Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen Golf 4 - jaki silnik

84828 03 Sep 2015 14:23 41184 51
Automation24
  • #1
    84828
    Level 9  
    Witam,
    Mam zamiar kupić Golfa 4 i nie wiem jaki silnik wybrać do niego.
    Chcę go zgazować albo już kupić w gazie (sekwencja).
    Ja osobiście nie znam się dużo na tym ale czytałem różne fora internetowe i mam zamiar kupić 1.6 8v (sr, 102km) albo 2.0 8v nie wiem który byś cie mi radzili.
    Na początku myślałem o 1.8t ale odradzili mi gazowanie silnika z turbiną.
    Chciałbym żeby mi mało palił dlatego chcę gaz ale taż potrzebuje żeby się nie wlekł po drodze.
  • Automation24
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Ja osobiście celowałbym w 2.0 8V, silnik o sprawdzonej konstrukcji (tylko trzeba szukać niezajechanego). Ale musisz mieć świadomość tego z czym wiąże się posiadanie samochodu z silnikiem o pojemności 2L.
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Alfred_92 wrote:
    Ale musisz mieć świadomość tego z czym wiąże się posiadanie samochodu z silnikiem o pojemności 2L.


    1.4 to omijaj z daleka.
    Mam 1.6 8V i 2.0 8V - oba w LPG.
    Spalanie podobne więc lepiej brać 2.0 bo jeżdzi się dużo lepiej.
    Miałem jakiś czas temu 1.8 20V w LPG - szedł dużo lepiej niż 2.0 (tyle że jak czuć moc dopiero przy wyższych obrotach) a spalanie też podobne.
  • Automation24
  • #4
    Montrres
    Level 21  
    A co stoi na przeszkodzie aby był to diesel?
    Jakie trasy planujesz? Miasto? Dojazd do pracy?
    Jeśli chcesz benzynę to tylko 2.0 8V.
    Te 1.8T to też fajne motory. Silnik jest już trochę na rynku. Mechanicy i gaziarze go znają. Z zagazowaniem nie ma problemu o ile zrobi się to porządnie.
    Pozdrawiam!
  • #5
    84828
    Level 9  
    A o ile więcej pali 2.0 8v niż 1.6 8v ?

    Jak diesel to 1.9 tdi ale go nie zgazuje a chodzi mi o to aby było jak naj taniej.

    A co do tras to raczej miasto, dojazd do pracy chociaż dłuższe traski też wchodzą w grę ale bardziej bym skupił się na mieście.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Mam jeszcze 1 pytanko do tego co wcześniej napisałem.
    Lepiej według was szukać coś tu w Polsce czy jednak dać trochę kasy na sprowadzenie z niemiec ?
  • #6
    Alfred_92
    Level 33  
    @Montrres Znaleźć 1.8T w dobrym stanie mechanicznym to już jest nie lada wyczyn.
    A co do sprowadzania samochodów z za granicy to wydaje mi się że jeżeli nie masz kogoś znajomego kto mógłby zrobić Ci to za przysłowiowe "dziękuję" to raczej Ci się to nie opłaci, dzisiaj te samochody tam mają też spore przebiegi i nikt się tam nad takimi wiekowymi samochodami za bardzo nie rozczula.
  • #7
    84828
    Level 9  
    Mam tam jakiegoś znajomego co sprowadza z niemiec samochody ale i tak pewnie z opłatami wszystko wyszło by mi kolo 1500 zł wiec nie wiem czy lepiej szukac czegos tu u nas czy raczej za granicy o te 1500 zł tańszego.
  • #8
    Alfred_92
    Level 33  
    Jak z opłatami wyszło by Cię 1500zł to można się jeszcze nad tym zastanowić. Ale jeżeli już to szukać młodszych egzemplarzy. A tak wgl. to dlaczego Golf, przecież na rynku jest naprawdę mnóstwo ciekawszych aut w podobnym przedziale cenowym.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    84828 wrote:
    A o ile więcej pali 2.0 8v niż 1.6 8v ?

