Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 2,9 - Układ chłodzenia, temperatura cieczy.

08 Wrz 2015 15:23 1368 6
  • Poziom 8  
    Witam.

    Jakie mogą być przyczyny zbyt wysokiej temperatury cieczy chłodzącej?
    Do tej pory zrobiłem następujące czynności:

    1)Nowa uszczelka pod głowicą, wymieniona z powodu wycieku płynu na zewnątrz silnika (przed naprawą temperatura na zegarze stale 85 stopni, niezależnie od pory roku, obciążenia samochodu i prędkości. Głowica sprawdzona.

    2)Nowy termostat, jeździłem również bez termostatu i temperatura jest tak samo za wysoka (przy V=120km/h). jeżdząc po mieście temperatura nie przekracza 80 stopni (brak termostatu nie zamyka obiegu)

    3)Nowa pompa wody

    4)Nowe Visco

    5)Podmieniony czujnik temperatury

    6)Nowa chłodnica wody

    7) Temperatura rzeczywista sprawdzana urządzeniem zewnętrznym

    Gdzie dalej szukać, jakie elementy w silniku można sprawdzić?
  • Poziom 16  
    korek w chłodnicy też nowy?
  • Poziom 8  
    Tak, zapomniałem o tym napisć.
  • Poziom 29  
    Skoro bez termostatu się grzeje to jedyne logiczne wytłumaczenie że coś blokuje obieg płynu.
    Czy chłodnica jest zimna albo wyraźnie chłodniejsza od silnika jak był bez termostatu?
    Może jakaś szmata została w wężu po zdejmowaniu głowicy,włożona żeby nic nie wpadło.

    Moderowany przez manta:

    Bez termostatu silnik będzie się grzał!!!
    Poczytaj o termostatach przełączających.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 8  
    Też mi przyszło do głowy, że może być coś przytkane, ale z drugiej strony: kiedy naciskam gumowe węże zarówno te od chłodnicy jak i nagrzewnicy z tyłu silnika to w zbiorniczku widać ruch cieczy, a z termostatu słychać dźwięk tego mikrozaworka z kuleczką czyli układ jakiś przepływ ma. Co do ciepłoty chłodnicy podczas jazdy bez termostatu to nie wiem nic, nie sprawdzałem. Zrobiłem 200 km, brak termostatu nic nie zmienił więc od razu go założyłem. Co do ciepłoty chłodnicy podczas jazdy Z termostatem to faktycznie nie jest aż tak bardzo gorąca. Górny wąż ma ok 90 stopni a dolny (nie znam temperatury) moge spokojnie trzymać ręką.
  • Poziom 39  
    Kiepski termostat, możliwe zapowietrzenie. Ten silnik bez termostatu będzie się grzał. Tam jest termostat przełączający obiegi. Przy dużym obciążeniu, 100% płynu idzie do chłodnicy, przy braku termostatu, płyn miesza się w niewiadomych proporcjach między małym a dużym obiegiem. Ostatnio trafić dobry termostat, to też swoista loteria.
  • Poziom 8  
    Do moderatora: nigdzie nie moge znaleźć informacji nt termostatów przełączających.

    Czyli założyć kolejny nowy termostat?

    Kolejne pytanie: czy zanim rozwiąże swój problem to doraźnie zalać układ płynem o podwyższonej temperaturze wrzenia?