Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szuakm samochodu do 6000 zł

35119824 06 Wrz 2015 21:03 882 17
  • #1 06 Wrz 2015 21:03
    35119824
    Poziom 2  

    Witam, zamierzam na dniach kupić pierwszy samochód, mam przeznaczone 6000 zł. Użytkowanie - Miasto, głównie do dojazdu do szkoły i pracy (tygodniowo do 300km)
    Własne potrzeby: (te ważniejsze)
    - centralny zamek
    - elektryczne szyby i lusterka mile widziane
    - wspomaganie kierownicy
    - 4/5 drzwiowy
    - manualna skrzynia biegów
    - 2/3 w ostateczności

    Diesel/LPG, z LPG to nie ma w czym wybierać za bardzo z mojego zakresu wyszukiwania (42-500 do +100km). Kombi odpada. Z wyglądu żeby też jakoś wyglądało to sprawdzałem oferty z Opla Astry G i Vectry B.

    Będę wdzięczny za inne propozycje (może i linki) oraz za zainteresowanie tematem.

    0 17
  • #2 08 Wrz 2015 12:44
    kakibara
    Poziom 24  

    Cześć, według mnie bardzo dobry wybór jeżeli chodzi o astre 2, bardzo dobre i tanie zawieszenie, za te pieniądze kpisz auto nawet wyposażone w klimę, jeżeli chcesz auta oszczędnego spróbuj szukać z motorem 1.6 8v, współpracuje z gazem na najwyższym poziomie w rodzinie była taka z przebiegiem 400 tys km, gaz 2 generacji, jeżeli interesuje cie oszczędność polecam.

    0
  • #3 08 Wrz 2015 13:34
    pepe150
    Poziom 31  

    A co powiesz na Peugeot 306, Citroen Xsara I?
    306 silnik min. 1.6 z LPG można znaleźć (są 1.4 75KM ale gorzej z mocą na te auto, a palić będzie może litr mniej gazu) masz tam 90KM i wersje po 1997 roku. Im młodszy tym lepiej. Wspomaganie w zasadzie już w standardzie miały, elektryczne szyby przód (jeżeli 5d), fabryczny centralny zamek.
    Przed 1997 czyli PH1 nie zawsze miały wspomaganie, elektryczne szyby i centralny zamek.
    I masz do wyboru zwinny Hatchback i Sedan.

    W Xsarze masz te same silniki.

    Francuzy tańsze od niemieckich aut.

    0
  • #4 08 Wrz 2015 14:49
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Są jeszcze japońce, zerknij na fora klubowe np. mazdaspeed i mitsumaniaki działy sprzedam. W tym przedziale cenowym osobiście zainteresował bym się galantem E5xA bądź coś spokojniejsze 626.

    0
  • #5 09 Wrz 2015 08:22
    35119824
    Poziom 2  

    Ok, chodzi mi również o niedrogie części gdy się coś zepsuje. Zobaczę te strony jak wrócę z pracy, gdyby linki do olx lub otomoto się znalazły to będę wdzięczny. Dziękuję za zainteresowanie tematem, w oplach widzę że szybko korozja łapie.

    0
  • #6 09 Wrz 2015 09:48
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Poszukaj astry g z lpg silnik 8v.

    0
  • #7 09 Wrz 2015 17:29
    carck3r
    Poziom 14  

    Wg mnie Xsara jest wspaniałym wyborem ze względu na niską awaryjność, tanie części zamienne (w ASO drogo) i świetne francuskie silniki. Oczywiście zapomniałem, że Xsary rdza nie tyka (może lekko w tylnej części podwozia). Jeżeli jesteś spokojnym człowiekiem (na drodze :)), to weź silnik 1.4 75 KM 8V ze względu na niskie spalanie (tym silnikiem da się wyprzedzać jakieś skody i inne sejczento). Inaczej 1.6 16V będzie dobrym wyborem (nie jestem pewny, ale chyba wprowadzili go do xsary II dopiero). Pomyśl nad dieselem 1.9 (niezniszczalny :)). Na Xsarę II w dobrym stanie należy wydać 7-8k PLN. Na jedynkę właśnie 6k km. Zwróć uwagę na tylną belkę (regeneracja 1000 PLN, starczy na 100000 km (sto tysięcy!!!)).