    Może litr więcej, czasem nawet potrafi spalić mniej.
    Większy silnik to mniejszy wysiłek dla niego więc mniejsze spalanie.
  • #10
    Montrres
    Level 21  
    84828 wrote:
    Jak diesel to 1.9 tdi ale go nie zgazuje a chodzi mi o to aby było jak naj taniej.


    Wolne żarty albo brak jakiejkolwiek wiedzy.
    Nie skomentuję. Ile Ci spali? 5l/100km? Za dużo? Ja Alhambrą z AFN'em robię po mieście góra 6,5. A pamiętaj, że gaz to dodatkowy kosz przy przeglądzie i naturalnie oprócz filtrów paliwa i oleju masz także filtr gazu. Koszty eksploatacji to nie tylko paliwo. No i mniejszy bagażnik. A o osiągach nie wspomnę... Diesel ma większy moment obrotowy nawet jak go porównasz do tego 2.0 8V.

    Alfred_92 wrote:
    @Montrres Znaleźć 1.8T w dobrym stanie mechanicznym to już jest nie lada wyczyn.


    Niestety to prawda.
  • #11
    84828
    Level 9  
    Sprawdzałem ile pali 1.9 tdi to pisali że srednio 6l/100km wiec 6*4,20zł = 25+zł a 1.6 8v spali 9l/100km gazu wiec 9*1,9zł = 17zł więc to jest różnica okolo 8zł na 100km a mi chodzi aby jak najtaniej było.
  • #12
    Montrres
    Level 21  
    Człowieku Ale to nie tylko koszt gazu! Ile spalisz benzyny zanim przełączysz na gaz? Liczysz benzynę za ok 50 zł miesięcznie? Zimną nawet 100zł? Do tego przegląd droższy i filtr gazu.
    Pomyśl, a nie rzucaj danymi znalezionymi w sieci. Poza tym ten 1.6 pali znacznie więcej niż 9l. Stary silnik i spokojnie 10 możesz liczyć. Zwłaszcza zimą.
    Zrobisz jak uważasz. Jak więcej nie w temacie się odezwę.
    Pozdrawiam!
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tyle tylko mości panowie, że silniczków 1.4/1.6 jest zatrzęsienie, a większych i lepszych jak na lekarstwo - w dodatku za sporo większe pieniążki. Proponuję się więc zastanowić - przy dłuższych trasach, benzyny wychodzi niewiele, aluminiowy silniczek szybko się rozgrzewa. Zakup i eksploatacja z LPG wychodzi sporo taniej niż diesla, który co prawda potrafi być bezawaryjny i bezobsługowy, ale tylko przez pierwszych 0,5mln km - a tyle z reguły mają sprowadzone "TDI-ki",
  • #14
    proxi777
    Level 12  
    ze diesel tanszy w eksploatacji? haha dobre. ja mm golfa 1.6 sr w lpg wiescie pali 10.5 gazu z klima a przelaczenie na gaz trwa jakas minute a w zimie do 3 minut - te silniki szybko sie nagrxewaja. porownaj ceny filtrow diedla i benzyny, w benxynie duzo tansxe.
    niech sie zepsuja wtryski czy pompa albo dwumas koszt w tysiacach.
    w benzynie caly remont silnika z tobocizna kosztuje max 2000 zl

    pamietaj nie kupuj 16 zaworowych silnikow bo sa bardziej awaryjne niz 8v (jezeli zalezy ci na kasie)
    zauwaz że bardzo malo jest silnikow 1.6 i 2.0 8v do sprzedania bo sa Nie awaryjne

    Dodano po 3 [minuty]:

    i przy wyprzedzaniu diesel tak kopci ze oddychac sie nie da jak jest w poblizu. jak dojezdzasz do pracy 3-4 km to w zimie diesel nie nagrzeje sie do 90 stopni a benzyna po 1 km juz jest nagrzana


    Moderated By manta:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które ciężko jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

    Ostrzeżenie.

  • #15
    kakibara
    Level 34  
    w 2000 roku kupiłem audi 1.9 tdi 90 km, które paliło mi między 4.5 - 7 l / 100km w trasie w mieście średnio 6,5 l. sharanem 110km afn jeździłem 4 lata i nigdy w mieście nie spalił mi 6.5 l ON, tylko więcej w zimie załancza się dogrzewanie i na krótkich odcinkach w mieście sharan pali 8 skromnie do 10 l/100km, odłączysz dogrzewacz, zasłonisz chłodnicę może mu pomożesz ale w to nie uwierzę i od razu wspomnę, że miałem wszystko sprawne, ustawione i nie zapieczone. z laweta jak jedziesz za tirem może spalić nawet mniej niż 6. jedyna zaleta to zbiornik 100l. do tego po 120 km/h staje się nieprzyjemnie głośny.
    dla autora z możliwych i łatwo osiągalnych tylko i wyłącznie 1.6 102 km, super się gazuje, i w trasie można jechać sobie w miarę przyzwoicie 1.4 wyje do 80 km/h a póżniej tylko już wyje.
    w tych czasach tylko lpg, swojego czasu przez 11 miesięcy zrobiłem 144 tys km autem z gazem niech tylko zostawił mi 5 zł z 100km. obecnie mam diesla ale jak widzę cene lpg to mnie krew zalewa, ale jeżeli ktoś potrzebuje zaoszczędzić to tylko instalacja.
    p.s. w Polsce jest też wielu pasjonatów, fanatyków, pedantów, posiadaczy aut , którzy dbają o samochody i może się okazać, że od "kolegi wujka" mogłeś kupić auto w lepszym stanie niż od "dziadka z 1939 roku z południowych landów RFN".
  • #16
    wichurewicz
    Level 25  
    Ale od fanatyka, pedanta lub pasjonata nie kupi tanio, a cały czas się ten motyw przewija - jak najtaniej, jak najtaniej, z Niemiec nie sprowadzę bo w kraju są już sprowadzone tańsze. O tym, że Niemiec nie jest idiotą i tanio nie odda dobrego egzemplarza - ani słowa.
    Naprawdę tanio to jest w Pandzie albo Matizie na gaz. Ewentualnie w Dacii Logan.

    Jak już koniecznie musi być Golf (choć nie wiem czemu, ciasny, paliwożerny, kradną na potęgę), to z silnikiem 2.0 8V 115 KM. OC będzie większe niż za 1.4 lub 1.6, spalanie porównywalne do tych dwóch, ale przynajmniej jakoś to się odpycha i trudno ten silnik popsuć.
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    wichurewicz wrote:
    OC będzie większe niż za 1.4 lub 1.6, spalanie porównywalne do tych dwóch, ale przynajmniej jakoś to się odpycha i trudno ten silnik popsuć.

