Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód z centralnym zamkiem, manualną skrzynią biegów wybrać?

35119824 06 Sep 2015 21:03 1230 17
  • #1
    35119824
    Level 2  
    Witam, zamierzam na dniach kupić pierwszy samochód, mam przeznaczone 6000 zł. Użytkowanie - Miasto, głównie do dojazdu do szkoły i pracy (tygodniowo do 300km)
    Własne potrzeby: (te ważniejsze)
    - centralny zamek
    - elektryczne szyby i lusterka mile widziane
    - wspomaganie kierownicy
    - 4/5 drzwiowy
    - manualna skrzynia biegów
    - 2/3 w ostateczności

    Diesel/LPG, z LPG to nie ma w czym wybierać za bardzo z mojego zakresu wyszukiwania (42-500 do +100km). Kombi odpada. Z wyglądu żeby też jakoś wyglądało to sprawdzałem oferty z Opla Astry G i Vectry B.

    Będę wdzięczny za inne propozycje (może i linki) oraz za zainteresowanie tematem.
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    Cześć, według mnie bardzo dobry wybór jeżeli chodzi o astre 2, bardzo dobre i tanie zawieszenie, za te pieniądze kpisz auto nawet wyposażone w klimę, jeżeli chcesz auta oszczędnego spróbuj szukać z motorem 1.6 8v, współpracuje z gazem na najwyższym poziomie w rodzinie była taka z przebiegiem 400 tys km, gaz 2 generacji, jeżeli interesuje cie oszczędność polecam.
  • #3
    pepe150
    Level 36  
    A co powiesz na Peugeot 306, Citroen Xsara I?
    306 silnik min. 1.6 z LPG można znaleźć (są 1.4 75KM ale gorzej z mocą na te auto, a palić będzie może litr mniej gazu) masz tam 90KM i wersje po 1997 roku. Im młodszy tym lepiej. Wspomaganie w zasadzie już w standardzie miały, elektryczne szyby przód (jeżeli 5d), fabryczny centralny zamek.
    Przed 1997 czyli PH1 nie zawsze miały wspomaganie, elektryczne szyby i centralny zamek.
    I masz do wyboru zwinny Hatchback i Sedan.

    W Xsarze masz te same silniki.

    Francuzy tańsze od niemieckich aut.
  • #4
    marseluss_2009
    Level 24  
    Są jeszcze japońce, zerknij na fora klubowe np. mazdaspeed i mitsumaniaki działy sprzedam. W tym przedziale cenowym osobiście zainteresował bym się galantem E5xA bądź coś spokojniejsze 626.
  • #5
    35119824
    Level 2  
    Ok, chodzi mi również o niedrogie części gdy się coś zepsuje. Zobaczę te strony jak wrócę z pracy, gdyby linki do olx lub otomoto się znalazły to będę wdzięczny. Dziękuję za zainteresowanie tematem, w oplach widzę że szybko korozja łapie.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Poszukaj astry g z lpg silnik 8v.
  • #7
    carck3r
    Level 14  
    Wg mnie Xsara jest wspaniałym wyborem ze względu na niską awaryjność, tanie części zamienne (w ASO drogo) i świetne francuskie silniki. Oczywiście zapomniałem, że Xsary rdza nie tyka (może lekko w tylnej części podwozia). Jeżeli jesteś spokojnym człowiekiem (na drodze :)), to weź silnik 1.4 75 KM 8V ze względu na niskie spalanie (tym silnikiem da się wyprzedzać jakieś skody i inne sejczento). Inaczej 1.6 16V będzie dobrym wyborem (nie jestem pewny, ale chyba wprowadzili go do xsary II dopiero). Pomyśl nad dieselem 1.9 (niezniszczalny :)). Na Xsarę II w dobrym stanie należy wydać 7-8k PLN. Na jedynkę właśnie 6k km. Zwróć uwagę na tylną belkę (regeneracja 1000 PLN, starczy na 100000 km (sto tysięcy!!!)).
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    carck3r wrote:
    Oczywiście zapomniałem, że Xsary rdza nie tyka (może lekko w tylnej części podwozia)
    Inaczej 1.6 16V będzie dobrym wyborem (nie jestem pewny, ale chyba wprowadzili go do xsary II dopiero).
    Zwróć uwagę na tylną belkę (regeneracja 1000 PLN, starczy na 100000 km (sto tysięcy!!!)).


    Xsara to brat bliźniak 306 :) Spod innego znaczka.
    1.6 16V tak dopiero od Xsary II (109 KM), ale zwykłe 1.6 8V 90KM też wystarczy :)
    Belka starcza zazwyczaj do 200 tyś, i 10 lat :) a potem znów zajeżdżona :P
  • #9
    rumcajs2
    Level 14  
    Jeżeli japończyk to mazda323f,silnik 1,5. Silnik jest "bezkolizyjny",(chodzi o rozrząd) i nie do zdarcia.Zawieszenie solidne.
  • #10
    marseluss_2009
    Level 24  
    rumcajs2 wrote:
    Jeżeli japończyk to mazda323f,silnik 1,5. Silnik jest "bezkolizyjny",(chodzi o rozrząd) i nie do zdarcia.Zawieszenie solidne.