    0
  • #8 09 Wrz 2015 22:49
    pepe150
    Poziom 31  

    carck3r napisał:
    Oczywiście zapomniałem, że Xsary rdza nie tyka (może lekko w tylnej części podwozia)
    Inaczej 1.6 16V będzie dobrym wyborem (nie jestem pewny, ale chyba wprowadzili go do xsary II dopiero).
    Zwróć uwagę na tylną belkę (regeneracja 1000 PLN, starczy na 100000 km (sto tysięcy!!!)).


    Xsara to brat bliźniak 306 :) Spod innego znaczka.
    1.6 16V tak dopiero od Xsary II (109 KM), ale zwykłe 1.6 8V 90KM też wystarczy :)
    Belka starcza zazwyczaj do 200 tyś, i 10 lat :) a potem znów zajeżdżona :P

    0
  • #9 10 Wrz 2015 00:02
    rumcajs2
    Poziom 13  

    Jeżeli japończyk to mazda323f,silnik 1,5. Silnik jest "bezkolizyjny",(chodzi o rozrząd) i nie do zdarcia.Zawieszenie solidne.

    0
  • #10 10 Wrz 2015 00:25
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    rumcajs2 napisał:
    Jeżeli japończyk to mazda323f,silnik 1,5. Silnik jest "bezkolizyjny",(chodzi o rozrząd) i nie do zdarcia.Zawieszenie solidne.


    Zaiste ale 2.0 FS również bezkolizyjny i w tej kasie dostanie 626

    0
  • #12 10 Wrz 2015 06:48
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    35119824 napisał:


    Kolego z na fotkach za wiele nie widać, lepiej będzie jak po prostu na oględziny auta zabierzesz kogoś kto ma pojęcie o autach. A zerknij jeszcze na koszty naprawy klekota, pompa wtryski, zapieczona świeca żarowa. U mnie w firmie w zeszłym roku tylko ja miałem benzyniaka z lpg, a jest nas dziesięciu. Dziś już czterech z nas lata na lpg.

    0
  • #13 10 Wrz 2015 10:22
    pepe150
    Poziom 31  

    Jak zadbany HDi to będzie służył.
    Ja na wiosnę swoje HDi naprawiałem. Opiłki w układzie paliwa.
    Wyszło mi 2000 zł za regenerację pompy na rozrządzie, nową pompę w zbiorniku, płukanie układu, nowy regulator ciśnienia.
    Teraz zostały jeszcze wtryski bo też już dostały i liczą sobie 700 zł za sztukę.
    Taniej wyjdzie wymienić częściej układ wydechowy, świece, kable zapłonowe w aucie z LPG niż inwestować w diesla.

    Ja inwestowałem bo ten samochód ma długo służyć.

    Raczej bym polecał Xsare I niż Xsare II na pierwszy samochód.
    BSI w tym aucie to nie wyrocznia, ale niektórzy potrafią bardziej je zepsuć niż naprawić. A w Xsara I nie ma BSI.

    0
  • #14 10 Wrz 2015 15:50
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    pepe150 napisał:
    Jak zadbany HDi to będzie służył.
    Ja na wiosnę swoje HDi naprawiałem. Opiłki w układzie paliwa.
    Wyszło mi 2000 zł za regenerację pompy na rozrządzie, nową pompę w zbiorniku, płukanie układu, nowy regulator ciśnienia.
    Teraz zostały jeszcze wtryski bo też już dostały i liczą sobie 700 zł za sztukę.
    Taniej wyjdzie wymienić częściej układ wydechowy, świece, kable zapłonowe w aucie z LPG niż inwestować w diesla.

