Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault scenic 1 ph2 - ciągle uszkadzający się regulator napięcia

02 Wrz 2015 22:07 1155 14
  • Poziom 9  
    witam
    problem polega na bardzo szybko rozgrzewającym się mostku prostowniczym w alternatorze (po około minucie nie można dotknąć ) i uszkadzającym się regulatorze, wg mnie właśnie od tej temperatury. Nie ma dużego prądu, w granicach 4-6A na biegu jałowym. Alternator był 2x u fachowca który zajmuje się tylko tym, wiec zakładam że jest na 100% dobry.
    komputer nie pokazuje żadnych błędów
    ale lampka ładowanie nie świeci się (ani po przekręceniu stacyjki ani po uruchomieniu silnika) niestety podświetlana jest diodą i nie można jej w prosty sposób wymienić/sprawdzić.
    napięcie na wzbudzeniu po przekręceniu kluczyka pojawia się.
    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
    Gdzie szukać usterki?
    ps. prąd po wyłączeniu auta to około 50mA więc chyba nie ma zwarcia

    auto to renault scenic 1 ph2 2.0 16v automat
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 17  
    Napisz jaki to typ alternatora,jakiej marki regulator zmieniłeś?
  • Poziom 9  
    alternator to jakiś chińczyk bez numerów
    ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam)
    i jest dokładnie ten sam efekt,
    do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
  • Poziom 14  
    matteo_ napisał:
    Alternator był 2x u fachowca który zajmuje się tylko tym
    to wracaj do niego
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 43  
    matteo_ napisał:
    Nie ma dużego prądu, w granicach 4-6A na biegu jałowym


    A skąd , źle mierzysz.
    Sama pompa paliwa, grzałka sondy, wtryski i reszta elektryki w tym skrzynia to w meganie 1,6 , 15A u ciebie jeszcze więcej.
    Może też być walnięty akumulator i ponad 40A łądowanie nie spadnie.
  • Poziom 43  
    Jeśli dwa alternatory parzą po minucie pracy w benzynowym silniku to raczej jak kolega wyżej podmień na próbę jakiś inny akumulator. Nic tam nie żre na tyle prądu na takie objawy.
  • Poziom 9  
    pomiar prądu rzeczywiście źle zrobiłem, ten prąd to tylko prąd ładowania akumulatora jaki idzie na resztę auta nie mam pojęcia, nie mam odpowiedniego miernika.
    Zamieniłem dziś akumulator na inny z drugiego auta i efekt taki sam.
    Dziwi mnie fakt że jeżeli jest zwarcie gdzieś w układzie to dlaczego dopiero po włączeniu zapłonu?
    oddałem auto mechanikowi ma posprawdzać, ale mam jakieś przeczucie że nic nie znajdzie
    czy możliwe że na przykład masa silnika jest skorodowana ? i minus idzie po jakimś przewodzie z czujnika albo czegoś innego?
  • Poziom 14  
    matteo_ napisał:
    czy możliwe że na przykład masa silnika jest skorodowana ? i
    na skrzyni, bardzo często
  • Poziom 9  
    okazało się że akumulator pobierał tak duży prąd, był zupełnie rozładowany. jak widać miernik za 10zł jest do niczego. mechanik naładował aku i jest narazie dobrze. Czy to możliwe żeby alternator nie dawał rady naładować akumulatora, się przegrzewał i uszkadzał się regulator?
    aku jest nowy, ma może 2 miesiące
  • Poziom 43  
    Możliwe ,wtedy altek pakuje aby nadgonić na maxa i robi sie gorący.To ze nowy nie ma znaczenia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    matteo_ napisał:
    jak widać miernik za 10zł jest do niczego

    To teraz napisz w jaki sposób dokonałeś pomiaru prądu.
  • Poziom 9  
    miernik ustawiłem na zakres 10A i podłączyłem pomiędzy +aku i przewód zasilający aku
  • Poziom 20  
    matteo_ napisał:
    miernik ustawiłem na zakres 10A i podłączyłem pomiędzy +aku i przewód zasilający aku


    W czasie pracy alternatora nie wolno zdejmować klemy z akumulatora, bo grozi to uszkodzeniem mostka albo regulatora właśnie...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To zmierzyłeś prąd jaki pobiera/oddaje akumulator a nie to co oddaje alternator.
    Wiesz o tym że nie wolno odłączać klem akumulatora w czasie gdy silnik pracuje?
    Wątpię abyś ich nie rozłączał bo ten miernik nie wytrzymałby prądu jaki pobiera rozrusznik.
    Do tego używa się miernika cęgowego, który jest dużo droższy od Twojego.
    Wątpię aby winy był tu akumulator bo jak widać pobierał mały prąd a gdyby był rozładowany to byś słyszał to po pracy rozrusznika.