Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

pagolik 06 Sep 2015 20:58 6291 5
  • #1
    pagolik
    Level 9  
    Witam.

    Kupilem nowe radio do swojego Nissana Almery. Jednak niemilo zdziwilem sie, kiedy zobaczylem, ze sa zupelnie inne złącza. Jak to ugryźć ?

    W Nissanie wyglada to tak (jak złącze od komputerowego zasilacza ATX - tego typu kostka):

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    natomiast radio ma standardowe złacze ISO:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?


    Obecnie mam tak, ze radio dziala przy braku kluczyka w stacyjce. Fajnie by było mieć tak samo z nowym radiem. Śliczni prosze o pomoc, bo nie mam pojęcia nawet jak sie za to zabrać zeby nie zepsuc.

    Głosniki standardowe, bez żadnych dodatkowych wzmacniaczy itd. Radio rowniez proste, bez zadnych pilotów, mikrofonów i tego typu bajerów.
  • Helpful post
    #2
    powalla
    Moderator of CarAudio
    Na allegro wpisz "iso Nissan" i za 5,99zł masz kłopot z głowy.

    pagolik wrote:
    Fajnie by było mieć tak samo


    Tego nie przeskoczysz, bo tylko oryginalne radia tak potrafią . Nowoczesne radia nie mają tzw. "logiki zapłonu" .

    Dodano po 3 [minuty]:

    edit

    Ta Twoja kostka na fotce wygląda jednak na już przejściówkę "Iso (lub Nissan)" > "konkretne radio" , czyli sięgnij głębiej w kokpit, czy tam nie ma oryginalnych kostek Nissana.
  • #3
    pagolik
    Level 9  
    Masz na mysli konkretnie:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    ? Wlasnie tego typu przejsciowki widzialem, ale nie mam pojęcia czy ona będzie pasowac. Wtyczka, ktora jest w Nissanie wyglada praktycznie jak ta od zasilacza atxowego:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    Radio, ktore bylo zamontowane, nei bylo oryginalne. To jakis stary chinski "Pionier", slaba podroba na kasety. Zakladam jednak, ze instalacja jest oryginalna i nie byla przerabiana na potrzeby tego chinskiego bubla.

    Podjade w takim razie jutro do kilku sklepow, moze gdzies stacjonarnie beda miec tego typu przejsciowke, wtedy przymierze i sprawdze, czy to do siebie pasuje.

    edit: ok. Rzuce jutro okiem jak to wyglada, choc wydaje mi sie, ze nic nie bylo. Po drodze w instalacje do tej wtyczki byl wpiety jakis filtr przeciwprzepieciowy czy cos takiego, czarna duza kostka, tyle zauwazylem.

    edit 2: Zostawiam ten post ze zmienionym adresem do obrazka - wrzucilem na hosting elektrody, wybacz błąd.
  • Helpful post
    #4
    powalla
    Moderator of CarAudio
    pagolik wrote:
    Radio, ktore bylo zamontowane, nei bylo oryginalne. To jakis stary chinski "Pionier"


    Ta Twoja kostka wygląda właśnie jak wtyczka wpinana w radio , a nie kostka Nissana i "idąc" po kabelkach wgłąb kokpitu natrafisz na kostkę właściwą lub miejsce łączenia poprzez lutowanie lub nie daj Boże skręcenie kabli.
  • #5
    pagolik
    Level 9  
    Poszedlem rzucic okiem bo auto pod domem, jest dokladnie tak jak pisales, załączam foty:

    Cały ten kabelk byl podpiety w taki sposob:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    Dodatkowo widze, ze sa dwa kable z bialymi wtyczkami:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    Po wypieciu dwoch wtyczek z tej kostki, sa to takie kable:

    Oryginalne złącze Nissana Almery a kostka ISO - jak podłączyc nowe radio ?

    to juz sa nrmalne wtyczki ISO, tak ? Nie wzialem radia ze soba, chcialem tylko rzucic okiem, czy faktycznie cos jest dalej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Slabo zrobilem ostatnie zdjecie, jednak sa tam dwie wtyczki wygladajace na te wtyczki ISO.
  • Helpful post
    #6
    powalla
    Moderator of CarAudio
    Na pierwszej fotce masz dokładnie to czego szukałeś, czyli znormalizowane kostki iso(prądowa i zasilająca) . Wtyczki białe to oryginalne wtyczki Nissana, bo najwidoczniej ktoś podłączył kostki Iso równolegle, a ori zostawił by kiedyś móc wrócić do oryginalnego radia. Ty podpinasz oczywiście pod te Iso i powinno nowe radio grać .