Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 4 6x2 - Brak poziomowania

safin 03 Wrz 2015 14:28 1665 9
  • #1 03 Wrz 2015 14:28
    safin
    Poziom 14  

    Witam, mam problem z poziomowaniem w mojej Scani, po włączeniu poziomowania tylne poduszki wystrzeliły mi do góry i nie poziomuje dwóch tylnych osi, nie mogę też opuścić strzałką w dół tyłu. Przód poziomuje się bez problemów. Co pewien czas odzywa się zawór ECAS -'pyka', jedyny błąd jaki odczytałem to 25. Gdzie szukać przyczyny?

    0 9
  • #2 03 Wrz 2015 17:27
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kod 25 mówi o otwartym lub zwartym obwodzie do czujnika ciśnienia osi tylnej. Wobec tego pasowałoby sprawdzić ten czujnik i wiązkę do niego.

    1
  • #3 03 Wrz 2015 21:56
    safin
    Poziom 14  

    Zauważyłem jeszcze jedną sprawę, po usunięciu błędów na wyświetlaczu i po przejechaniu się gdy chciałem sprawdzić czy jakiś błąd się pokazał kontrolka wcale się nie zaświeca a gdyby nie było błędów przez jakiś czas powinna świecić ciągle, mam racje?

    0
  • #4 03 Wrz 2015 22:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W sumie to nie wiem dokładnie jak to powinno być gdyż nie korzystam z kodów migowych. Podpinam auto pod komputer i od razu wiem co mu dolega.

    0
  • #5 04 Wrz 2015 15:19
    safin
    Poziom 14  

    Potrzebuje jeszcze informacji jaki napięcie powinno być na pinach do czujnika na poduszce

    0
  • #6 04 Wrz 2015 20:00
    klika60
    Poziom 15  

    Czujnik ciśnienia w poduszce jest zasilany prawdopodobnie 5V

    0
  • #8 05 Wrz 2015 11:17
    safin
    Poziom 14  

    Prawdopodobnie mam zwarcie gdzieś w obwodzie czujnika, rozdrapałem już calutką wiązkę ale nigdzie nie widać żeby kable się zwierały.

    Przy próbie podnoszenia ośki nie schodzi powietrze z poduszek a poduszka do podnoszenia jest twarda

    0
  • #9 05 Wrz 2015 13:01
    szaman108
    Poziom 29  

    Jeśli masz zwarcie to łatwo zdiagnozować,miernik do ręki i lecisz po uprzednim odłączeniu wtyki od sterownika i rozpiecie czujników(wiązka ma być wolna)Jest jeszcze jedna sprawa czy jak zawieszenie Ci wywali do góry na napedowej osi to czy miechy pomocniczej są nabite czy puste.Może być tak że czujnik ciśnienia pomocniczej osi przekłamuje(podaje wartość powiedzmy 3 bary) i sterownik odbiera to w taki sposób (pojazd zaadowany) i będzie pompował automatycznie oś napędową aby odciążyć pomocniczą.W tej sytuacji warto by sprawdzić wartość na czujniku za pomocą kompa.

    0
  • #10 05 Wrz 2015 13:11
    safin
    Poziom 14  

    Rozumiem że wtyczkę odłączyć od sterownika pod bezpiecznikami? Pompuje mi w poduszki pomocniczej też na fulla, wystrzelone na maxa są do góry pędna i pomocnicza. Znalazłem przed chwilą przerwane dwa kable z wiązki, prawdopodobnie od ECASa, pod zderzakiem z przodu. Niebieski i biały przewód, dałem do sprawdzenia kasete i będe później patrzył co się dalej dzieje.

    0