    Przy pełnych zniżkach to kwota 20zł.
    Ja drugi raz nie kupiłbym 1.6 bo opłaty i spalenie podobne do 2.0 a jazda zupełnie inna.
  • #18
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Dlatego odrzuciłbym golfa od razu za niska klasę wozu i przereklamowane opinnie, i marne silniki benzynowe z wyjatkiem 1,8T. Osobiście wolałbym 2,0T od renaulta 165/170KM. Równie trwały, a ekonomiczniejszy- silnik nie do zajechania . Zadbana lagune, czy megankę kupisz 10 razy łatwiej niż golfa w rozsądnym stanie. Okomforcie bezpieczeństwie nie bede sie rozpisywał, i nie wierze z własnej praktyki w wyjatkowa awaryjnośc tych wozów. Maja swoje słabe punkty jak inne marki, i trzeba być tego świadomym, a po co przepłacać za znaczek na masce zdezelowanego auta uchodzącego za lepszą marke.
    Szukałbym ( dla ekonomii i LPG) peugeota 406 z silnikiem 1,8 117KM. Montowałem koledze gaz w takim wozie 4 lata temu i do tej chwili jeździ bezproblemowo ze spalaniem miasto max 10-11, trasa długa na wakacje 7,5 LPG, średnio 8-9 w cyklu mieszanym- auto kombi.
    Ceny filtrów LPG 20 zł na 20 tys. km i +60 zł na przeglądzie. Koszty benzyny w prawidłowo zamontowanej instalacji sa znikome, w zime tankuje za 50 na miesiąc, a w lato raz na 3 miesiące. W zime diesel koło komina pali 8-10 litrów ropy, a w samochodzie premanentne zimno, chyba, że webasto, ale tez pali.
    Pierwsza lepsza naprawa w dieslu to tysiące zł. Kolega miał sharana z AFN-em i musiał w po dwóch latach "taniej" jazdy wsadzić 5 tys na wymiane słupka i ogarniecie reszty "przy okazji". Auto wiecznie nie dogrzane i hałaśliwe.
    Nigdy nie wydałem na naprawy przy silniku wiecej niz 1000 zł i to w nietypowych konstrukcjach- było to planowane "odświeżenie" głowicy w aucie fabrycznie przystosowanym do CNG.
    Pisze to jako praktyk od 20 lat jezdżę na LPG i kiedyś to nie był problem ( miksery) a teraz w sekwencyjnych instalacjach nie ma ŻADNYCH problemów z gazem jeśli jest wszystko poprawnie zainstalowane.
  • #19
    kakibara
    Level 34  
    Nie polecajmy koledze czegoś innego, bo chce golfa. Za jakiś czas może napisze temat zamknięty kupiłem mercedesa 190 2.0d "w kombi" ha ha , ale nie wyprzedzajmy. szukaj zadbanego egz. rozrząd płyny, filtry i w drogę. powodzenia. 1.6 pali podobnie ale więcej niech będzie to litr
    ............a chodzi mi o to aby było jak naj taniej.
  • #20
    Montrres
    Level 21  
    Temat został wyczerpany. Obecnie zarówno diesel i gaz wyjdą Ci podobnie. Kolega z Sharanem nie umie widocznie jeździć... ja robię ok 950 do 1000 km na jednym zbiorniku ( od rezerwy do pełna). Auto kupiłem zima w zeszłym roku i wiem co mówię. Jak ktoś nie dowierza zapraszam.
    Gaz jest bardziej obsługowy i wymaga więcej dbania o silnik.
    Kolega podający ceny remontu kapitalnego silnika to prawdopodobnie ma na myśli silnik na monowtrysku - czyli starsze motory. Jak znajdziesz głupiego który na dobrych częściach zrobi kapitalklę za te pieniądze w nowszym roczniku ok 2000 benzynie to proszę o kontakt. Pojadę z drugim autem.

    Do autora... Jeśli chcesz oszczędzić to pamiętaj, że za dobry egzemplarz musisz zapłacić. Rodzice swojego golfa ( z dieslem) kupili za 10000 zł. Ale on pali ok 5 l w mieście.
    Więcej się nie wypowiadam.

    Moderatora proszę o zamknięcie.
    Temat został wyczerpany.
    Pozdrawiam!


    Moderated By manta:

    3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Nie jesteś założycielem tematu, więc nie decyduj czy temat został wyczerpany, a także czy ma zostać zamknięty.
    Sugeruje również popracowanie nad tonem wypowiedzi w stosunku do innych userów.

    Ostrzeżenie.

  • #21
    grala1
    VAG group specialist
    Montrres wrote:
    Kolega podający ceny remontu kapitalnego silnika to prawdopodobnie ma na myśli silnik na monowtrysku - czyli starsze motory

    Czym się rożni remont silnika na mono-wtrysku od remontu silnika na wielopunkcie?
    Co ma układ zasilania do ceny remontu?
    Przecież w każdym z nich jest głowica, zawory czy tłoki.
  • #22
    KazikSt
    Level 9  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Dlatego odrzuciłbym golfa od razu za niska klasę wozu i przereklamowane opinnie, i marne silniki benzynowe z wyjatkiem 1,8T. Osobiście wolałbym 2,0T od renaulta 165/170KM. Równie trwały, a ekonomiczniejszy- silnik nie do zajechania . Zadbana lagune, czy megankę kupisz 10 razy łatwiej niż golfa w rozsądnym stanie.