    Ja inwestowałem bo ten samochód ma długo służyć.

    Raczej bym polecał Xsare I niż Xsare II na pierwszy samochód.
    BSI w tym aucie to nie wyrocznia, ale niektórzy potrafią bardziej je zepsuć niż naprawić. A w Xsara I nie ma BSI.


    Zgadzam się z Tobą Kolego, nie mniej jednak temat xsary w tym wątku przewija się tak jak by to było jedyne auto w tym przedziale cenowym. Sądzę iż nie chodzi tu o to czy hdi jest zadbany, a po prostu po pewnym przebiegu te elementy układu muszą się zużyć. Nie jestem fanem niemieckich aut ale myślę że golfa IV z jakimś silnikiem 8V znalazł by. Japoncami śmigam od 13 lat, pomijając kilka drobnych awarii nigdy nie widziałem lawety czy linki, a warsztat te auta widziały tylko w celu ustawienia zbieżności, ponieważ nie posiadam przyrządu. Dwóch kumpli ma stare merce, 190 2,5 D, i W202 2.5TD, one kle kle kle i co by nie wlał to jedzie, mało tego ponad 500 tysi na licznikach. Volvo v40 tylko że japoński diesel również lata i problemów nie stwarza.
    Można by tak w kółko.

    0
  • #15 10 Wrz 2015 21:53
    pepe150
    Poziom 31  

    S40/V40 i mówisz mi że 1.9 diesel jest japoński? Jak to siedzi DCI od renault. Tylko obsługa inna i jakoś nie psują się.

    0
  • #16 11 Wrz 2015 08:38
    kakibara
    Poziom 24  

    Trzeba by było zadać pytanie autorowi czy ma na auto "tylko" 6 tysięcy czy chce kupić auto za 6 tys zł, różnica jest taka, że jeżeli kupi xsarę i wyda na zadbany egz. 5-6 tys zł to czy będzie miał na naprawę tylnej belki tysiaka, silnik 1.4 i 1.6 są udane podatne na gaz, mazda 323f jest bardzo ladna ale słyszałem od kilku osób że 1.5 wcale nie jest oszczędna po mieście, jeżeli kręcimy się wokół japonczyków to może colt 1.3 - to auto jest naprawdę oszczędne elektryka, małe opłaty, części sporo używanych - nowe mogą być drogie. honda civic? gaz drugiej generacji 10l/100km, volvo po 2000 r lifting dci, 102/115km - dziwne ale szwagra ma ponad 400 tys km i tylko pompa olejowa padla 3 lata temu, po naprawie głowicy zero problemów. Obsługuje sam, czyli jak najmniej wsadzić kasy jak najdalej zajechać.

    0
  • #17 11 Wrz 2015 09:35
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Przepraszam mój błąd, nie mniej oprócz dci były też zwykłe ropniaki. Sugerowałem się opinią kolegi i kuzyna mają takie volviny, oraz tym że były robione na płycie carismy, mało tego oba auta powstawały w jednej fabryce. A japoński to był gdi tyle że to benzyna.

    Dodano po 3 [sekundy]:

    Przepraszam mój błąd, nie mniej oprócz dci były też zwykłe ropniaki. Sugerowałem się opinią kolegi i kuzyna mają takie volviny, oraz tym że były robione na płycie carismy, mało tego oba auta powstawały w jednej fabryce. A japoński to był gdi tyle że to benzyna.

    0
  • #18 11 Wrz 2015 15:41
    pepe150
    Poziom 31  

    Tylko do silnika GDI nie założy gazu - bezpośredni wtrysk paliwa. Chyba że znajdzie koło 7 tyś na sama instalację LPG do tego wozu, co przewyższy jego wartość.
    Autor tematu od razu zakładał samochód z LPG lub diesla.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo