Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grand Prix - Prostownik - jaki prąd ładowania

pushq 07 Sep 2015 10:44 6594 8
    pushq
    Level 8  
    Witam,

jeżeli napisałem w złym temacie proszę o przeniesienie - jestem kompletnym laikiem w tym zakresie.

Otóż ostatnio przymuszony okolicznościami musiałem zakupić pierwszy lepszy prostownik do akumulatora samochodowego w markecie, tylko po to, aby powrócić samochodem z wyjazdu.

Padło na prostownik Grand Prix w Carrefourze, który na pudełku największymi literami miał napisane 12V 4A. Świetnie, powinien się idealnie nadać do mojego aku. Po rozpakowaniu również z przodu miał na naklejce wielkimi literami 12V4A.

Niestety cienko coś ładował akumulator. Spojrzałem na naklejkę z tyłu a tam malutkimi literkami - prąd wyjściowy - 2,4-2,7A.

Czy to naturalny sposób opisu prostowników? Moim zdaniem jeżeli prostownik jest 12V 4A to takie powinno być napięcie wyjściowe. Czy się mylę?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    dziadzia
    Level 15  
    Raczej nie jest to normalne zachowanie. Należy jednak zwrócić uwagę, czy np. pudełko nie było uniwersalne, a gdzieś z boku nie było małej kropeczki dokładnie wskazującej model aktualnie znajdujący się w pudełku. Jakby nie było, to praktyka godna potępienia.
    pushq
    Level 8  
    No właśnie nie, nawet z przodu na naklejce było wielkimi literami napisane 12V 4A.

Trochę czuję się oszukany, nie powiem ale myślałem, że to po prostu jakaś praktyka branżowa, o której nie miałem pojęcia.

Pójdę dzisiaj do Carrefoura i spróbuję zwrócić to dziadostwo, a jak się nie uda to zareklamuję z powodu rękojmi. W końcu prostownik nie posiada parametrów o których zapewniał mnie producent.
    dziadzia
    Level 15