    No jakoś w to nie wierzę to skąd się bierze to że tego typu auta jak te Renault Megane/Laguna sa na najgorszym miejscu jeśli chodzi o statystyki i bezawaryjność i Laguna funkcjonuje jako "król lawet"? Poza tym Laguna 2,0 140 KM ma wartość 6 tys..za tyle to można kupić Golfa III a nie 4..i to nie z takim silnikiem mocnym..tych aut po prostu nikt nie kupuje i stąd kiepski popyt, myśli że to nie jest przypadkowe tylko są ku temu powody.
    Ja się obawiam że prędzej sprzeda się zajeżdżonego golfa czwórkę niż ideał Lagunę, chyba że za tyle co Seicento.


    Dodam jeszcze swoje parę zdań.
    Jestem od jakiegoś czasu posiadaczem Golfa IV 1,8T "GTI"
    Jak dla mnie w tym aucie żaden inny silnik benzynowy nie istnieje może poza 2,8 V6 albo 3,2 V6 ale tutaj inna bajka.

    Osiągi extra, seryjny motor 150 KM 8,3 do setki, spalanie przy spokojnej jeździ potrafi spaść do 7 l/100 km a z gazem nie ma ŻADNEGO problemu to nie jest 2,0 TSI..
    Tym bardziej że ja u siebie instalacji lpg nie mam ale oglądałem Audi A3 1,8T z lpg i Golfa iv innego tez miał lpg.
    Ponadto należę do zrzeszenia miłośników i posiadaczy aut grupy VW w swoim mieście i tam połowa ma 1,8T w Passatach różnych, Audi A4 itd..i od razu lpg.

    Golf IV ma to do siebie że trzyma cenę, szczególnie z mocnymi silnikami, naprawi to każdy i części od używanych przez zamienniki aż do oryginałów.
    Czy ciężko się kupuje 1,8T...i tak i nie..jeśli jakiś młodzieniec uważa że po co płacić za 99 rok np...12 tys zł skoro ktoś sprzedaje na innej aukcji za 8...no to potem się okazuje że wkładu co nie miara..
    Jak ktoś ma w dobrym stanie 1,8T w Golfie IV to nie sprzeda za mniej niż 10 ty nawet jak będzie z 98 roku..takie moje zdanie
    Ja osobiście sam bym nie sprzedał za mniej niż 11000.

    Wrażenia z jazdy fajne i osiągi na prawde niezłe, silnik ciągnie już od 2-2,5 tys a apogeum że tak powiem następuje od 3 w górę.

    Teraz dla porównania spalanie i osiągi
    1,6 - 7.1 l/100 takie średnie spalanie
    2,0 - ok 8 litrów na 100
    1,8T - 7,9 l/100

    teraz osiągi:
    1,6 do setki - ok 11 sek na benzynie
    2,0 - 10,5 do setki
    1,8T - 8,3 sek


    Jak ma być extra tanio to może 1,9 sdi? przyspieszenie do setki ponad 17 sek ale pali na trasie 5l/100 a nawet może ciut mniej?

    Wg mnie autor powinien sobie zadać pytanie czy osiągi nie mają kompletnie znaczenia? czy tylko spalanie się liczy i czy będzie jeździł po mieście a może na trasie? Wg mnie spalanie nie powinno być jedynym priorytetem bo z tego co wiem jednym z aut które mali najmniej to nissan pixo 1,0 68 KM na trasie 3,7l/100 No ale w takiej puszcze nie da się podróżować, wozić więcej osób niż siebie itd..
    Bo się dojdzie do absurdu może lepiej skuter kupić?

