Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 1,9dci - kipi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

02 Wrz 2015 22:56 2394 16

  • Poziom 6  
    Witam
    Mam problem z płynem chłodniczym w Renault Laguna 1,9dci (88KW/120KM)
    Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia podczas odkręcania korka zbiorniczka podnosi się płyn troszkę wykipi i opada auto nie ma utraty mocy poziom oleju nie ulega zmianie nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie. Była robiona uszczelka pod głowicą ok 2,500 tyś km temu i do tej pory było wszystko oki. Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał podobne problemy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Po co odkręcasz korek jak auto jest nagrzane? Nie jest to zbyt bezpieczna operacja.

    Cytat:
    myślę że na 90% szczeliła uszczelka pod głowicą:-( ale zanim zaczniesz to rozbierać to wyjmij TERMOSTAT! możliwę że to jest przyczyną:-)) i oby tak lepiej to było to:)) powodzenia:))


    Co się stanie jak wyjmę termostat? Mam odpalić silnik i co....?

  • Poziom 6  
    Witam
    Układ odpowietszyłem troszkę pomogło ale jeszcze jest nie tak jak powinno.
    Dzisiaj sprawdzałem układ wykrywaczem dwutlenku węgla na obecność spalin w układzie chłodzenia i nic nie pokazuje więc raczej uszczelka jest ok.
    Czy to możliwe że blok gdzieś jest walnięty?
  • Poziom 14  
    Nie sądzę, już prędzej głowica
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zawsze przy nagrzanym silniku po podczas odkręcania korka wyleci płyn.
    Po co go odkręcasz?
    Czy jak nie odkręcisz to coś się dzieje?

  • Poziom 6  
    Jak nie odkręcić to robi się ciśnienie w układzie dużo wyższe niż normalnie bo wąż chłodnicy jest ciężko nagiąć.
  • Admin grupy Samochody
    Węże od chłodnicy robią się ciepłe?
    Wentylator chłodnicy uruchamia się?

  • Poziom 6  
    Węże od chłodnicy są ciepłe i górny i dolny wentylator się załącza.
  • Poziom 14  
    Maras32 napisał:
    i dolny
    wymyj chłodnicę
  • Poziom 38  
    Zacznij od sprawdzenia korka na zbiorniku wyrównawczym jak kolega w 3 poście sugerował.
  • Poziom 25  
    Co to za pomysły: zdemontuj termostat, wyjmij chłodnicę...? Skoro układ działa. Silnik się nie grzeje. To po co odkręcać korek i cudować?
  • Poziom 38  
    Falco76 napisał:
    Skoro układ działa. Silnik się nie grzeje. To po co odkręcać korek i cudować?

    Maras32 napisał:
    Jak nie odkręcić to robi się ciśnienie w układzie dużo wyższe niż normalnie bo wąż chłodnicy jest ciężko nagiąć.

    Takie odkręcanie korka, to rzeczywiście cudowanie, ale sprawdzenie korka w tej sytuacji, czy zaworki w nim są sprawne, to już nie nazwałbym cudowaniem, bo to może zapobiec na trasie rozerwaniu węża lub chłodnicy.
  • Poziom 25  
    Zgadza się. To już było napisane we wcześniejszych postach. Denerwują mnie diagnozy wystawiane przez internet zaraz po zgłoszeniu awarii: przykład - jako jedna z pierwszych: to głowica ....
    Sprawdźmy to, co nie generuje kosztów a potem zajmijmy się poważniejszymi sprawami. Sprawdzenie korka - ok, odkręcanie korka przy nagrzanym układzie - lekko mówiąc niebezpieczne. Chłopak wymieniłby już termostat, chłodnicę, wyremontowałby głowicę (popychacze, uszczelniacze...), skoro już wszystko rozkręcone, to wymieniłby pompę wody i napinacz - jednym słowem mówiąc "remont".
    Postępujmy tak jak logika podpowiada a nie stawiajmy diagnoz z kapelusza!
  • Poziom 38  
    Falco76 napisał:
    Sprawdźmy to, co nie generuje kosztów a potem zajmijmy się poważniejszymi sprawami.

    Mam identyczne podejście, jak przyczyna usterki nie jest oczywista.

  • Poziom 6  
    Całą przyczyną całego zamieszania był blok silnika.