Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2.0 - ADY+LPG - bezpiecznik 25A

pitpit7 05 Wrz 2015 13:39 2178 7
  • #1 05 Wrz 2015 13:39
    pitpit7
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z moim sharanem, benzyna 2.0 115km silnik ADY + LPG.
    Moje problemy zaczęły się w momencie gdy zatankowałem 6 litrów paliwa BP 95 po czym przejechałem 1km i samochód zgasł na drodze, okazało się, że paliwo było trefne, (pare lat wcześniej też miałem taką samą sytułację z paliwem) kupiłem cały kanister 25l z innej stacji i dolałem do zbiornika, samochód odpalił za pierwszym razem.
    Zrobiłem około 15 km i przepalił mi się 25A bezpiecznik na tyle mocno, że musiałem założyć nowe gniazdo bezpiecznika, nie mogłem odpalić samochodu. Niestety nie znalazłem przyczyny. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tą sytuacją z paliwem, ale pisze na wszelki wypadek. Po wymianie gniazda wraz z bezpiecznikiem samochód odpalił, ale nie nacieszyłem się zbyt długo, w czasie jazdy próbnej samochód sam zgasł. Ponowne odpalanie dało skutek, ale samochód sam gaśnie. Nieraz po odpaleniu silnika pochodzi chwile równo i tak jakby tracił iskre lub nie dostawał paliwa (chodź paliwo czuć bo nie spala wszystkiego), pali na 2 cylindry i gaśnie.
    Stan jego pracy jest zróżnicowany, nieraz odpali i da sie jechać, a nieraz przejade dosłownie 5 metrów i się "dławi" przytrzymam sprzągło przegazuje zrobię kawałek i znów to samo, lub gaśnie, zalewa się i nie da się przez chwile odpalić, dopiero po jakimś czasie.
    Dzieje się to na obu paliwach, niezależnie czy gaz czy benzyna.
    I tu kieruje do was pytanie co może być przyczyną?
    Dodam, że bezpiecznik się już nie przepala, a auto gaśnie nie zależnie od temperatury, (gaśnie kiedy chce).
    Wymieniłem palec aparatu zapłonowego (był spalony, nie miał przejścia)
    Świece, przewody, kopułka, aparat zapłonowy sprawne.
    Pompa paliwowa, przepływomierz i przepustnica również, akumutaror naładowany po brzegi.
    Rozrusznik kręci jak głupi, alternator ładuje poprawnie.
    Dzisiaj sprawdzę jeszcze cewkę, chodź wydaje się sprawna.
    Co myślicie o czujniku położenia wału?
    Co prawda samochód wielokrotnie był podłączany pod komputer, vag 409.1 nie wykrył żadnego błądu. Ostatnio miewał też problemy z łączeniem z ECU.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    0 7
  • #3 05 Wrz 2015 14:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pitpit7 napisał:
    przepalił mi się 25A bezpiecznik

    W aucie masz aż jeden bezpiecznik? Czy bezpiecznik ten ma swoją funkcję i przypisane sobie obwody, które zabezpiecza? Więc może napisz, od czego jest ten bezpiecznik i co sprawdziłeś w związku z tym problemem.

    0
  • #4 05 Wrz 2015 18:01
    coperfild
    Poziom 33  

    Sprawdź co z przekaźnikiem od pompy paliwa .

    1
  • #5 05 Wrz 2015 19:32
    pitpit7
    Poziom 8  

    kkknc napisał:
    Sprawdź masy i zasilanie.

    Sprawdze w Poniedziałek, czekam jeszcze na nową cewke.

    Błażej napisał:
    pitpit7 napisał:
    przepalił mi się 25A bezpiecznik

    W aucie masz aż jeden bezpiecznik? Czy bezpiecznik ten ma swoją funkcję i przypisane sobie obwody, które zabezpiecza? Więc może napisz, od czego jest ten bezpiecznik i co sprawdziłeś w związku z tym problemem.

    Na pewno bezpiecznik ma swoją funkcję i obwody które zabezpiecza, ale szczerze mówiąc nawet się nad tym nie zastanawiałem, również sprawdzę w poniedziałek i odpowiem na pytanie.

    coperfild napisał:
    Sprawdź co z przekaźnikiem od pompy paliwa .

    Przekaźnik dobry.

    0
  • #6 05 Wrz 2015 19:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pitpit7 napisał:
    Na pewno bezpiecznik ma swoją funkcję i obwody które zabezpiecza, ale szczerze mówiąc nawet się nad tym nie zastanawiałem, również sprawdzę w poniedziałek i odpowiem na pytanie.

    Czyli nawet nie wiesz, o który obwód chodzi, z którym były/są problemy i nie wiesz, czy ma on coś wspólnego z problemami z silnikiem, brawo!

    0
  • #7 05 Wrz 2015 19:56
    pitpit7
    Poziom 8  

    Co prawda zamówiłem już nową cewke zapłonową, ale wyjąłem starą i chciałbym ją sprawdzić wiecie jak to zrobić?
    Czytałam na jakiejś stronie, że uzwojenie pierwotne ma mieć wartość od oma do kilku omów.
    Na innej zaś było bardziej szczegółowo:
    Tranzystorowa oraz z zapłonem sterowanym przez mape od 0,5-2,0 Ohm
    Technologia iskry pojedyczej i podwójnej od 0,3-1,0 Ohm
    W przypadku uzwojenia wtórnego mierzy się bezpośrednio na wyjściu wysokiego napięcia:
    Od 800 Ohm do kilkunastu Kohm, może występować dioda wysokonapięciowa-będzie przerwa w obwodzie.
    Tranzystorowa oraz z zapłonem sterowanym przez mape 8,0-19,0 Kohm
    Technologia iskry pojedyczej i podwójnej 8,0-15,0 Kohm.
    Moje pytanie brzmi pomiędzy którymi pinami to sprawdzić?
    Czy uzwojenie wtórne mierzymy stykając do masy i (tam gdzie przychodzi przewód)?
    Niżej dodaje zdjęcia cewki, jej nazwa, numer to FDAP 512 352 nigdzie jej nie umiem znaleźć.
    Sharan 2.0 - ADY+LPG - bezpiecznik 25A Sharan 2.0 - ADY+LPG - bezpiecznik 25A

    0
  • #8 12 Wrz 2015 20:09
    pitpit7
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc.
    Niestety nie mogłem napisać wcześniej, zamówiłem na znanym portalu internetowym cewke priorytetem i dopiero gdy się upomniałem wysłali mi ją...
    Bezpiecznik sprawdziłem, jest odpowiedzialny za gniazdo złącza przyczepy, nie miał nic wspólnego z moją usterką (sprawdzone).
    Starą cewke sprawdziłem względem nowej (uwzględniłem tolerancje błądu)
    Problem tkwił w niesprawnej cewce (przerywała).
    Po wymianie samochód chodzi równo i co najważniejsze nie gaśnie.
    Temat do zamknięcia.

    0