Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rolety zewnętrzne - jak wykonać instalację

07 Wrz 2015 17:26 3372 3
  • Poziom 9  
    Witam.

Jestem samoukiem w wielu sprawach, budując się wykonałem samodzielnie instalację ogrzewania podłogowego, elektryczną, alarmową, multimedialną, wodę. Wykonałem samodzielnie zabudowę kominka, układałem płytki, wykonałem całe poddasze stelażem i płytami G-K. Nie mówię tego w celu pochwalenia się, ale po to byś forumowiczu mógł mnie zrozumieć - skąd pomysł na samodzielne wykonanie instalacji, która niestety mnie trochę wystraszyła a mam mało czasu i ograniczone pole manewru. Powyższe dłubałem sobie niespiesznie ucząc się, poprawiając itp - tutaj mam kilka dni na wykonanie całości okablowania a na dzisiaj mam tylko wycięte miejsca na skrzynki rolet nad oknami.

Nakreślam problem - otóż skusiłem się na rolety zewnętrzne z uwagi że jeszcze elewacja nie otynkowana. Przyjechał Pan który zaproponował rolety, pomierzył itp. Ja zaś wpadłem na pomysł że instalację wykonam sam - jako że gniazdkową, oświetleniową i alarmową sobie wykonałem prawie samodzielnie (różnicówki i bezpieczniki w skrzynce oraz uziemienie zrobione przez wykwalifikowanego instalatora). Wymyśliłem że wykonam instalację z zewnątrz (środek wykończony i zamieszkany) i tutaj sprawy się komplikują, zatem kilka pytań:

1. Czy jest dopuszczalne poprowadzenie instalacji dla rolet w warstwie izolacji styropianowej? Jeśli nie mam innego wyjścia jak rozwiązać problem?

2. Mam 2x zasilania z obwody gniazdkowego wyprowadzone na zewnątrz budynku (w przyszłości gniazdko dla prac w ogrodzie a z drugiej strony zasilanie do bramy wjazdowej, oświetlenia podjazdu itp) z których chcę skorzystać. Z tych 2 punktów chcę zasilić 2 grupy rolet - czy to jest akceptowalne?