Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1m 1.9 tdi - Szarpiące sprzęgło

Żabula123 05 Wrz 2015 17:32 906 8
  • #1 05 Wrz 2015 17:32
    Żabula123
    Poziom 8  

    Witam. Pacjent to Seat leon pierwszej generacji, 1.9 TDI 110km ASV. Problem dotyczy sprzęgła. Wymieniony został dwumas wraz z dociskiem i tarczą. Po skręceniu wszystkiego i odpowietrzeniu sprzęgła napotkałem problem. Samochód podczas ruszania bardzo szarpie i się trzęsie. Podczas wbijania biegu przy ruszaniu słychać charakterystyczne syczenie, jak z dziurawego węża. Gdy już się jedzie nie ma żadnych kłopotów, bo auto przyśpiesza normalnie tzn. nie ślizga się sprzęgło i biegi wchodzą prawidłowo. Tylko to szarpanie i syczenie przy ruszaniu. Jeżeli ktoś z Was sie orientuje co może być przyczyną tego zjawiska to proszę o podpowiedź. Z góry dzięki.

    0 8
  • #2 05 Wrz 2015 21:29
    pavvell
    Poziom 13  

    Syczenie to zapewne poślizg niezupełnie rozłączonego sprzęgła.
    Jakich części użyłeś do naprawy? Dobrych bo tanich, czy rzeczywiście porządnych? Przeznaczonych do tego samochodu, czy na oko, bo dały się zamontować?

    0
  • #3 05 Wrz 2015 21:45
    Żabula123
    Poziom 8  

    Dwumas kupiony od znajomego i sprawdzony przez mechanika. Tarcze włożyłem Valeo. A czy może być taka sytuacja, że ta tarcza może nie współgrać z oryginalnym dwumasem i dociskiem i przez to takie jaja?

    0
  • #4 05 Wrz 2015 21:54
    T5
    Admin grupy Samochody

    Żabula123 napisał:
    przy ruszaniu słychać charakterystyczne syczenie, jak z dziurawego węża.
    A wszystkie opaski skręcone na wężach od intercoolera?

    -3
  • #5 06 Wrz 2015 07:54
    manta
    Poziom 39  

    Uszkodzona powierzchnia cierna koła, lub docisku. Niestety nie przejdzie, nie ułoży się. Tylko wymiana.

    -2
  • #6 06 Wrz 2015 11:12
    Żabula123
    Poziom 8  

    Dzięki chłopaki za info. A jakiej firmy polecacie dwumas i tarcze?

    Dodano po 42 [minuty]:

    A jaka tarcza by podeszła do oryginalnego dwumasu?

    0
  • #7 06 Wrz 2015 15:30
    pavvell
    Poziom 13  

    Ja szukam numeru części oryginalnej a następnie markowego zamiennika tego numeru.
    Etka online to chyba nie problem, katalog np. InterCars/motointegrator też jest dostępny dla wszystkich. Dobór części według zasady "jaka tarcza by podeszła" często kończy się problemami. Najtańsze części nawet dobrane wg numeru też nie zawsze działają jak chcą.

    0
  • #8 08 Wrz 2015 11:23
    thomas-cs
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o dwumase to tylko Valeo albo LUK. Najlepiej włożyć takie jakie było oryginalnie (w VW czasami się zdarza, że jak oryginalnie był luk to valeo nie chce pasować i na odwrót - a niby to i to zamniennik).

    0
  • #9 08 Wrz 2015 12:27
    Żabula123
    Poziom 8  

    Dzięki wielkie za podpowiedzi :P

    0