    Ale reasumując jeśli ja bym miał wybierać to z benzynowych jedynie 1,8T ewentualnie 2,8 V6 jeśli cenowo i w odpowiednim stanie technicznym będzie odpowiadać.
  • #23
    kakibara
    Level 34  
    Obecnie zarówno diesel i gaz wyjdą Ci podobnie - w żadnym wypadku,
    Kolega z Sharanem nie umie widocznie jeździć - kilka dziesiąt różnych aut, wyjazdy po całej Europie wschodniej i zachodniej, auta do 3,5 tony czyli też busy, łącznie 800 tys km przejechanych, paliwo licze zawsze na karteczce i dlugopisik w lapce ,
    ja robię ok 950 do 1000 km na jednym zbiorniku ( od rezerwy do pełna). Auto kupiłem zima w zeszłym roku i wiem co mówię. Jak ktoś nie dowierza zapraszam - nigdzie nie będę jeździl czyli 6,5 l razy 950 km przejechanych to tylko około 62l
    Gaz jest bardziej obsługowy i wymaga więcej dbania o silnik. nigdy w życiu, założony profesjonalnie nie sprawia problemów.
    świece też wymienia się w aucie o ZS, filtry, pasek rozrządu- chociaż i są auta o ZI wyposażone w łańcuch,
    Ale on pali ok 5 l w mieście. jaki to golf? 1.6 diesel w 2 -ce pali więcej, a jest lekki w porównaniu do 3 , 4 ki - najlepszy i najekonomiczniejszy silnik jest w golfie 3 1.9 tdi 90 km ale on też spali więcej niż 5 litrów w miescie bo średnio wychodzi 5,5 -6 litrów, a to 4,2 zl pln. różnicy.
    p.s. 1.9 tdi w w/w golfie 1z / afn ( zapiekające się kierownice) jest silnikiem zrobionym na najwyższym poziomie technologicznym, posiadając oba auta zauważyłem różnicę w spalaniu tj 55 l w golfie starczało mi na 1050 km średnio w trasie, a tobie 60 litrów starcza na 1000km autem ważącym napiszę kilka Kg więcej takich samych km w mieście ?
    a teraz szybki rachunek 9l lpg *1.9 pln = 17 PLN, 6,5 L on * 4,2pln = 23 zł, 6 zl różnicy czyli przy 1000km to jest 60 zl.
  • #24
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kakibara wrote:
    1.9 tdi w w/w golfie 1z / afn ( zapiekające się kierownice) jest silnikiem zrobionym na najwyższym poziomie technologicznym, posiadając oba auta zauważyłem różnicę w spalaniu tj 55 l w golfie starczało mi na 1050 km średnio w trasie, a tobie 60 litrów starcza na 1000km autem ważącym napiszę kilka Kg więcej takich samych km w mieście ?
    a teraz szybki rachunek 9l lpg *1.9 pln = 17 PLN, 6,5 L on * 4,2pln = 23 zł, 6 zl różnicy czyli przy 1000km to jest 60 zl.


    Tak na korzyść LPG. Jedno tankowanie i zwraca się droższy przegląd.

    Nie kupuj 1,4 1,6 16V to kiła i zaraz się coś zepsuje a drogie naprawy jak nie wiem co.
  • #25
    kwok
    Level 39  
    kakibara wrote:
    55 l w golfie starczało mi na 1050 km średnio w trasie, a tobie 60 litrów starcza na 1000km

    może tak być bo kolega nie przekracza 1800obr czyli jeździ jak silnik sdi - ma moc pod maską ale jej nie wykorzystuje. Też jestem zwolennikiem lpg (od 15 lat jeżdżę) i trafia mnie jak doganiam diesla jadącego 75km/h bo jak pojedzie szybciej to mu więcej spali. Ma taki pod maską kopyto mocniejsze od mojego a tarasuje mi drogę bo przecież diesel taki oszczędny. Ja się nie patrzę na spalanie, jak mam potrzebę albo humor to depczę ile można - najwyżej litr albo 2 na setkę spali więcej - to tylko max 4 zł.... O cenach części (zasilanie silnika) do diesla nie wspomnę a trafić na dziadowską ropę w cpn można dość często.
  • #26
    psilos1
    Level 32  
    A po co wam to "kopyto"w Polsce...drogi są jakie są...fotoradary co trzy kilometry...
    Mój golfik 1.6 sr LPG 40/60 miasto-trasa na 45 litrach robi 420-460 kilometrow.Instalacja Lovato smart.
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie bierz 1,4 , weź 2.0 8V z LPG.
  • #28
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    KazikSt wrote:
    Laguna funkcjonuje jako "król lawet"? Poza tym Laguna 2,0 140 KM ma wartość 6 tys..za tyle to można kupić Golfa III a nie 4..i