    Zaiste ale 2.0 FS również bezkolizyjny i w tej kasie dostanie 626
  • #12
    marseluss_2009
    Level 24  
    35119824 wrote:


    Kolego z na fotkach za wiele nie widać, lepiej będzie jak po prostu na oględziny auta zabierzesz kogoś kto ma pojęcie o autach. A zerknij jeszcze na koszty naprawy klekota, pompa wtryski, zapieczona świeca żarowa. U mnie w firmie w zeszłym roku tylko ja miałem benzyniaka z lpg, a jest nas dziesięciu. Dziś już czterech z nas lata na lpg.
  • #13
    pepe150
    Level 36  
    Jak zadbany HDi to będzie służył.
    Ja na wiosnę swoje HDi naprawiałem. Opiłki w układzie paliwa.
    Wyszło mi 2000 zł za regenerację pompy na rozrządzie, nową pompę w zbiorniku, płukanie układu, nowy regulator ciśnienia.
    Teraz zostały jeszcze wtryski bo też już dostały i liczą sobie 700 zł za sztukę.
    Taniej wyjdzie wymienić częściej układ wydechowy, świece, kable zapłonowe w aucie z LPG niż inwestować w diesla.

    Ja inwestowałem bo ten samochód ma długo służyć.

    Raczej bym polecał Xsare I niż Xsare II na pierwszy samochód.
    BSI w tym aucie to nie wyrocznia, ale niektórzy potrafią bardziej je zepsuć niż naprawić. A w Xsara I nie ma BSI.
  • #14
    marseluss_2009
    Level 24  
    pepe150 wrote:
    Jak zadbany HDi to będzie służył.
    Ja na wiosnę swoje HDi naprawiałem. Opiłki w układzie paliwa.
    Wyszło mi 2000 zł za regenerację pompy na rozrządzie, nową pompę w zbiorniku, płukanie układu, nowy regulator ciśnienia.
    Teraz zostały jeszcze wtryski bo też już dostały i liczą sobie 700 zł za sztukę.
    Taniej wyjdzie wymienić częściej układ wydechowy, świece, kable zapłonowe w aucie z LPG niż inwestować w diesla.

    Ja inwestowałem bo ten samochód ma długo służyć.

    Raczej bym polecał Xsare I niż Xsare II na pierwszy samochód.
    BSI w tym aucie to nie wyrocznia, ale niektórzy potrafią bardziej je zepsuć niż naprawić. A w Xsara I nie ma BSI.


    Zgadzam się z Tobą Kolego, nie mniej jednak temat xsary w tym wątku przewija się tak jak by to było jedyne auto w tym przedziale cenowym. Sądzę iż nie chodzi tu o to czy hdi jest zadbany, a po prostu po pewnym przebiegu te elementy układu muszą się zużyć. Nie jestem fanem niemieckich aut ale myślę że golfa IV z jakimś silnikiem 8V znalazł by. Japoncami śmigam od 13 lat, pomijając kilka drobnych awarii nigdy nie widziałem lawety czy linki, a warsztat te auta widziały tylko w celu ustawienia zbieżności, ponieważ nie posiadam przyrządu. Dwóch kumpli ma stare merce, 190 2,5 D, i W202 2.5TD, one kle kle kle i co by nie wlał to jedzie, mało tego ponad 500 tysi na licznikach. Volvo v40 tylko że japoński diesel również lata i problemów nie stwarza.
    Można by tak w kółko.
  • #15
    pepe150
    Level 36  
    S40/V40 i mówisz mi że 1.9 diesel jest japoński? Jak to siedzi DCI od renault. Tylko obsługa inna i jakoś nie psują się.
  • #16
    kakibara
    Level 33  
    Trzeba by było zadać pytanie autorowi czy ma na auto "tylko" 6 tysięcy czy chce kupić auto za 6 tys zł, różnica jest taka, że jeżeli kupi xsarę i wyda na zadbany egz. 5-6 tys zł to czy będzie miał na naprawę tylnej belki tysiaka, silnik 1.4 i 1.6 są udane podatne na gaz, mazda 323f jest bardzo ladna ale słyszałem od kilku osób że 1.5 wcale nie jest oszczędna po mieście, jeżeli kręcimy się wokół japonczyków to może colt 1.3 - to auto jest naprawdę oszczędne elektryka, małe opłaty, części sporo używanych - nowe mogą być drogie. honda civic? gaz drugiej generacji 10l/100km, volvo po 2000 r lifting dci, 102/115km - dziwne ale szwagra ma ponad 400 tys km i tylko pompa olejowa padla 3 lata temu, po naprawie głowicy zero problemów. Obsługuje sam, czyli jak najmniej wsadzić kasy jak najdalej zajechać.
  • #17
    marseluss_2009
    Level 24  
    Przepraszam mój błąd, nie mniej oprócz dci były też zwykłe ropniaki. Sugerowałem się opinią kolegi i kuzyna mają takie volviny, oraz tym że były robione na płycie carismy, mało tego oba auta powstawały w jednej fabryce. A japoński to był gdi tyle że to benzyna.

    Dodano po 3 [sekundy]:

    Przepraszam mój błąd, nie mniej oprócz dci były też zwykłe ropniaki. Sugerowałem się opinią kolegi i kuzyna mają takie volviny, oraz tym że były robione na płycie carismy, mało tego oba auta powstawały w jednej fabryce. A japoński to był gdi tyle że to benzyna.
  • #18
    pepe150
    Level 36  
    Tylko do silnika GDI nie założy gazu - bezpośredni wtrysk paliwa. Chyba że znajdzie koło 7 tyś na sama instalację LPG do tego wozu, co przewyższy jego wartość.
    Autor tematu od razu zakładał samochód z LPG lub diesla.