przy obniżaniu okienek zwiększając ich przepustowość