    Jest dokładnie odwrotnie, dzięki temu możesz kupic nowszy , bezpieczniejszy wóz wyższej klasy za cenę przereklamowanego kompaktu. Opinia o lagunie II wywodzi się głównie z nieudanych silników dCi 1,9 i 2,2 i elektroniki z pierwszych lat produkcji. Nigdzie nie pisałem o silniku 2,0 140KM TYLKO o duzo lepszym 2,0 T, który jest jednym z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku , ale osoby zaślepione tylko jedna marka nie mają o tym pojecia. Nie jestem żadnym fanem renaulta, ale podchodze do pojazdów całkowicie na zimno i oceniam konkretne modele , a nie markę, tu VW moim zdaniem wypada bardzo marnie, a może inaczej: przęcietne wozy za nieprzeciętna cenę..
    Co do kosztów gazu i diesla to podaam przykłady z mojego "podwórka" : francuski van ( z silnikiem 2,0 136KM 16V ( 2x lepszym niz wszystkie VW razem wziete) o masie 1650 kg kanciaty , ale ogromny w srodku( 20% wiekszy niz przereklamowany sharan) z 6 wygodnymi fotelami kapitańskimi spala 10-11 na drogach krajowych, 12-14 miasto /autostrada 140km/h LPG z klimą. A klima w tym wozie to nie chłodniejszy nawiew jak w wiekszości aut kompaktowych, tylko prawdziwa klima utrzymuje 22 nastawione przy jeżdzie na rozgrzanej autostradzie przy +38 st. C !!!.
    Koszty paliwa w takim dużym, komfortowym aucie sa nizsze niz w polo , czy golfie w dieslu.

    Drugi przypadek , bus boxer wysoki , średnio długi, średnia masa auta 2,5 T spalanie średnie 15 LPG, raczej krótkie odcinki( usługi instalacyjne), co daje koszt aktualnie 28zł/100km. Jakikolwiek 10-letni diesel w tej budzie przy moim stylu jazdy spali 8-10 l ropy, co daje aktualnie ponad 40 zł.
    Wliczając nawet znikomy koszt benzyny w najgorszym przypadku zostaje mi 10 zł z kazdej "setki" km, czyli min 1500 zł na naprawy /utrzymanie wozu które przy silniku benzynowym sa znikome, a w zime mogę zawsze szybko wspomóc prądem na rozruch zaniedbane diesle przy -15 st.C. , Mam gdzieś jakość paliwa i lęk, czy nie zatankuje jakiejś brei, a o ogrzewaniu po 1 km juz nie będze się rozpisywał.
  • #30
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    psilos1 wrote:
    A po co wam to "kopyto"w Polsce...drogi są jakie są...fotoradary co trzy kilometry...

    Nic bardziej mylnego. Na kiepskich drogach trzeba miec zapas mocy by bezpiecznie ( sprawnie) wyprzedzać nie blokować ruchu, sprawnie włączać się do ruchu ( brak efektu zajechanie drogi przy marnym przyspieszeniu ) itd. Nie chodzi tu o jakieś ściganie, tylko normalna sprawna jazdę.
    psilos1 wrote:
    Mój golfik 1.6 sr LPG 40/60 miasto-trasa na 45 litrach robi 420-460 kilometrow.Instalacja Lovato smart.

    Czyli 9,7-10,7 l /100km. Szału nie ma jak na kompakt, to 1-2 litry mniej niż mój duży van o 450 kg cieższy i 3 x wiekszy w środku... To pokazuje tez pseudo oszczędności małych silników. Znajomy , który ma 406-kę w kombi 1,8 i 207-ke 1,4 mówi, że ten mały pali 1 litr mniej gazu w mieście , a na trasie przy 120 palą tyle samo.
    Toyota avensis I 1,8 129 KM pali w trasie 7 l LPG w mieście 9-10